Ameriški letalski prevozniki zahtevajo omejitev delovanja omrežja 5G v bližini letališč. Foto: EPA
Ameriški letalski prevozniki zahtevajo omejitev delovanja omrežja 5G v bližini letališč. Foto: EPA

Ameriška mobilna ponudnika Verizon in AT & T nameravata po več prestavitvah v sredo vendarle zagnati delovanje omrežja 5G na določenem spektru frekvenc, znanem kot C-Band.

Ameriška zvezna uprava za letalstvo (FAA) je že večkrat izrazila zaskrbljenost, da bi lahko frekvence C-Band povzročile motnje pri delovanju občutljive varnostne opreme na letalih.

Delovanje omrežja 5G na frekvenci med 3,7 in 3,98 GHz (C-Band) bi lahko po trditvah letalskih družb vplivalo na občutljivo elektroniko, ki deluje na frekvencah med 4,2 in 4,4 GHz, poroča techradar.com. Ena izmed takšnih naprav je denimo višinomer.

"Potrebno je takojšnje posredovanje, da bi se izognili večjim motnjam za letalske potnike, prevoznike, dobavne verige in dostave potrebne medicinske opreme," so v skupnem pismu zapisale United Airlies, American Airlines, Delta Air Lines in druge velike letalske družbe.

Pismo so poslali ministru za promet Petu Buttigiegu, vodji zvezne uprave za letalstvo (FAA), predsedniku zvezne komisije za komunikacije in direktorju nacionalnega gospodarskega sveta.

Prevozniki zahtevajo, da se omenjene frekvence omrežja 5G izključijo na območju številnih najprometnejših ameriških letališč.

Nadaljevanje bitke med letalsko in telekomunikacijsko industrijo

Zaradi pomislekov letalske industrije so telekomunikacijski operaterji, ki so namenili več deset milijard dolarjev za nadgradnjo omrežij za uvedbo tehnologije 5G, že dvakrat prestavili zagon, nazadnje decembra lani in na začetku januarja letos.

Ameriški trgovski zastopnik podjetij v brezžični industriji CTIA je pred tem poudarjal, da je 5G varen. Letalsko industrijo so obtožili, da izkrivlja dejstva in namenoma širi strah. "Danes skoraj 50 držav uporablja 5G v območju C-Band, a ni bilo še nobenega poročila o motnjah v zračnem prometu," je letos zapisala predsednica CTIA Meredith Attwell Baker.

Letalska industrija je na te trditve na začetku leta odgovorila, da so druge države, kot je Kanada, uvedle prilagoditve delovanja 5G, kot je denimo nižja raven moči v bližini letališč.