Tesla je imela v prvi polovici leta na vsak prodani avtomobil skoraj 3.000 evrov dobička. Foto: EPA
Tesla je imela v prvi polovici leta na vsak prodani avtomobil skoraj 3.000 evrov dobička. Foto: EPA

Znano avtomobilsko raziskovalno središče na univerzi v kraju Diusburg-Essen (CAR) je tudi letos objavilo lestvico donosnosti nekaterih proizvajalcev vozil. Razvrstitev temelji na preprostem parametru – dobiček ali izguba na prodani avtomobil.

Iz preteklosti je znano, da so proizvajalci eksotičnih avtomobilov, kot sta Ferrari ali Lamborghini, "tovarne" za denar, njihove marže pa segajo v nebo. Raziskovalci so jih zato v statistiki, ki temelji na prvih šestih mesecih letošnjega leta, ko je imela pandemija velik vpliv tudi na omenjeni znamki, zaobšli, razen Porscheja in Bentleyja.

Porsche ima glede na raziskavo največji dobiček pri vsakem prodanem avtomobilu, vendar pa je slednji skoraj za polovico manjši kot leta 2016. Foto: Porsche
Porsche ima glede na raziskavo največji dobiček pri vsakem prodanem avtomobilu, vendar pa je slednji skoraj za polovico manjši kot leta 2016. Foto: Porsche

Tesla med zmagovalci pandemije

Koronakriza je močno zarezala v prihodke avtomobilskih proizvajalcev, celo tako močno, da so nekateri, ki so pred leti veliko zaslužili z vsakim avtomobilom, zdaj globoko v rdečih številkah. Največji zaslužkar je Porsche. Proizvajalec avtomobilov iz Zuffenhausna je v prvem polletju zaslužil 8.853 evrov pri vsakem prodanem avtomobilu. A še leta 2016 je pri vsakem prodanem avtomobilu Porsche zaslužil kar 15.641 evrov, kažejo podatki z univerze. Tudi pri Porscheju je vpliv krize jasno izražen. Drugi najdonosnejši proizvajalec avtomobilov je Tesla z 2890 evri dobička pri posameznem avtomobilu.

Premijske znamke v rdečih številkah

General Motors, PSA/Opel in Toyota prav tako ostajajo dobičkonosni in služijo pri vsakem prodanem avtomobilu, medtem ko so v skupini Volkswagen (Volkswagen, Škoda, Seat, Audi) razlike velike.

Skupina General Motors je v povprečju pri vsakem prodanem avtomobilu vknjižila 780 evrov dobička, sledita francoska skupina PSA-Opel (707 evrov) in Toyota (533 evrov). Dobro je poslovala češka Škoda, ki je s 748 evri dobička pri prodanem avtomobilu pred še večjimi izgubami reševala matični koncern, pri katerem je na primer Volkswagen za vsako registracijo novega avtomobila vknjižil 313 evrov izgube. Celotna skupina VW ima minus 415 evrov pri vsakem prodanem avtomobilu.

Volkswagen ima v prvi polovici leta izgube. Foto: Reuters
Volkswagen ima v prvi polovici leta izgube. Foto: Reuters

Na splošno so v minusu premijske znamke: Volvo (- 343 €), Audi (- 559 €), Mercedes-Benz (- 599 €) in BMW (- 1.135 €). Z velikanskimi izgubami izstopa Bentley, ki pri vsakem prodanem vozilu pridela 19.800 evrov izgube. Če se vrnemo v leto 2016, so vse tri znamke nemškega premijskega tria zaslužile več kot 3000 evrov pri vsakem prodanem avtomobilu, Volvo pa več kot 2300 evrov. Po besedah profesorja Ferdinanda Dudenhöfferja z inštituta CAR statistika jasno kaže, kako so bili proizvajalci avtomobilov pripravljeni na krizo.

Dudenhöffer je omenil Teslo: “Medtem, ko so vsi zmanjševali proizvodnjo vozil, je Tesla dosegla veliko rast." Po mnenju profesorja se je to zgodilo prav na račun elektrifikacije, ki je na pohodu.