Pnevmatiko so po večmesečnem razvoju prvič preizkusili v začetku avgusta na dirkalni progi Alès v Franciji, testiranja pa bodo potekala vse do prvih dirk. Te bodo po prilagojenem programu sledile oktobra in novembra v Københavnu na Danskem, Goodwoodu v Veliki Britaniji, Aragónu v Španiji in Adrii v Italiji. Foto: Goodyear
Pnevmatiko so po večmesečnem razvoju prvič preizkusili v začetku avgusta na dirkalni progi Alès v Franciji, testiranja pa bodo potekala vse do prvih dirk. Te bodo po prilagojenem programu sledile oktobra in novembra v Københavnu na Danskem, Goodwoodu v Veliki Britaniji, Aragónu v Španiji in Adrii v Italiji. Foto: Goodyear

Pure ETCR je nova dirkalna serija za električne turne avtomobile, ki bodo opremljeni s po meri narejenimi Goodyearjevimi pnevmatikami.

Gumar je namreč soustanovitelj in izključni opremljevalec prvenstva, za to tekmovanje pa so razvil pnevmatiko s posebnim profilom eagle F1 supersport ETCR. Izziv je bil najmočnejšim turnim avtomobilom na svetu zagotoviti stabilnost in zmogljivost v zavojih.

Podobna cestni pnevmatiki

Pnevmatika je utemeljena na podlagi cestne pnevmatike, ki ji je na pogled precej podobna, skupne pa so jima tudi številne tehnologije. Dirkalna pnevmatika je obenem še dodatno izpopolnjena, da bo radikalnim električnim avtomobilom omogočila največjo mogočo zmogljivost. Pnevmatika z masivno in zaprto obliko na zunanji strani izboljšuje lastnosti v zavojih ter s tehnologijo High Force Construction s togo zasnovano bočnico zagotavlja boljšo vodljivost in večjo stabilnost med vožnjo.

Kot soustanovitelj in izključni dobavitelj pnevmatik za to adrenalinsko prvenstvo je Goodyear razvil dirkalno pnevmatiko z edinstvenim profilom eagle F1 SuperSport ETCR. Foto: Goodyear
Kot soustanovitelj in izključni dobavitelj pnevmatik za to adrenalinsko prvenstvo je Goodyear razvil dirkalno pnevmatiko z edinstvenim profilom eagle F1 SuperSport ETCR. Foto: Goodyear

Edinstvena oblika

Posebnost pnevmatike je tudi njen inovativen profil, prilagojen značilnostim močnih električnih turnih avtomobilov. Čeprav je uporaba pnevmatik z dezenom na tej ravni motošporta neobičajna, to ekipam prvenstva omogoča, da lahko ne glede na vremenske razmere vedno uporabijo enake pnevmatike. Slednje pripomore tudi k uresničevanju trajnostnih načrtov, saj se tako zmanjša obseg opreme, ki jo je treba prepeljati med prizorišči po svetu.

Zaradi edinstvene oblike dirk in ogromne moči avtomobilov prvenstvo Pure ETCR predstavlja poseben tehničen izziv. Pri izdelavi dirkalnikov so avtomobilski proizvajalci izhajali iz svojih cestnih modelov srednjega razreda, pri čemer so električna vozila težja od svojih bencinskih in dizelskih ekvivalentov, hkrati pa ustvarjajo tudi neverjeten navor. Z močjo do 500 kilovatov (670 KM) so avtomobili med najmočnejšimi električnimi avtomobili na dirkalni stezi. Te edinstvene karakteristike zahtevajo pnevmatike, ki zdržijo ogromne sile in nenadne velike pospeške, obenem pa zagotavljajo zanesljiv oprijem.