Mikavna, a pregrešno draga igračka za bogate ljubitelje hitre vožnje. Foto: Daimler
Mikavna, a pregrešno draga igračka za bogate ljubitelje hitre vožnje. Foto: Daimler
AMG GT3
Mercedes-Benz dirkalnik sicer ponuja tekmovalnim ekipam, a gotovo se bodo našli tudi individualni kupci. Foto: Daimler

Mercedes SLS AMG GT3 po besedah izdelovalcev napoveduje novo obdobje v približevanju znamke Mercedes-Benz željam in potrebam bogatih kupcev, ki imajo svoja dirkalna moštva ali pa si sami želijo užitkov na dirkalnih stezah. SLS AMG GT3 je zasnovan v skladu s predpisi FIA (Fédération Internationale de l’Automobile) in je namenjen predvsem tekmovanjem s kratkimi hitrostnimi sprinti in preizkušnjam vzdržljivosti. Praktično so začeli dirkalnik, za njegovim volanom sedi tovarniški voznik Bernd Schneider, preizkušati junija, ker gre za zdaj vse po načrtih, pa so se odločili, da bodo začeli sprejemati tudi prva naročila. Naročanje poteka neposredno pri izdelovalcu AMG, vozila pa bodo dobavili še pravočasno pred prihodnjo tekmovalno sezono, ki se bo začela februarja 2011.

Dirkalnik poganja AMG-jev 6,3-litrski motor V8, njegove natančne tehnične značilnosti pa bodo znane, ko bo FIA določila tekmovalne omejitve.

Obilica sodobne tekmovalne tehnologije
Ne glede na to, kje bodo postavljene omejitve motorne moči in teže vozila, pa dirkalniku moči gotovo ne bo manjkalo. Prav tako je poln sodobne tehnologije, ki le še povečuje njegove zmogljivosti. AMG ima namreč za seboj že štiri desetletja izkušenj na področju avtomobilskega športa, pri izdelavi pa sodeluje tudi podjetje HWA, ki je odgovorno za razvoj in izdelavo vozil moštva AMG-Mercedes v prvenstvu DTM.

Pri nadgradnji serijskega modela SLS so veliko pozornosti posvetili dodatnemu izboljšanju aerodinamike vozila, dotoku zraka v motorni prostor ter učinkovitemu hlajenju delov, ki so izpostavljeni visoki temperaturi. Glede na tekmovalni značaj vozila so mu seveda namestili tudi ustrezni priključek za hitro polnjenje z gorivom, mesta za dvig v servisnem boksu med menjavo 18-palčnih koles in vse predpisane varnostne sisteme. Vključno z varnostno kletko v notranjosti, varnostnim sedežem, posebnim 120-litrskim rezervoarjem za gorivo in gasilnim sistemom.

Voznik dirkalnika ima v primerjavi s cestno različico seveda bolj športno opremljen kokpit, poleg tega ima tudi več možnosti individualnih nastavitev vozila med dirko.

Mercedes-Benz računa tudi na individualne kupce
Dirk, na katerih bodo lahko novinci sodelovali, je v Evropi kar nekaj, na primer evropsko prvenstvo FIA GT3, ADAC GT-Masters in preizkušnje vzdržljivosti, kot sta na primer 24 ur Nürburgringa in dirka v belgijskem Spa-Francorchampsu. Prav gotovo pa bo nekaj dirkalnikov našlo pot tudi do ljubiteljev hitrih in pregrešno dragih avtomobilov v arabskih državah.

Besedilo: M. Kr.
Foto: Daimler