Na našem testu smo ugotovili, da je povprečna poraba tega avtomobila, če ne polnimo, približno 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Na našem testu smo ugotovili, da je povprečna poraba tega avtomobila, če ne polnimo, približno 6,5 litra na 100 prevoženih kilometrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Ponovimo. Priključni hibrid je tisti hibrid, ki pa priključimo na polnjenje. V praksi pa je priključni hibrid električni avto, ki nima tistih značilnih omejitev električnega avtomobila, ko govorimo o dosegu in polnjenju.

Naš nasvet pred nakupom tovrstnega vozila je, da smo pri tem početju (priklopimo kabel) dosledni. Citroen C5 aircross priključni hibrid ima baterijo z zmogljivostjo 13,2 kWh, kar ob povprečni porabi tega avtomobila zadošča za približno 40 kilometrov vožnje, ne da bi se vklopil bencinski motor.

Domače polnjenje, ki ga opravimo čez noč – torej v obdobju manjše tarife, je v Sloveniji mogoče po povprečni ceni približno 0,065 evra za kilovatno uro. In to pomeni, da bo strošek celotne dnevne mobilnosti v enem letu znašal dobrih 153 evrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Domače polnjenje, ki ga opravimo čez noč – torej v obdobju manjše tarife, je v Sloveniji mogoče po povprečni ceni približno 0,065 evra za kilovatno uro. In to pomeni, da bo strošek celotne dnevne mobilnosti v enem letu znašal dobrih 153 evrov. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Držati se je treba pravil polnjenja

Po naših podatkih povprečen Evropejec na delovnik prevozi približno 28 kilometrov, kar pomeni, da nam električni doseg zadošča, da bo bencinski motor večino časa pod pokrovom lepo počival. Ampak: priključni hibridi so avtomobili posebne sorte in nekateri uporabniki so za volanom takšnih vozil po nekakšnem spletu okoliščin. Morda zaradi možnosti uveljavljanja davčnih olajšav za podjetja ali pa zaradi nekdanjih subvencij, ki so nakup takšnega avtomobila nekoliko pocenile.

Treba je vračunati tudi strošek nabave električne polnilnice, a takšno danes že marsikateri trgovec ponudi kot popust ob nakupu novega avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Treba je vračunati tudi strošek nabave električne polnilnice, a takšno danes že marsikateri trgovec ponudi kot popust ob nakupu novega avtomobila. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

In pogosto tako naletimo na primer, da uporabniki priključnih hibridov ne polnijo, ampak se preprosto vozijo na bencin oziroma v načinu klasičnega hibrida, kakor se ta pogon obnaša, če na pot odidemo s prazno baterijo. No, kaj se zgodi v tem primeru?

V Avtomobilnosti smo naredili preprost izračun. Vsak delovni dan naredimo povprečno 28 kilometrov, nato pa se vsak drugi konec tedna podamo še na družinski izlet, kjer naredimo še dodatnih 200 kilometrov. Kakšne so končni stroškovni izračuni? Komu se izplača priključni hibrid? Vabljeni k ogledu videoreportaže iz oddaje Avtomobilnost.