Foto: Twitter/Staatl. Naturwissenschaftliche Sammlungen Bayerns

Mednarodna raziskovalna ekipa pod nemškim vodstvom je potrdila, da je listni gekon, ki so ga odkrili na Madagaskarju pred več kot dvajsetimi leti, prej neznana vrsta. Vodja raziskav, Frank Glaw iz Bavarskih naravoslovnih zbirk (SNSB), je objavil ugotovitve v znanstvenem časopisu Salamandra.

Bavarske naravoslovne zbirke, ki vključujejo zbirke s področja zoologije, botanike, geologije, paleontologije, mineralogije, antropologije in paleoanatomije – vključno z živimi zbirkami botaničnega vrta München-Nymphenburg, sodijo med največje raziskovalne zbirke na svetu.

Gekona poimenovali Uroplatus garamaso

"Ko smo prvič odkrili živali leta 2000, smo že sumili, da imamo opravka z doslej neznano vrsto," je dejal Glaw. Glaw je dejal, da je bila potrebna večletna raziskava, preden je bil gekon – zdaj znanstveno poimenovan kot Uroplatus garamaso – uradno nova vrsta, poroča Deutsche Welle.

Težava pri identifikaciji je bila posledica tega, da je bila nova poimenovana vrsta zelo podobna drugi vrsti, imenovani Uroplatus henkeli. "To je pogost primer pri madagaskarskih plazilcih," je pojasnil soavtor Jörn Köhler iz Hesenskega državnega muzeja v Darmstadtu.

Mojstri kamuflaže

"Obstaja veliko tako imenovanih 'kriptičnih vrst', ki včasih dolgo čakajo na taksonomsko obdelavo," je še dodal Köhler. Avtorji študije so odkrili nekaj ključnih značilnosti, ki so jim omogočile razlikovanje med dvema vrstama. "Konica jezika je pri Uroplatus henkeli črne barve, medtem ko je pri Uroplatus garamaso roza," je opozoril Philipp-Sebastian Gehring z Univerze Bielefeld.

Novo vrsto so tudi označili za manjšo, meri 20 centimetrov in ima nekoliko ožji rep.
Po navedbah raziskovalcev so listnati gekoni mojstri kamuflaže. Živali čez dan počivajo na deblu drevesa, kar jim omogoča, da se zlijejo z okolico, to pa otežuje njihovo iskanje. Ponoči se gekoni sprehajajo po vejah in iščejo plen. Leta 2022 so znanstveniki poimenovali osem novih vrst gekonov, najdenih na Madagaskarju. Po navedbah National Geographica na podlagi študije iz leta 2011 obstaja na Zemlji približno 8,7 milijona živalskih vrst, identificiranih pa je le približno 1,6 milijona.