Peugeot tudi z modelom 208 nadaljuje vpadljivo obliko in nekatere preverjene rešitve, ko so jih predstavili v večjih križancih in modelu 508. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Peugeot tudi z modelom 208 nadaljuje vpadljivo obliko in nekatere preverjene rešitve, ko so jih predstavili v večjih križancih in modelu 508. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Avtomobilski izbori niso odporni proti koronavirusu. Čeprav je letošnji avtomobilski salon v Ženevi, ki bi moral biti organiziran 90., odpadel, je na razstavišču Palexpo v Ženevi vseeno potekal tradicionalni izbor za evropski avto leta. Za leto 2020 je to postal novi peugeot 208. Žirija je poudarila, da se lahko 208 v enaki zasnovi pohvali z bencinskim, dizelskim in 100-odstotno električnim motorjem.

Zgledovali so se po legendi
Kot smo med testom ugotavljali na Avtomobilnosti, to še zdaleč ni njegov adut. Marsikoga zna prepričati nekaj povsem drugega, oblika. Novi mali peugeot na skrajnem robu nosu razkazuje oznako v pisavi, ki spominja na tisto pri nekdanjih, zgodovinskih peugeotih. Kakšno je sporočilo? No, te retro črke nas odpeljejo v daljno Peugeotovo zgodovino, sam videz avtomobila pa v spomin prinese nekdanjo dvestopetko. Malo simpatično dinamično, ki je še posebej zažigala v različici GTI. In novi dvestoosem je že v tej osnovni različici nagrada za mimoidoče, tako impozantnih avtomobilov pač na trgu ni veliko! Pika.

Poleg svoje inovativne oblikovne zasnove uvaja tudi novosti z novo generacijo voznikovega mesta i-Cockpit s 3D-instrumentno ploščo v višini oči. 1,2-litrski turbo bencinski motor se nam je zdel grob, pogrešali smo še nekaj več živahnosti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Poleg svoje inovativne oblikovne zasnove uvaja tudi novosti z novo generacijo voznikovega mesta i-Cockpit s 3D-instrumentno ploščo v višini oči. 1,2-litrski turbo bencinski motor se nam je zdel grob, pogrešali smo še nekaj več živahnosti. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

3D-merilniki
Vizualno navdušenje se nadaljuje v kabini. 3D-merilniki so preprosto "kul", prav tako mali volanski obroč in retro kovinska stikala na sredinski konzoli.

3D-merilniki so ena od posebnosti avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
3D-merilniki so ena od posebnosti avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

3D-informacije prikazujejo na dveh nivojih, s katerih jih lahko odčitavamo. Pred digitalnim zaslonom v višini oči se informacije projicirajo v obliki holograma. Prikaz je dinamičen, saj se podatki približujejo voznikovemu vidnemu polju glede na stopnjo pomembnosti ali kritičnosti, s čimer se odzivnost skrajša za približno pol sekunde. Na sredinskem delu, tik nad klavirskimi tipkami, pa je umeščen zaslon na dotik, ki je po novem večji in usmerjen proti vozniku, v najrazkošnejši izvedenki pa meri že kar 10-palcev, kar je bilo še pred kratkim zgolj v domeni premijskih vozil veliko višjega cenovnega ranga.

Gledano s stališča varnostnih asistenčnih sistemov gre za enega najbolj dovršenih malih kombilimuzin. Z novim sistemom Drive Assist odpira pot polavtonomni vožnji, odlični ob vožnji v temi so polni LED-žarometi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Gledano s stališča varnostnih asistenčnih sistemov gre za enega najbolj dovršenih malih kombilimuzin. Z novim sistemom Drive Assist odpira pot polavtonomni vožnji, odlični ob vožnji v temi so polni LED-žarometi. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

Pogrešali smo več prostora
V korak z vodilnimi v razredu stopa tudi s ponudbo nabora sistemov za pomoč, ki izhajajo iz višjih segmentov. Ima praktično vse, kar ponuja veliki peugeot 508, le infrardeče kamere ne, ki razkriva ljudi in živali tudi v slabem vremenu ali v temi.

Mali volan je zelo všečen. Avtomobil v mestu deluje lahkotno, tudi na avtocesti se je izkazal za dovolj natančnega, da umirjeno vodimo vozilo pri večjih hitrostih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli
Mali volan je zelo všečen. Avtomobil v mestu deluje lahkotno, tudi na avtocesti se je izkazal za dovolj natančnega, da umirjeno vodimo vozilo pri večjih hitrostih. Foto: MMC RTV SLO/David Šavli

A je tudi druga plat tega avtomobila: s stališča uporabnosti je avtomobil zgolj povprečen. V vseh pogledih dovolj za nezahtevnega, avtomobilski "gurmani" pa bodo ostali hladni. Ni najprostornejši, ni najudobnejši, 1,2-litrski bencinski turbo motor je bolj grob kot pri tekmecih, manjka celo tista živahnost legendarne dvestopetke. Vse je torej kar v redu, oblika pa je celo še veliko več.