Slovenski avto leta 2021 je postala škoda octavia. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Slovenski avto leta 2021 je postala škoda octavia. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

Škoda octavia je po letu 2014 drugič postala slovenski avto leta, Škoda pa ima skupaj tri laskave nazive.

Letos ji je devet uredništev slovenskih medijev, med katerimi je tudi Avtomobilnost podelila največ, 41 točk. Dve več kot VW golfu. Peugeot 2008 je imel skupno 33 točk, hyundai tucson 32 in renault captur 15.

Kako smo glasovali v redakciji Avtomobilnosti?

Letos je bila odločitev še posebej težka. V letošnji finalni peterici smo imeli pet izrednih avtomobilov, vsak izmed njih je bil kandidat za zmago, kar se je vsekakor izrazilo v enem najbolj tesnih točkovanj, kar smo jih zabeležili na izboru za slovenski avto leta, pa jih je bilo že kar 29.

Zmagovalca in drugouvrščenega sta ločili le dve točki. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Zmagovalca in drugouvrščenega sta ločili le dve točki. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

Ker za vseh pet finalistov menimo, da so vrhunski avtomobili, bomo v tej obrazložitvi navedli zgolj tiste značilnosti, ki so nagibale tehtnico.

Nagrajenci so:

Matej Marolt Iz Velikih Lašč bo za mesec dni prejel fiata 500, Romana Bizovičar z Breznice pri Žireh prejme zimske pnevmatike znamke Goodyear, Matija Simčič iz Vipolž pa Petrolovo kartico z dobroimetjem v višini 1500 evrov. Nagrajencem čestitamo tudi v uredništvu Avtomobilnosti.

Veliko je meril, ki določajo slovenski avto leta, voznost, gospodarnost, udobje, prostornost, oprema, primernost za slovenske denarnice in tako naprej … Ampak osnovno merilo pri odločanju je v našem uredništvu, kateri avto Slovencem najbolj približa nove moderne tehnologije, še posebej pomembne so tiste tehnologije, ki zagotavljajo varnost in čistejše ceste.

6 točk: Volkswagen golf

In če gremo na golfa … Prvi poudarek pri golfu je naša izkušnja vožnje z golfom za 19.500 evrov. Torej oskubljen golf z ročnim menjalnikom, zmernim motorjem, a bogato varnostno in vso običajno opremo. Kljub temu je vožnja izvrstna. Naše mnenje je, da golf s svojo vožnjo ponudi bistveno več kot mali SUV-ji tipa captur in 2008, ki povrhu primerljivo opremljena staneta celo tisočaka več, čeprav sodita razred nižje. Menimo, da lahko ti SUV-ji tehtnico nagibajo kvečjemu s pokončnim vstopanjem. Razumemo pa tudi, da je ta značilnost številnim ključnega pomena.

Slovenski avto leta 2021 je postala škoda octavia. V izboru za slovenski avto leta 2021 so lahko sodelovali modeli novih avtomobilov, ki so prišli na slovenski trg v letu 2020, pri katerih je bilo do 30. novembra 2020 registriranih najmanj 25 primerkov. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Slovenski avto leta 2021 je postala škoda octavia. V izboru za slovenski avto leta 2021 so lahko sodelovali modeli novih avtomobilov, ki so prišli na slovenski trg v letu 2020, pri katerih je bilo do 30. novembra 2020 registriranih najmanj 25 primerkov. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

Drugi bistveni golfov plus je dostopnost moderne tehnike: asistenčni sistemi deluje superiorno, upamo trditi, da bolje kot pri drugih finalistih. In za dobrih 25.000 evrov je že možno dobiti golfa z avtomatikom in s prediktivno vožnjo, ki samodejno zaznava in se prilagaja krožiščem, ovinkom, križiščem in celo prometnim omejitvam. To prinaša nov način vožnje.

Predstavitev: Volkswagen golf

4 točke: Škoda octavia

Octavia, v našem uredništvu smo jo uvrstili na drugo mesto, ponuja iste kompetence kot golf. Vendar ponuja občutno nižjo raven vozne dinamike, v ovinkih je avto manj prepričljiv, to se je še posebej izkazalo v medsebojni primerjavi med stožci na poligonu na Vranskem. Golfa voznik bolj čuti. Seveda je ta podatek pomemben predvsem za tiste bolj dinamične voznike. Komur je pomembno udobje, bo v octaviji dobil bolj ali manj vse golfove značilnosti in v kombilimuzinski verziji tudi večjo prostornost, kar pa ne velja za karavana. V novi izvedbi sta golf in octavia prostorsko enakovredna.

