Foto: BoBo
Foto: BoBo

Slovenska turistična borza, največji poslovni dogodek slovenskega turizma, letos gosti 193 udeležencev, od tega je 82 tujih organizatorjev potovanj, turističnih agencij in ponudnikov v turizmu. Ti prihajajo iz kar 17 držav, predvsem z bližnjih evropskih trgov – največ iz Italije, Avstrije, Nizozemske in Nemčije, kar naj bi bilo v skladu s spremenjenimi navadami turistov, ki oddih iščejo na krajih, dostopnih z avtomobili. Med njimi se je 23. borze pod nazivom 'SIW on Boutique Tour' sicer kar 78 odstotkov udeležilo prvič.

"Letošnja turistična borza je drugačna in prilagojena smernicam in situaciji," je na novinarski konferenci povedala Maja Pak, direktorica Slovenske turistične organizacije. Turistična borza namreč poteka v obliki štirih enodnevnih študijskih tur za tuje partnerje po štirih makroregijah, na katerih se jim pridružijo predstavniki domačih ponudnikov, s katerimi izvajajo individualne sestanke.

Dogodek, na katerem sodeluje tudi 111 vodilnih predstavnikov slovenskih turističnih podjetij, sicer posebno pozornost namenja prav združevanju poslovnih srečanj ter doživetij tujih in slovenskih udeležencev na izbranih študijskih potovanjih, ki predstavljajo zelena, aktivna in zdrava petzvezdična doživetja Slovenije, slovenskim turističnim ponudnikom pa omogoča sklepanje konkretnih poslov s ključnimi kupci.

Če se epidemiološke razmere ne poslabšajo, pričakujejo okoli 30 odstotkov več tujih prihodov kot lani

"Na ta način smo želeli pripraviti še bolj personaliziran, butični dogodek, kjer lahko partnerji izkusijo preplet doživetij s poslovnimi sestanki," je še dejala in poudarila, da je slovenska turistična borza najpomembnejši poslovni dogodek na področju turizma, priložnosti, ki jih zagotavlja, pa naj bi imele v obdobju ponovnega zagona turizma velik pomen.

"Pandemija covida-19 predstavlja dejanski stresni test za celotno turistično panogo – od turističnih destinacij, nastanitvenih kapacitet do kulinaričnih ponudnikov in turističnih agencij," je dejal Simon Zajc, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo, in se spomnil, da so še pred pandemijo ponosno govorili o presežnih rezultatih, za take rezultate pa naj bi se bilo treba še "konkretno boriti". Letos naj bi slovenski turizem v primerjavi z lanskim letom vseeno pričakoval boljše statistične podatke o turističnem obisku, predvsem na področju mednarodnih prihodov. "Če se epidemiološke razmere ne poslabšajo, pričakujemo v letošnjem letu okrog 10-odstotno rast turističnih prihodov, tujih prihodov pričakujemo približno 30 odstotkov več kot lani," je še obrazložila Pak.

"Prav SIW predstavlja neprecenljivo priložnost za poglobitev že obstoječih partnerstev, vzpostavljanje novih stikov in s tem povečanje števila tujih turistov v naslednjih sezonah," je še poudaril Zajc in dejal, da je pandemija predvsem pospešila digitalizacijo slovenskega turizma, spodbudila inovativnost pri promociji in vplivala na izboljšanje higienskih standardov. "Prepričan sem, da se vse skupaj vrti v pravo smer, predvsem zaradi neskončne predanosti, srčnosti in iznajdljivosti turističnih ponudnikov," je še sklenil.