Kangoo Z.E. naj bi po prvih napovedih v Slovenijo pripeljal že letos, vendar pa bo očitno treba počakati kakšno leto več. Foto: Renault
Kangoo Z.E. naj bi po prvih napovedih v Slovenijo pripeljal že letos, vendar pa bo očitno treba počakati kakšno leto več. Foto: Renault

Na slovenskih cestah naj bi trenutno vozilo od 300 do 400 vozil s hibridnimi pogonskimi agregati in manj kot 50 vozil le z električnim pogonom. Po besedah Andreja Pečjaka, ki sodi med prve slovenske navdušence nad pogoni s pomočjo elektrike in se je preizkusil tudi v predelavah klasičnih pogonov v električne, bo največji izziv za proizvajalce hibridnih in električnih vozil, da ceno približajo širšemu krogu kupcev. Tehnologija je namreč bolj ali manj že dodelana za bolj množično uvajanje vozil, čeprav je prostora za nadaljnji razvoj še veliko.

Večjo težavo za večino uporabnikov predstavljajo povsem nesprejemljive previsoke cene, ki avtomobilom zmanjšujejo konkurenčnost. To pa je v kombinaciji z nezaupanjem v tehnološke novosti in tehničnimi omejitvami uporabnosti pomemben dejavnik, ki vpliva na prej omenjeno nizko število vozil z alternativnimi pogoni v Sloveniji.

Uvajanje hibridnih in električnih vozil tako še naprej ostaja velik izziv za ponudnike tovrstnih modelov, zato ne preseneča, da so pri ambicijah na področju hibridnih vozil precej zmerni, pri ponudbi električnih vozi pa tako rekoč ravnodušni glede prodajnih številk. Nekateri sicer imajo vozila v ponudbi, vendar bolj simbolično, nekateri pa z uvajanjem tovrstne ponudbe preprosto odlašajo in prestavljajo že napovedane datume uvedbe vozil z le električnim pogonom.