Od drugega četrtletja 2016 dalje bo Opel za izbrane avtomobile začel objavljati podate o porabi goriva pridobljene v testnem ciklu WLTP, skladnejšim z vožnjo v vsakdanjem prometu. Foto: M. Kr.
Od drugega četrtletja 2016 dalje bo Opel za izbrane avtomobile začel objavljati podate o porabi goriva pridobljene v testnem ciklu WLTP, skladnejšim z vožnjo v vsakdanjem prometu. Foto: M. Kr.

Pri Oplu bodo, še preden bodo ta zakonsko obvezna, začeli uporabljati strožja merila za emisije, tako za izpust CO2 kot NOx.
Opel bo od drugega četrtletja leta 2016 dalje ob uradnih podatkih o porabi in izpustu CO2 začel navajati tudi podatke, pridobljene po proceduri cikla WLTP. Ob tem so pred kratkim inženirji za dizelske motorje za nadaljnje zmanjšanje izpustov NOx začeli uvajati posodobitve in izboljšave selektivnega katalizatorja SCR v izpušnem sistemu dizelskih motorjev.
V Rüsselsheimu, sedežu Opla, pravijo, da gre za samoiniciativno potezo v sklopu prehoda v tako imenovano RDE-zakonodajo (Real Driving Emissions), ki bo začela veljati leta 2017. Najprej bodo tudi podatke o porabi goriva, pridobljene v ciklu testiranja WLTP, objavljali za novo generacijo astre.
EU namerava postopek pridobivanja podatkov o porabi goriva po ciklu NEDC (New European Driving Cycle) nadomestiti s proceduro WLTP (Worldwide Harmonized Light Duty Vehicles test Procedure). Procedura testiranja WLTP se sicer izvaja v laboratoriju, vendar ob občutno strožjih merilih, po scenariju, ki omogoča pridobitev podatkov o porabi goriva in izpustu CO2, skladnejših z uporabo avtomobila v realnem prometu.
Tehnologija SCR
Tudi pri PSA-ju načrtujejo objavo porabe goriva in emisij njihovih vozil, zbranih na javnih cestah, in sicer v sodelovanju z okoljsko skupino Transport & Environment, ki bi jim pomagala pri zbiranju podatkov.
Po aferi "dieselgate" so namreč različni avtomobilski proizvajalci stopili v bran svojim dizelskim tehnologijam, v razvoj katerih so namenili na milijone evrov. Pri Oplu so tako izpostavili izboljšavo tehnologije SCR - redukcije dušikovih oksidov v izpušnih plinih dizelskih motorjev euro 6, pri PSA Peugeot Citroën pa imajo svoj patent za čistejše dizelske motorje, ki pri euro 6 dizelskih motorjih dušikove okside v izpuhu znižajo za 90 odstotkov, trdne delce pa kar za 99,9 odstotka.