Britanski proizvajalci vozil so doživeli zgodovinsko šibek junij. Foto: EPA
Britanski proizvajalci vozil so doživeli zgodovinsko šibek junij. Foto: EPA

Predpisi o karanteni zaradi koronavirusa in svetovnega pomanjkanja čipov so britanske proizvajalce avtomobilov pripeljali do najhujšega junija v skoraj 70 letih.

Proizvodnja 69.097 avtomobilov v juniju po podatkih britanskega združenja avtomobilskih proizvajalcev in prodajalcev (SMMT) pomeni najnižjo mesečno izdelavo vozil od leta 1953, z izjemo koronskega leta 2020. Vodja združenja Mike Hawes je dejal, da je do 30 odstotkov delavcev odsotnih v tovarnah, saj so morali ostati doma zaradi stika z okuženim.

Ta "pingdemija", kot pojavu pravijo v Veliki Britaniji, je pred kratkim močno prizadela celotno gospodarstvo. Trgovine so kupci dobesedno izropali, koši za smeti so ostali polni, avtobusi in vlaki so se ustavili.

Samoizolacija zaposlenih je po mnenju Združenja SMMT prispevala k "zelo težkim" razmeram v industriji. Hawes je vlado pozval, naj spremeni pravila samoizolacije.

Zaradi karantene težave v proizvodnji

Trenutno morajo v karanteni doma ostati tudi popolnoma cepljeni. Spremembe naj bi se zgodile šele 16. avgusta.

Hkrati brexit vpliva na nova trgovinska pravila in težave z dobavitelji. V prvih šestih mesecih so Britanci v tovarnah na montažnih linijah sestavili skoraj pol milijona manj avtomobilov oziroma 38 odstotkov manj od povprečja v zadnjih petih letih. Industrija ocenjuje izgubo na 8,5 milijarde funtov (10 milijard evrov).

Štiri od petih vozil, proizvedenih v Združenem kraljestvu, izvozijo v tujino. Kljub brexitu je EU še vedno najpomembnejši trg z izvoznim deležem več kot 50 odstotkov.