Filmska producenta Andrej Štritof in Danijel Hočevar sta zaskrbljena, saj ni jasne slike o nadaljnjem razvoju dogodkov. Ustavljeni so projekti, ki jih prek Slovenskega filmskega centra (SFC) sofinancira ministrstvo za kulturo, medtem pa t. i. komercialna produkcija ki sega od reklam do televizijske produkcije še zmeraj teče in je v boju s koronavirusom po Štritofovih besedah za zdaj še aktivna. Lani je ta predstavljala okoli 60 milijonov evrov, produkcija prek SFC-ja pa je ovrednotena na štiri milijone evrov.

Sorodna novica Zastoj slovenskega filma

V primeru SFC-ja gre sicer za avtorsko delo, ki je za slovensko avdiovizualno industrijo nedvomno zelo pomembno. "Glede na to, da je AV-industrija trenutno ena najhitreje rastočih industrij v Evropi, v kateri se tudi najhitreje obračajo finančna sredstva, ki so vložena v to industrijo, se mi zdi zelo pomemben delež v slovenskem gospodarstvu, sploh v teh težkih časih za vse nas, ki nas čaka," je dejal Andrej Štritof. Kot je poudaril, se mu zato zdi pomembno, da bi znova začeli snemati, ne nazadnje tudi zato, ker je na industrijo vezanih več različnih storitev.

Ovirane tudi produkcije s pogodbami iz preteklih dveh let
Po besedah Danijela Hočevarja je vlada letos z nekim "popolnoma nerazumnim in nejasnim birokratskim, administrativnim aktom oziroma postopkom" zaustavila izplačevanje sredstev po že podpisanih in veljavnih pogodbah, ki jih imajo neodvisni producenti s SFC-jem. Na ta način sredstev za sofinanciranje teh filmov ne izplačujejo že skoraj vse leto 2020. S temi sredstvi sicer financirajo le del filmskih produkcij, ki jih izberejo na SFC-jevih javnih razpisih, zanje izdajo odločbe in podpišejo pogodbe o sofinanciranju, producenti kot podpisniki pa morajo pridobiti manjkajoča sredstva in izpolniti predpisane pogoje.

Sorodna novica Zastoj slovenske filmske produkcije: Kako dolgo še?

"Zato je milo rečeno nerazumno, neprofesionalno in konec koncev tudi nezakonito, da vlada v postopku, ko že poteka izvajanje teh pogodb, sklene in uveljavi neko novo zahtevo, s katero ovira izpolnitev teh pogodb. Če bi bilo to narejeno, preden so bile pogodbe podpisane, bi človek še razumel, težko pa razumem, da se te ovire postavljajo za projekte, ki imajo podpisane pogodbe iz leta 2018 in 2019, ki so že posneti, sredstva zanje pa so bila delno že izplačana, da se pri naslednjih fazah in naslednjih izplačilih te stvari zatikajo," je pojasnil Hočevar.

Še bolj pa je nekorektno to izgovarjanje vseh akterjev na vladni strani, od ministrstva za kulturo in za finance do ministrstva za notranje zadeve, ki vsak po svoje pravijo, da so svoj del stvari izpeljali, zadeve se pa še vedno ne premaknejo nikamor. Gre za krog sprenevedanja.

Danijel Hočevar

Brez odziva najvišjih predstavnikov države
Tudi on ocenjuje, da nastaja velika gospodarska škoda, nastajajo pa tudi dodatni stroški za tiste projekte, ki jih bodo morali snemati pozneje. Dodal je, da so se sicer pisno obrnili na najvišje predstavnike države, a niso dobili odgovora. "Še bolj pa je nekorektno to izgovarjanje vseh akterjev na vladni strani, od ministrstva za kulturo in za finance do ministrstva za notranje zadeve, ki vsak po svoje pravijo, da so svoj del stvari izpeljali, zadeve se pa še vedno ne premaknejo nikamor. Gre za krog sprenevedanja," še meni producent.

Težava sodelovanja s tujimi koproducenti
Dodatno težavo predstavlja dejstvo, da filmi velikokrat nastanejo v sodelovanju s koproducenti iz tujine, zaradi nastalega položaja pa je ta shema za slovenske producente trenutno zaustavljena. Žal je zaradi konoravirusa financiranje filmov upočasnjeno tudi drugje po Evropi. Hočevar in Štritof upata, da se bodo sredstva sprostila in da zaradi ustavljenih projektov ne bo kakšne tožbe. Obstaja lahko namreč nevarnost, da bi bili domači producenti prisiljeni sprožiti kakšno tožbo, če bi njih tožili razni dolžniki, je pojasnil Štritof.