Vsak od digitalnih žarometov je sestavljen iz več kot 1,3 milijona mikroogledal, zaradi česar svetijo dlje, se prilagajajo nasprotnemu prometu in celo topografiji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Vsak od digitalnih žarometov je sestavljen iz več kot 1,3 milijona mikroogledal, zaradi česar svetijo dlje, se prilagajajo nasprotnemu prometu in celo topografiji. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Lanskega novembra sem bil v Immendingnu. To je majhna, nepomembna vasica sredi gozda v bližini Bodenskega jezera.

Tam ima Mercedese-Benz svoj testni center in po njihovem ovalu sem se takrat vozil brez uporabe rok in nog, popolnoma samodejno, s serijskim avtom, ki pa ima eno bistveno napako zakonodaja ga še ne pusti prodajati.

V Nemčiji bo sicer dovoljeno sistem tretje stopnje avtonomne vožnje do hitrosti 60 km/h, v zastojih na primer, uporabljati že letos, pri nas pa verjetno še nekaj časa ne. Že kmalu bo v "pametnih" garažnih hišah omogočal, da voznik na točno določenem mestu izstopi iz vozila, vozilo pa se samo odpelje na prosto parkirno mesto.

Zakladnica tehnologij

Je pa novih tehnologij, ki jih boste lahko kupili z novo generacijo razreda S, vseeno na pretek. Avto je recimo eden najbolj aerodinamičnih avtov ta hip, 0,22 je količnik upora, in to čeprav so obdržali pokončno trikrako zvezdo na vrhu pokrova motorja. Kljuke vrat se na primer med vožnjo pogreznejo v karoserijo, če pa pride do trka se avtomatsko izbočijo.

Posebnost vozila je štirikolesni volan, ki limuzini zagotavlja okretnost kot pri najmanjših modelih znamke Mercedes-Benz. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost
Posebnost vozila je štirikolesni volan, ki limuzini zagotavlja okretnost kot pri najmanjših modelih znamke Mercedes-Benz. Foto: MMC RTV SLO/Avtomobilnost

Prihaja priključni hibrid, oziroma kar dve različici, ki bosta omogočili do 100 kilometrov električnega dosega. Ima tudi čelno zračno vrečo za zadnje potnike, česar še nismo videli.

Žarometi novega časa

In avto je zdaj popolnoma digitalen, vse je, kot pravijo na “touch”, merilniki so 3D, na vrhu med njimi pa je tudi kamera, kakršno bi si želele vse šolske učiteljice. Ta kamera namreč preverja, ali ste budni ali pa med vožnjo spite.

Druga generacija MBUX zabavno-razvedrilnega sistema bo omogočila celo preverjanje, ali smo v hiši ugasnili luči in zaklenili vrata. Foto: Mercedes-Benz
Druga generacija MBUX zabavno-razvedrilnega sistema bo omogočila celo preverjanje, ali smo v hiši ugasnili luči in zaklenili vrata. Foto: Mercedes-Benz

Številne funkcije prepozna z nadzorom pogleda in kretenj.
Ena tehnologija pa se še posebej izkaže takrat, ko se začne policijska ura. Digitalne luči! Naj bo noč! Digitalni žarometi so se sposobni prilagajati celo topografiji, na cesto pa rišejo fiktivne robnike, označijo pešca in varno vodijo skozi labirint začasnih pasov po večjih avtocestnih deloviščih.

Še več o vozilu, ki je zakladnica novih tehnologij, pa izveste v prispevku oddaje Avtomobilnost.