Številne nove potnike so med drugim privabili z 52 novimi garniturami vlakov. Foto: BoBo
Številne nove potnike so med drugim privabili z 52 novimi garniturami vlakov. Foto: BoBo

Število potnikov je že v letu 2022, ko je poraslo za več kot četrtino, preseglo tisto iz leta 2019, v letu 2023 pa se je nato še dodatno povečalo. Število potnikov na vlakih Slovenskih železnic namreč od leta 2021 vztrajno raste, lani so jih našteli več kot 15 milijonov. Do leta 2028 nameravajo število prepeljanih potnikov povečati na 25 milijonov.

Na Slovenskih železnicah si prav tako želijo več vlaganj. Foto: BoBo
Na Slovenskih železnicah si prav tako želijo več vlaganj. Foto: BoBo

Zanimanje za potovanja z vlaki se je po podatkih Slovenskih železnic povečalo tako v notranjem kot tudi v mednarodnem prometu.

Številne nove potnike so med drugim privabili z 52 novimi garniturami vlakov, od katerih so zadnjo prevzeli septembra 2022. Na ta račun jim je uspelo ponudbo delno razširiti, še več možnosti za to bodo imeli z dodatnimi vlaki, ki so jih naročili junija lani.

Prve od naročenih 20 dodatnih potniških garnitur pričakujejo v letu 2025 in bodo po pričakovanjih pomembno izboljšale kakovost prevozov na neelektrificiranih progah. V letu 2026 nato pričakujejo še štiri lokomotive in 20 vagonov, ki bodo dali pomemben prispevek k ponudbi v mednarodnem prometu. V nadaljevanju bi si želeli še dodatne hitre vlake z nagibno tehniko, so zapisali.

Pomembna tudi ponudba dopolnilnih storitev

Na Slovenskih železnicah si prav tako želijo več vlaganj, nadgradenj, dvotirnosti in tudi elektrifikacije regionalnih prog, kot so kamniška in dolenjska proga ter tudi nekatere druge. Enotirna proga v prometnih konicah namreč po besedah Slovenskih železnic omogoča zelo omejeno število vlakov, z elektrifikacijo in dvotirnostjo prog pa bi se bistveno povečala fleksibilnost voznih sredstev potniškega prometa in izboljšala ponudba.

Zelo pomembno vlogo vidijo tudi v Potniškem centru Ljubljana, katerega območje se je začelo urejati prejšnji teden in naj bi bil zgrajen do leta 2026. Po zgraditvi potniškega centra bo po napovedih Slovenskih železnic infrastruktura omogočala za tretjino večjo pretočnost na progah z dnevno migracijo do Ljubljane.

Za še večjo rast števila potnikov na železnici se jim zdi pomembna tudi ponudba dopolnilnih storitev. Storitve prevoza potnikov po železnici tako skupaj z različnimi partnerji nadgrajujejo v celovito prevozno storitev Od doma do cilja. Prav tako je na večjih železniških postajah potnikom že na voljo možnost izposoje koles, uporabe kolesarnice in parkirišč za kolesa. Ljubljana sodeluje tudi v pilotnem projektu, kjer lahko potniki po prihodu z vlakom svojo pot nadaljujejo z električnimi avtomobili.