Ted je idejni oče, oblikovalec, upravitelj, pa tudi glavni maneken svoje linije očal Shred. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Ted je idejni oče, oblikovalec, upravitelj, pa tudi glavni maneken svoje linije očal Shred. Foto: MMC RTV SLO/Kaja Sajovic
Fluorescentna zbirka shredk. Foto: Shred

25-letni Ligety se bo čez dobra dva meseca v Vancouver napotil kot branilec zlate olimpijske medalje v kombinaciji. Poleg tega ima simpatični, zgovorni in drzni svetlolasec za pasom še štiri zmage (vse v veleslalomu), veleslalomski globus in bronasto medaljo s svetovnega prvenstva v Val d'Iseru.
Kar Teda loči od drugih smučarjev je predvsem njegova kreativna žilica, ki presega zgolj dovršene zavoje in iskanje najhitrejše linije. Poleti 2006 je namreč lansiral svoje lastno podjetje, Shred Optics, ki ga je ustanovil skupaj z italijanskim kolegom/investitorjem Carlom Salminijem.
Znamka temelji pretežno na smučarskih očalih, ki jih Ligety sam oblikuje in testira, a je kolekcijo v zadnjem času razširil še na sončna očala, smučarske čelade in športna oblačila, ki pa jih ima Ligety za zdaj še le za lastno uporabo.

Ko sta bila sponzorja še mami in oči
Zametki Shreda segajo v leto 2005, ko je Ligety postal član ameriške smučarske ekipe. S svetlimi lasmi, velikimi modrimi očmi in neizbrisnim nasmeškom je bil videti kot klasični ameriški poba. Takrat se sponzorji še niso grebli zanj, tako da je imel na čeladi kar nalepko, kjer je pisalo "Mami & oči".
Ted je nosil očala Uvex, ki so jih smučarji lahko malce prilagajali svojim željam. Ligety si je zaželel nekaj drugačnega, nekaj, da bi izstopal. Hotel je očala živo rožnate barve in zelene barve limete. "Zdelo se mi je zabavno in nekaj posebnega," razlaga Ligety.
"Vedno mi je bil všeč retro slog iz 80. let." Specialna Uvexova očala so padla v oči tudi gledalcem in kmalu je Ligety začel dobivati kupe elektronske pošte, kje jih lahko kupijo. Ustanovitev lastne znamke je bilo tako logično nadaljevanje zgodbe.
Neustrašen - tudi pri barvnem izboru
Domisliti se imena je bil najlažji del - Shred (v prostem prevodu rezanje) je Ligetyjev vzdevek, ki so mu ga že pred leti dali njegovi trenerji. "Ker se rima s Ted in ker me na smučeh ni bilo nikoli strah," pojasnjuje smučar. Njegov partner Salmini očala propagira kot estetika, združena s funkcioanlnostjo - "kar je redkost".
"Shredk", bojda najhitreje rastočega smučarskega artikla, na smučinah ne morete zgrešiti - njihove retro fluorescentne barve z izvirno dizajniranimi paščki izstopajo že na daleč. Na spletni strani najdete tudi seznam "Shrederjev" - športnikov, ki že nosijo shredke.
V alpskem smučanju so se Ligetyju pridružili že Resi Stiegler, Kristof Kryzl, Truls Ove Karlsen, Caitlin Ciccone in nekateri iz nižjih reprezentanc, zelo priljubljena so tudi pri slovenskem smučarskem podmladku.
V spodnji galeriji pa še nekaj aktualnih Shred artiklov.