Ste kdaj pomislili, kako jeklene živce mora imeti letalsko osebje? Foto: EPA
Ste kdaj pomislili, kako jeklene živce mora imeti letalsko osebje? Foto: EPA

Morda boste med branjem teh vrstic v katerem izmed opisov nadležnih gostov prepoznali sebe in na naslednjem potovanju upoštevali katerega od pozivov letalskega osebja. Najverjetneje pa se boste le namuznili in si mislili svoje ... Kaj torej najbolj razjezi stevardeso, ki se je odločila spregovoriti in morda vsaj malce utišati zahtevne potnike?

1. "Ko na letalo pripeljejo svojega ljubljenčka in se nato obnašajo kot - živali."
V letih delovnih izkušenj sem videla že vse: ljubljenčka v potnikovem naročju, ljubljenčka v žepu na zadnji strani sedeža in ljubljenčka med sprehajanjem po hodniku letala - enega sem skoraj povozila z vozičkom za pijače, je potarnala omenjena stevardesa. Vse to so seveda kršitve pravil. Seveda ljudje trdijo, kako lepo vzgojeni so njihovi ljubljenčki, a potem sami ne spoštujejo pravil! Ljubljenčki morajo med letom ostati v kletki. Da, tudi če ste plačali dodatek za ljubljenčka v potniški kabini!

2. "Ko svojo potovalko porinejo v prvi prazen predal in se nato sprehodijo nekam daleč na rep letala na svoj sedež."
Da, mislite, da ste prebrisani in boste tako na hitro vzeli svojo potovalko, ko boste sestopali z letala, a na ta način sebično škodujete drugim. Ne bom lagala, nam stevardesam je v malo zadovoljstvo, ko vam lahko rečemo: "Ker nismo vedeli, kdo je lastnik torbe, smo jo dali v prtljažni prostor letala." A v resnici gre tu za varnost. Tako da ne bodite presenečeni, ko vam rečemo: "Oznake vas bodo vodile naravnost do prevzema prtljage."
3. "Ko ljudje mislijo, da so na letalu razrešeni starševskih dolžnosti."
Ne pričakujte od nas, da bomo imeli na zalogi plenice, otroško hrano, zdravila, igrače, igralne karte ali baterije za DVD-predvajalnike ali igralne konzole. To je letalo, ne 24-urni market! Otroka peljite na stranišče, preden se vkrcate na letalo. Doma pustite žitarice ter legokocke in vzemite na pot prigrizke in igračke, ki ne bodo za sabo pustili razdejanja.

4. "Ko na letalo prinesejo preveliko torbo, ki je pretežka, da bi jo sploh lahko dvignili sami."
Nikakršne odškodnine ne bom dobila za morebitne poškodbe pri pehanju vaše torbe v predale nad glavo. (Pa tudi drugim potnikom se ni treba umikati in tvegati.) Nasvet je preprost: vi ste spakirali, vi prenašajte tovor. Poskusite to doma (predvsem tu nagovarjam dame): potem ko ste spakirali prtljago, si obujte čevlje, ki jih boste nosili na potovanju in pokusite dvigniti torbo ter jo položiti na hladilnik, na primer. Ne gre? Potem jo dajte raje med prtljago.

5. "Ko se pritožujejo, ker niso dobili sedežev v prvi vrsti, kjer je več prostora za noge."
Ti sedeži niso nagrada za visoke, debele ali zgolj prijazne ljudi, ampak so namenjeni čim hitrejšemu izhodu iz letala v primeru nesreče. Ljudje, ki dobijo te sedeže, morajo biti sposobni jasno govoriti, odpreti vrata za zasilni izhod in pomagati drugim potnikom. Takšne sedeže najraje dodelimo vojakom, gasilcem, policistom ali pilotom, ki niso na dolžnosti, ali letalskemu osebju. Zato je včasih, čeprav vam te sedeže dodelijo pri prijavi, treba spremeniti sedežni red. Ne pritožujte se, prosim!

6. "Ko se delajo, da ne razumejo, kaj pomeni izraz 'pod sedež pred vami'."
Kaj točno vam tukaj ni jasno? Predmetov ne shranjujte pod kolena ali pod stopala, na prazen stol pred vami ali v naročje. Dajte jih pod sedež pred vami. Da, to se nanaša na vse, kar prinesete ne letalo. Predmeti, ki niso shranjeni pod sedežem pred vami, lahko koga spotaknejo, se izgubijo med vzletom ali motijo druge. In še nekaj: torbic in dežnikov si ne vežite okrog gležnjev, da jih ne bi pozabili. Kaj boste storili v nujnem primeru, ko ne bo časa, da bi se odvezali od vaše ljube torbice?

7. "Ko nergajo zaradi visokih cen letalskih prevozov."
Ste sploh na tekočem? Prevozi že dolgo niso bili cenejši, sploh na dolge razdalje, ko bi za bencin za vašega jeklenega konjička odšteli celo premoženje. Ne kažite s prstom na tiste, ki uživajo v prvem razredu. Tiste karte pa so drage! Če hočete več storitev, še vi plačajte - več!

A. K.