Ameriški scenaristi se veselijo ponovnih pogajanj, vendar nameravajo do 26. novembra, ko bodo spet sedli za pogajalsko mizo, vseeno ostati na cesti. Foto: Reuters
Ameriški scenaristi se veselijo ponovnih pogajanj, vendar nameravajo do 26. novembra, ko bodo spet sedli za pogajalsko mizo, vseeno ostati na cesti. Foto: Reuters
Stavka scenaristov
Zadnja velika hollywoodska stavka scenaristov se je sicer zgodila leta 1988 in je trajala 22 tednov. Filmsko industrijo je stala približno 500 milijonov dolarjev. Strokovnjaki pravijo, da bi podobna stavka danes filmsko industrijo udarila po žepu za bilijon dolarjev. Foto: Reuters

Nov krog pogajanj naj bi se začel 26. novembra. Producenti in scenaristi se sicer niso sestali že vse od 5. novembra, ko se je začela stavka scenaristov. Zdi se, da filmskim in TV-studiom ni preostalo drugega, kot da pristanejo na ponovne pogovore, saj so na svoji koži že začeli čutiti posledice stavke.

Bodo filmski in TV-studii zaprli vrata?
Situacija se je najprej zapletla v televizijskih studiih, kjer so nekatere znane in priljubljene pogovorne oddaje, med njimi tudi Jay Leno in David Letterman, začeli ponavljati stare dele, saj jim je preprosto zmanjkalo scenarijev za oddaje, pri katerih ponavadi sodeluje cela skupina scenaristov. Vodilni pa se bojijo, da se bo kmalu enako zgodilo z zelo priljubljenimi nadaljevankami Razočarane gospodinje (Desperate Housewives), Skrivnostni otok (Lost) in Talenti v belem (Grey's Anatomy), katerih scenariji nastajajo sproti.

Filmski studii do pred kratkim tovrstnih težav sicer niso imeli, ker pa se stavka preveša že v tretji teden, so jo sedaj občutili tudi oni. Studio Sony Corp's Columbia Pictures je objavil, da bo zaradi stavke prestavljena produkcija filma Angeli in demoni režiserja Rona Howarda, saj scenarij, ki ga piše z oskarjem nagrajeni Akiva Goldman, še ni dokončan.

Scenaristi zahtevajo večji delež dobička
Pogajanja med Alliance of Motion Picture and Television Producers (Zveza filmskih in televizijskih producentov) in Writers Guild of America (Združenje ameriških scenaristov) se večinoma vrtijo okoli udeležbe pri dobičku. Scenaristi zahtevajo večjo udeležbo pri dobičku od prodaje DVD-jev in spletne prodaje.

K. S.