Mazda širi svoj nabor tehnologij za večjo varnost na prilagodljive žaromete. Foto: Mazda
Mazda širi svoj nabor tehnologij za večjo varnost na prilagodljive žaromete. Foto: Mazda
Audijev matrični žaromet
Audijevi sekvenčno delujoči smerniki so sestavni del tehnologije samodejnega preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi, oziroma sprotnemu prilagajanju žarometov prometu, za kar skrbi posebna kamera. Foto: Audi

Pri Mazdi so napovedali novo generacijo prilagodljivih žarometov s tehnologijo LED, ki bo izboljšala aktivno varnost.
Novico so javnosti posredovali na razstavi novih elektronskih produktov v Tokiu. Mazda bo sploh prvi japonski proizvajalec vozil, ki bo tehnologijo samodejnega prilagajanja žarometov vgradila v svoje avtomobile.
Tehnologija prilagodljivih LED-žarometov (ALH) bo del tehnološkega sklopa napredne varnostne tehnologije, ki ga pri Mazdi imenujejo i-activsense. Nova generacija LED-svetil ima značilnosti matrične tehnologije z svetlečimi diodami razdeljenimi v štiri neodvisno vodljive sklope.
Kamera prepozna dogajanje pred vozilom
Sistem ALH za svoje delovanje uporablja kamero pritrjeno na notranji del vetrobranskega stekla, ki pred vozilom zaznava prihajajoča vozila in vozila, ki vozijo pred vozilom. Sistem, namesto da izklopi dolge žaromete, zaznava svetlobo v območju svojega delovanja in s pomočjo izklopa določenih diod zatemni le drugo vozilo, še vedno pa dolge luči osvetljujejo cesto in njeno okolico.
Posebnost sistema ALH je, da širikokotna kamera ponoči zazna tudi predmete ob cesti in osvetli tudi prometne znake in morebitne ovire. Pri Mazdi trdijo, da bo vožnja z omenjenim sistemom ponoči, ko se statistično zgodi največ nesreč s smrtnim izidom, varnejša.
Tehnologija v premium razredu vozil že znana
Tehnologija je sicer že dobro znana, predvsem v razredu dražjih, premium vozil. Mercedesovi matrični LED-žarometi s po šestimi LED-žarnicami, ki svetijo popolnoma neodvisno ena od druge, upoštevajo tudi podatke navigacijske naprave, zato prepoznavajo vsak naslednji zavoj, zato učinkoviteje osvetljujejo notranje strani zavojev, napreden sistem pa ob vstopu v krožišča samodejno osvetli obe strani vozila ter del cestišča v neposredni bližini. Za nameček kamera na vetrobranskem steklu stanje v okolici vozila preveri do stokrat na sekundo.
Audi še korak dlje
Tehnologijo so že pred časom predstavili pri Audiju, kjer so naredili še korak dlje in predstavili še dinamične prednje in zadnje smernike z LED-trakom, ki se prižigajo postopoma in oddajajo učinek puščice. Ko voznik vklopi smernik, se bloki prižigajo z 20-milisekundnim zamikom, dokler ne zagorijo vsi hkrati. Vsi skupaj ostanejo prižgani nadaljnjih 250 milisekund, ko se celotna sekvenca ponovi.