Kritiki se strinjajo, da sta Riz Ahmed in John Turturro v glavnih vlogah več kot prepričljiva. Foto: HBO
Kritiki se strinjajo, da sta Riz Ahmed in John Turturro v glavnih vlogah več kot prepričljiva. Foto: HBO
Doslej so predvajali šest od osmih epizod in med gledalci se porajajo številne teorije in burne razprave o tem, v katero smer bodo ustvarjalci zapeljali zaključek. Foto: HBO
The Night Of se dotika številnih tem, poleg tiste v središču, pasti ameriškega pravosodnega sistema, ki iz nedolžnega fanta v zaporu hitro ustvari kriminalca s trdo kožo, so v ospredju tudi predsodki glede rase in vere, življenje v talilnem loncu velemesta, moralna vprašanja, družbene razlike ... Foto: HBO

Miniserija The Night Of, za katero so združili moči Richard Price, uveljavljen pisatelj kriminalk in scenarist kultne The Wire, Steven Zaillian (Ameriški gangster in Schindlerjev seznam) ter druga zveneča imena, malce spominja na predlansko podcast uspešnico Serial, v njej pa najdemo elemente drugih fenomenov popularne kulture, denimo franšize Zakon in red (iz njenih boljših časov).

V začetni špici HBO-jevega projekta, ki je pravzaprav predelava BBC-jeve serije Criminal Justice, se pojavi tudi ime James Gandolfini. Zvezdnik Sopranovih bi namreč moral nastopiti v glavni vlogi odvetnika Jacka Stona, a je nato leta 2013 nenadoma umrl in Stoneove čevlje (no, zaradi hudega ekcema nosi sandale) je nataknil John Turturro, odličen v vlogi manj kot povprečnega newyorškega odvetnika, ki svoje usluge ponuja v oglasih na podzemni, nato pa se neke noči po naključju znajde sredi "nečesa velikega". Turturro je ustvaril nekakšno mešanico Columba in Monka, malce odbijajočega, a vseeno nekako simpatičnega in veliko pametnejšega, kot se zdi na prvi pogled, so zapisali pri Variety.

Drugi člani zasedbe so pretežno novi obrazi, zaradi česar se je pravzaprav lažje osredotočati na samo vsebino. Ne ravno nov, a tudi ne čisto vseprisoten obraz je tudi tisti britanskega igralca pakistanskih korenin Riza Ahmeda, ki prav tako zelo uspešno upodablja mladeniča v središču zgodbe, Nasirja Khana - Naza, vsaj na prvi pogled tako nedolžnega, da kar kliče po tem, da ga je treba zaščititi pred krutim svetom.

23-letnik pakistanskega rodu muslimanske veroizpovedi, vzoren študent, ki živi s svojimi starši v Queensu, neke noči svojemu očetu, vozniku taksija (igra ga iranski igralec Payman Maadi), izmakne avto, da bi šel na zabavo, kamor so ga povabili športniki, ki jih je inštruiral. Medtem ko z rumenim taksijem išče pravi naslov, v avto sede skrivnostna mlada ženska, s katero se napijeta, omamita in nato še skupaj spita. Ko se Nas zave, dekle v postelji leži mrtvo in okrvavljeno, on pa se ničesar ne spomni, zato v strahu zbeži s kraja zločina. Na begu pa mu pot prekrižata policista v nočni izmeni ...

In medtem ko se kritiki strinjajo, da gre, kot smo pri HBO-ju z nekaj izjemami že kar vajeni, za "dobro televizijo", miniseriji hkrati očitajo pomanjkanje izvirnosti in izbiro tematike, torej pasti ameriškega pravosodnega sistema, ki je bila že ničkolikokrat obdelana na malih zaslonih, čeprav morda ne na tako visoko estetizirani ravni. Hkrati so nekateri težave videli v tem, da so belci spet skoraj izključno v vlogah rešiteljev tistih protagonistov, katerih koža je temnejših odtenkov. Pa ne le to: Nasov glavni vir težav na neki točki postanejo njegovi - brez izjeme temnopolti - sojetniki.

So pa pri Atlanticu ustvarjalcem priznali, da so na aktualen način predstavili islamofobijo v ZDA, saj se, ko je kakega zločina obtožen musliman, vedno sproži val protimuslimanskih zločinov. In vsaj malce so se za dejstvo, da je, tako kot pri prvi sezoni Pravega detektiva, za dober scenarij morala umreti mlada ženska, odkupili s tem, da na sodišču Nasovo usodo pred očmi porote krojita prav ženski: tožilka Helen Weiss (Jeannie Berlin) in branilka, mlada odvetnica Chandra Kapoor (Amara Karan).