Mercedes-Benz CLS shooting brake je novost v ponudbi nemške prestižne znamke. Foto: M. Kr.
Mercedes-Benz CLS shooting brake je novost v ponudbi nemške prestižne znamke. Foto: M. Kr.
Mercedes-Benz GL
Z razredom GL poskuša Mercedes-Benz povečati tržne deleže v razredu predvsem na neevropskih trgih. Foto: M. Kr.

CLS shooting brake je novost v ponudbi nemške prestižne znamke in predstavlja precej opazno karavansko različico modela, ki je na trgu prisoten že več let. Najopaznejše razlike v primerjavi s kupejevskim sorodnikom so poleg nič kaj klasično karavanskega zadka seveda v drugi sedežni vrsti potniške kabine. Tam je namreč prostor za tri potnike, naslonjala sedežev so zložljiva, višino vzglavnikov lahko zniža tudi voznik.

Med manj opazne, a še pomembnejše, pa sodijo podrobnosti, kot sta na primer zračno vzmetenje in električno odpiranje/zapiranje vrat prtljažnika, v katerem je 590 litrov prostora namenjenega prtljagi, ki ga je mogoče s podiranjem sedežev povečati na 1.550 litrov.

Najšibkejši je motor s 150 kilovati
Bolj ali manj enaka kot pri kupeju je ponudba pogonskih agregatov. Dizelski par predstavljata 2,2-litrski motor z močjo 150 kilovatov in 3,0-litrski z močjo 195 kilovatov, drugega je mogoče v različici CLS 350 CDI "povezati" tudi s štirikolesnim pogonom 4matic.

Dvokolesni ali štirikolesni pogon lahko kupci izberejo tudi pri različici CLS 500 kjer 4,7-litrski motor V8 zmore 300 kilovatov moči. Manj zahtevnim je na voljo še 3,5-litrski motor V6 z močjo 225 kilovatov, vrh ponudbe pa predstavlja močno oplemenitena različica CLS 63 AMG, kjer 5,5-litrski motor V8 zagotavlja 386 kilovatov moči.

Za najcenejšega CLS shooting brake bodo morali kupci v Sloveniji po ceniku odšteti vsaj 62.400 evrov, cenovna lestvica pa se pri serijskih različicah povzpne vse do 157.800 evrov za izdelek iz delavnice AMG.

Razred GL z visoko cenovno stopnico
Med avtomobile za petične izbrance pa kljub precej drugačni zasnovi kot pri CLS, sodi tudi GL, ki ima po novem posodobljene pogonske agregate in precej več sodobne tehnologije na seznamih serijske in dodatne opreme. Kupcem ponujajo različico GL350 s 3,0-litrskim šestvaljnim dizelskim motorjem, ki zmore 190 kilovatov moči, GL500 s 4,7-litrskim bencinskim osemvaljnikom z močjo 320 kilovatov in GL 63 AMG z osemvaljnikom, ki zmore zavidljivih 410 kilovatov.

Za zadnjo bi morali kupci v Sloveniji odšteti 187.200 evrov, vendar pa pri uvozniku realistično na prodajo te skrajnosti ne računajo. Ocenjujejo pa, da bodo v letu 2013 prodali vsaj 13 vozil GL, med katerimi bo verjetno največ dizelskih različic, pri katerih se seštevanje osnovne cene z morebitno dodatno opremo začne precej nižje, pri 86.400 evrih.