Valuta MOSS je mesečni slovenski doseg spletnih mest, ki pove, koliko različnih ljudi iz slovenskih IP-številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno mesto. Foto: BoBo
Valuta MOSS je mesečni slovenski doseg spletnih mest, ki pove, koliko različnih ljudi iz slovenskih IP-številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno mesto. Foto: BoBo
false
Spletna stran RTV Slovenija po številu ogledov strani ostaja na drugem mestu med novičarskimi portali. Foto: MMC RTV SLO
mobitel
Po podatkih statističnega urada Slovenci do interneta najpogosteje dostopajo prek mobilnega telefona, takih je 55 odstotkov. Foto: Reuters

Raziskave v okviru projekta, ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, raziskave pa je izvajalo podjetje Gemius Adria, bo do konca leta 2018 izvajala agencija Ipsos, ena vodilnih svetovnih izvajalcev merjenja medijske potrošnje.

Najpomembnejša novost je, da so na voljo valutni podatki, v realnem času pretvorjeni v dejanske uporabnike, kar omogoča hitro analizo relevantnih vidikov uporabe spletnih medijev, pojasnjujejo na zbornici.

Nova metodologija na bistveno večjem vzorcu bazične raziskave omogoča tudi izboljšano in natančnejše izračunavanje spletne populacije, zato ima industrija po zagotovilih zbornice na voljo bolj realne rezultate o dosegu, primerljive z drugimi nacionalnimi reprezentativnimi anketami.

Primerjava rezultatov med prejšnjimi in sedanjim obdobjem raziskave pa ni mogoča, saj vsaka metodologija uporablja drugačne raziskovalne tehnike, različno velike vzorce in algoritme za izračun realnih uporabnikov spletnih mest, so dodali.

V vrhu med novičarskimi portali
Prva raziskava novega izvajalca je pokazala, da so bila najbolj obiskana spletna mesta v septembru 24ur.com, Bolha.com, Siol.net, Rtvslo.si, Med.Over.Net, Najdi.si, Slovenskenovice.si, Zurnal24.si, Itis.si in Bizi.si.

Spletna stran RTV Slovenija po številu ogledov strani ostaja na drugem mestu med novičarskimi portali. Zelo visoko je tudi pri času, ki ga posamezni uporabnik preživi na naši spletni strani, in številu podstrani, ki si jih posameznik ogleda.

Slovenci "surfajo" še naprej
Najnovejši podatki državnega statističnega urada kažejo, da so internet v prvem četrtletju letošnjega leta redno uporabljale tri četrtine Slovencev med 16. in 74. letom. Od tega jih je več kot polovica do interneta dostopala prek mobilnega ali pametnega telefona - največji delež takšnih je bil v mlajši generaciji.

V prvem četrtletju 2016 je med tistimi, starimi od 16 do 74 let, internet uporabljalo 75 odstotkov ljudi, kar je dve odstotni točki več kot leto prej. Vsak dan ali skoraj vsak dan jih je internet uporabljalo 64 odstotkov (leto prej 61 odstotkov).

V starostni skupini od 35 do 44 let so internet uporabljale skoraj vse osebe, med tistimi v starostni skupini od 45 do 54 let pa uporaba interneta upada. Rednih uporabnikov interneta med osebami te starosti je bilo 78 odstotkov, med osebami od 55 do 64 let je bilo rednih uporabnikov interneta 52 odstotkov, v skupini od 65 do 74 let pa 29 odstotkov.

Na internet najpogosteje prek mobilnika
Po podatkih statističnega urada Slovenci do interneta najpogosteje dostopajo prek mobilnega telefona, takih je 55 odstotkov. Dve odstotni točki manj jih do interneta dostopa prek prenosnega računalnika, prek namiznega računalnika pa jih je dostopalo 43 odstotkov.

Manj ljudi internet uporablja na tabličnih računalnikih (22 odstotkov) in prek pametne televizije (13 odstotkov), najmanj pogosto pa do interneta dostopajo prek igralnih konzol, e-bralnikov, pametnih ur ...

Prek mobilnega telefona do interneta najpogosteje dostopajo mlajše generacije. Odstotek je bil najvišji v starostnih skupinah 16-24 let in 25-34 let (91 odstotkov), najnižji pa pri tistih, starih od 65 do 74 let (sedem odstotkov). Pri starejših generacijah je prevladoval dostop do interneta prek namiznega ali prenosnega računalnika.

Glasba in video
V prvem četrtletju 2016 je več kot tretjina uporabnikov oz. 36 odstotkov prek interneta poslušala glasbo, skoraj polovica oz. 48 odstotkov pa jih je gledalo različne videovsebine na spletnih straneh za deljenje videovsebin, kažejo podatki statistikov.

Slaba četrtina ljudi je internet uporabljala za gledanje internetne TV različnih televizijskih programov v živo ali s časovnim zamikom, 13 odstotkov pa za gledanje pretočnih videovsebin komercialnih ponudnikov na zahtevo. Telefonske klice ali videoklice s spletno kamero je opravljalo 32 odstotkov ljudi, v spletnih družabnih omrežjih pa je sodelovalo 38 odstotkov ljudi.

Za izobraževalne namene je internet uporabljalo 15 odstotkov ljudi - ti so uporabili spletno gradivo za izobraževanje na internetu (13 odstotki), komunicirali prek izobraževalnih spletnih strani ali portalov s predavatelji ali študenti (šest odstotkov) ali pa se udeležili spletnega tečaja (trije odstotki).

V prvem četrtletju je imelo dostop do interneta 78 odstotkov gospodinjstev. Slaba tretjina oz. 29 odstotkov gospodinjstev je do interneta dostopalo prek optičnega omrežja, 72 odstotkov pa prek mobilne širokopasovne povezave. Gospodinjstev brez dostopa do interneta je bilo 22 odstotkov. Kot najpogostejši vzrok za to navajajo, da ga ne potrebujejo.