Predstavitev: Skoda octavia

Izpostavili smo tri trende, in sicer elektrifikacijo, digitalizacijo in asistenčne sisteme. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Izpostavili smo tri trende, in sicer elektrifikacijo, digitalizacijo in asistenčne sisteme. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

3 točke: Hyundai tucson

Tucson je veliko presenečenje tega izbora. Avto z revolucionarno podobo, ki navduši tudi po tehnični plati. Med stožci je bil kot velik terenec in s tem v teoriji najbolj okoren finalist presenetljivo stabilen, celo bolj od manjših dveh križancev. Navduši tudi po tehnološki plati. Na primer z domiselnimi rešitvami, kot na primer prikaz slike iz kamer pri zunanjih ogledalih, da lahko že brez pogleda na stran vidiš, ali je kdo v mrtvem kotu. Preveri tudi, ali smo pozabili otroka zadaj na klopi – res je, to se dogaja …

Predstavitev: Hyundai tucson

2 točki: Peugeot 2008

Peugeot je lep, živahen, lahkoten v vožnji … kokpit ponuja merilnike visoko, ves čas na očeh, menimo, da je to še vedno zelo močan adut, za katerega smo pravzaprav presenečeni, da še nima posnemovalcev. Peugeot je tudi edini finalist, ki ponuja popolnoma električno vožnjo, po razumljivo bistveno višji ceni seveda. Da se Francozi elektrifikacije lotevajo previdneje kot denimo Nemci, kar pomeni, da elektrificirajo tisto, kar tako ali tako že imajo v ponudbi. To poslovno odločitev razumemo, nikakor pa ne podpiramo previdnosti oziroma poslovne pragmatičnosti, ki se kaže na področju elektronskih varnostnih asistenčnih sistemov, kjer 2008 po našem mnenju (v praksi) bistveno zaostaja. To mu znižuje točke v finalu.

Predstavitev: Peugeot 2008

Finalni izbor so že tradicionalno popestrili znani glasbeniki. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic
Finalni izbor so že tradicionalno popestrili znani glasbeniki. Foto: MMC RTV SLO/Uroš Modlic

1 točka: Renault captur

Renault je pri nas požel navdušenje s svojimi hibridnimi pogoni, koncept menjalnika, ki bencinskemu motorju omogoča bolj ali manj stalno delovanje v optimalnih pogojih, se nam zdi razumski. In razumemo, da je Renaultov hibrid s tem bistveno manj živahen kot drugi finalisti, kar že na daleč definira, komu je namenjen. Seveda so capturjevi kupci tisti, ki največ dajo na praktičnost, prostornost in udobje, hočejo pa tudi šarm in bogato opremo. Tega captur ponuja v bistveno večji meri kot prej.

Predstavitev: Renault captur

V oddaji smo izpostavili tri trende, in sicer elektrifikacijo,

Elektrifikacija

digitalizacijo,

Digitalizacija

in asistenčne sisteme.

Varnost

Nosilci naslova slovenski avto leta:

1993: BMW 3 Coupé
1994: Mercedes-Benz Razred C
1995: Renault Laguna
1996: Volkswagen Polo
1997: Renault Mégane
1998: Audi A6
1999: Volkswagen Golf
2000: Ford Focus
2001: Fiat Punto
2002: Peugeot 307
2003: Mazda6
2004: Mazda3
2005: Volkswagen Golf
2006: Volkswagen Passat
2007: Opel Corsa
2008: Audi A4/A5
2009: Volkswagen Golf
2010: Volkswagen Polo
2011: Volkswagen Passat
2012: Ford Focus
2013: Volkswagen Golf
2014: Škoda Octavia
2015: Škoda Fabia
2016: Opel Astra
2017: Peugeot 3008
2018: Volkswagen Polo
2019: Ford Focus
2020: Renault Clio
2021: Škoda octavia

Slovenski avto leta 2021