Monaška kraljeva družina se je pritožila, češ da film Grace Kelly prikaže v pretirano glamurizirani izdaji in da ni zvest zgodovinskim dejstvom. Foto:
Monaška kraljeva družina se je pritožila, češ da film Grace Kelly prikaže v pretirano glamurizirani izdaji in da ni zvest zgodovinskim dejstvom. Foto:

Ko se soočiš z ameriškim distributerjem, kakršen je Weinstein - ne da omenjam kaka imena -, ne moreš storiti prav veliko. Ali rečeš: 'Kar sam se ubadaj s svojim kupom sranja' ali pa se pripraviš, da te izsiljevanje ne dotolče tako zelo ... Če ne podpišem, se začne čisto izsiljevanje, ampak pripravljen sem iti tako daleč. Trenutno obstajata dve različici filma, moja in njegova ... To se mi zdi katastrofalno.

Oliver Dahan
Film Oliverja Dahana, podobno kot Hirschbieglov film o Diani, tematizira eno samo poglavje v življenju protagonistke, in sicer obdobje, ko je nekdanja filmska zvezda prestajala krizo v zakonu s princem Rainierjem III. (Igra ga Tim Roth).

Za organizatorje festivala na francoski rivieri je Grace of Monaco očitna izbira: ne le da tematizira življenje princese bližnje kneževine, ki je bila obenem še filmska zvezda, pač pa naslovno vlogo igra canska ljubljenka Nicole Kidman, režijo pa podpisuje Francoz.

Obenem je zanimiv podatek, da ameriško občinstvo filma zaradi spora okoli montaže očitno nikoli ne bo videlo - kar seveda samo pomeni, da je film za Cannes še zanimivejši, saj se bodo tako očitno lahko pohvalili s svetovno premiero. Lani je sicer podobno usodo - šušljanje o oskarjih, napoved novembrske premiere, nato prestavljanje na pomlad in končno premiero v Cannesu - doživel Luhrmannov Veliki Gatsby.

Studio Weinstein sicer ni podal nobene uradne razlage za umik filma, ki bi ameriško premiero moral doživeti 14. marca, iz ameriške distribucije. Novembra so prestavitev premiere utemeljili z razlago, da zaradi zamud pri poprodukciji preprosto še ni pripravljen za filmska platna - je pa režiser Oliver Dahan takrat v medijih pripomnil, da je bil razlog v tem, da se s Harveyjem Weinsteinom nista mogla zediniti glede končne različice filma. "Trenutno je problematično to, kako zagotoviti, da boste kritiki lahko ocenjevali mojo različico, in ne od koga drugega," je režiser pikro pripomnil v intervjuju za francoski časopis Liberation. (Nekje drugje je tisto drugo različico opisal kot "kup dreka".) "Ampak ni še konec. Nisem se vdal." (Pri studiu The Weinstein Co. se takrat na njegove obtožbe niso odzvali.)

Šušljanja o oskarjih so bila prezgodnja
Oliver Dahan sicer v Hollywood ni prišel brez priporočil: pred sedmimi leti se je podpisal pod še en biografski film, Življenje v rožnatem, za katerega je Marion Cotillard tudi dobila oskarja. Mimogrede, tudi zato je bil film Grace of Monaco najprej napovedan za november: da Bi Nicole Kidman prišla v nabor Akademije, ko je bilo treba izbrati nominiranke za najboljšo glavno vlogo.

Stroga šola Harveyja Škarjerokega
Pri Weinsteinu so na 14. marec tako potisnili ameriško premiero britanske komedije One Chance, o kakem nadomestnem datumu za premiero Grace of Monaco pa ni za zdaj ne duha ne sluha. Harvey Weinstein sicer slovi po tem, da od režiserjev pod svojim okriljem pogosto zahteva ogromne reze in posege v filme, da bi bili ti "zanimivejši" za ameriška občinstva; v 90., ko je še delal za Miramax, je bil zato znan tudi kot "Harvey Škarjeroki".

V Monaku so zgroženi
Nad scenarij so se sicer že takoj po objavi projekta z vsemi sredstvi spravili člani monaške kraljeve družine; v svoji izjavi za javnost so zapisali, da v scenariju tičijo "velike zgodovinske neresnice in niz popolnoma izmišljenih prizorov": "Kraljeva družina bi rada opozorila, da ni ta film na noben način biografija."

Ko se soočiš z ameriškim distributerjem, kakršen je Weinstein - ne da omenjam kaka imena -, ne moreš storiti prav veliko. Ali rečeš: 'Kar sam se ubadaj s svojim kupom sranja' ali pa se pripraviš, da te izsiljevanje ne dotolče tako zelo ... Če ne podpišem, se začne čisto izsiljevanje, ampak pripravljen sem iti tako daleč. Trenutno obstajata dve različici filma, moja in njegova ... To se mi zdi katastrofalno.

Oliver Dahan