Pri mladi organizaciji Green NCAP so primerjali med seboj različne vrste pogonov, tokrat pa so manjkali priklopni hibridi. Foto: Green NCAP
Pri mladi organizaciji Green NCAP so primerjali med seboj različne vrste pogonov, tokrat pa so manjkali priklopni hibridi. Foto: Green NCAP

Evropska unija vse sektorje industrije spodbuja k zmanjšanju emisij in varovanju okolja. Pod velikim pritiskom strokovne in splošne javnosti je predvsem avtomobilska industrija.

Zato so se pri neodvisni organizaciji Euro NCAP, ki jo poznamo kot dolgoletno avtoriteto na področju ocenjevanja varnosti avtomobilov, večinoma z izvajanjem preskusov trkov, odločili, da pristavijo svoj delež k razjasnitvi, kateri avtomobili so manj in kateri ekološko bolj sporni.

Pester nabor testiranih avtomobilov

Pri Green NCAP so v prvem krogu testov primerjali 24 avtomobilov različnih kategorij. Testiranje se je osredotočilo na količino proizvedenih toplogrednih plinov in škodljivih delcev ter energetsko učinkovitost. To je prva faza testiranja, ki se bo v prihodnosti podaljšala, s tem, da bosta upoštevala emisijski odtis tudi med proizvodnjo in celoten življenjski cikel vozila.

Po pričakovanjih sta bila na vrhu lestvice dva električna avtomobila. Absolutna zmagovalca sta renault zoe in hyundai kona. Foto: Green NCAP
Po pričakovanjih sta bila na vrhu lestvice dva električna avtomobila. Absolutna zmagovalca sta renault zoe in hyundai kona. Foto: Green NCAP

Premierno preizkušanje ekologije je potekalo v duhu raznolikosti. Med 24 modeli so bili električni avtomobili, hibridi, mali bencinski avtomobili, dizelske limuzine srednjega razreda, avtomobili na stisnjen zemeljski plin (CNG), bencinski in dizelski športni terenci ter dostavna vozila. Tokrat niso primerjali priključnih hibridov, ki bodo na vrsto prišli v drugem krogu meritev.

Od 1,5 do petih zvezdic

Kot je že običajno za Euro NCAP, so tudi v primeru "zelenih meritev" ocene izrazili v zvezdicah. Najboljši so prejeli pet zvezdic, manj ekološki manj.

Po pričakovanju sta na vrhu dva 100-odstotno električna avtomobila, hyundai kona in renault zoe, ki sta prejela pet zvezdic. Med najbolj "zelenimi" je bil tudi hibridni športni terenec toyota C-HR, ki je prejel 3,5 zvezdice, medtem ko je prav tako hibridna honda CR-V prejela eno zvezdico manj. Razlika je posledica drugačnega koncepta hibridnega pogona.

Dizelski mercedes-benz, razred C, je prejel celo več ekoloških zvezdic od hibridne honde CR-V in bil povsem enakovreden z majhnimi 3-valjnimi bencinskimi avtomobili. Foto: Mercedes-Benz
Dizelski mercedes-benz, razred C, je prejel celo več ekoloških zvezdic od hibridne honde CR-V in bil povsem enakovreden z majhnimi 3-valjnimi bencinskimi avtomobili. Foto: Mercedes-Benz

Bencinski peugeot 208, peugeot 2008, renault clio, renault captur, volkswagen polo in dizelski mercedes-benz C-razreda 220d ter seat ibiza na stisnjen zemeljski plin (CNG) so bili ocenjeni s tremi zvezdicami. Preostali preizkušeni avtomobili so bili slabše ocenjeni, predvsem zaradi večje teže, slabše aerodinamike in večjih zmogljivosti, saj gre predvsem za športne terence in tudi kombinirana vozila.

Večji avtomobili z manj zvezdicami

Z oceno 2,5 zvezdice so pri Green NCAP ocenili dizelske BMW-je serije 3, peugeot 3008, VW passata in dacio duster ter bencinska nissan qashqaija in suzuki vitaro.

Z dvema zvezdicama so ocenili audi A4 na plin (CNG), bencinsko mazdo CX-5 in dizelski jeep renegade. Še pol zvezdice manj pa so dobili dizelska kia sportage, kombija mercedes-benz razred V in VW transporter z dizelskim motorjem, ter dizelski enoprostorec opel zafira life.