Če bo sprejet predlog notranjega ministrstva, bo na hrvaških cestah kmalu mogoče videti registrske tablice z oznakami KK (Krk), MS (Mursko Središče), DR (Duga Resa), HV (Hvar), KM (Komiža), VO (Vodnjan), TG (Trogir), NI (Nin) ali KJ (Kutjevo). Foto: EPA
Če bo sprejet predlog notranjega ministrstva, bo na hrvaških cestah kmalu mogoče videti registrske tablice z oznakami KK (Krk), MS (Mursko Središče), DR (Duga Resa), HV (Hvar), KM (Komiža), VO (Vodnjan), TG (Trogir), NI (Nin) ali KJ (Kutjevo). Foto: EPA
Poreč
V nekaterih mestih so svoje oznake zahtevali, še preden je bil objavljen predlog ministrstva, ponekod pa niso zadovoljni in izpostavljajo, da gre za nepotrebne stroške. Foto: EPA

Hrvaško notranje ministrstvo (MUP) je predlagalo nove registrske oznake za avtomobile za vseh 128 hrvaških mest. Kot so sporočili z notranjega ministrstva, imajo župani mest do 7. aprila čas, da se izrečejo, ali so s predlaganim zadovoljni, oziroma da pošljejo svoj predlog.

Če bo sprejet predlog notranjega ministrstva, bo na hrvaških cestah kmalu mogoče videti registrske tablice z oznakami KK (Krk), MS (Mursko Središče), DR (Duga Resa), HV (Hvar), KM (Komiža), VO (Vodnjan), TG (Trogir), NI (Nin) ali KJ (Kutjevo).

Mesta vsako s svojim argumentom
V nekaterih mestih so svoje oznake zahtevali, še preden je bil objavljen predlog ministrstva, ponekod pa niso zadovoljni in izpostavljajo, da gre za nepotrebne stroške. V Donji Stubici na primer niso zadovoljni z oznako DO, ker jih spominja na mesto Doboj v BiH-u, in bi raje ostali pri oznaki za Krapino ali pa predlagajo SC.

Podobno menijo v Orahovici - predlog OH je po njihovem preveč podoben registrski oznaki Ohrida v Makedoniji in kot edino sprejemljivo rešitev vidijo OR. Ob tem pa se lahko zaplete, saj je OR rezerviran za Oroslavje, v katerem pa ne želijo niti slišati za OE ali kaj podobnega.

V mestni upravi Visa medtem niso navdušeni nad idejo, da bi imeli na avtomobilih enake oznake, kot jih imajo na plovilih (VS), ampak bi raje obdržali zdajšnjo registracijo ST (Split). Ocenjujejo tudi, da gre za nepotrebne stroške. Nasprotno pa so v Veliki Gorici, Petrinji in Metkoviću večkrat zahtevali svoje registrske oznake, saj so prepričani, da si jih zaradi velikosti in pomembnosti zaslužijo.

Na ministrstvu pa pojasnjujejo, da bodo v primeru mest z enakimi začetnicami prednost dobila mesta z večjim številom registriranih vozil.

Teženj po racionalizaciji očitno konec
Na Hrvaškem sicer že vrsto let razpravljajo o racionalizaciji javne uprave, s katero bi zmanjšali število županij, mest in občin ter prihranili denar v državnem proračunu. Med 128 mesti in 428 občinami je veliko takih, katerih proračuni zadostujejo zgolj za plače zaposlenih v upravi, denarja za kaj več pa nimajo. Pogosti so očitki, da pisarne lokalne uprave in samouprave služijo predvsem kot delovna mesta za lokalne strankarske kadre.

Levosredinska vlada je pred prihodom na oblast konec leta 2011 napovedala reformo lokalne uprave in samouprave, a je vse ostalo na ravni obljub. Tudi napoved uvajanja registrskih oznak za vseh 128 mest manj kot leto dni pred parlamentarnimi volitvami potrjuje, da je vlada nad administrativno reformo očitno dokončno obupala, piše STA.