"Združevanje različnih trenutkov iz časa, prostora in spomina, posnetkov Karpa Godine iz 70. let s posnetki Matjaža Ivanišina, se mi zdi zelo ganljivo in prelepo," je po ameriški premieri na Tribeci o filmu Matjaža Ivanišina povedal programski kurator festivalske sekcije Viewpoints. Foto: Kinodvor
Barbari so celovečerni prvenec srbskega režiserja Ivana Ikića: svojo zgodbo o odraščanju in iskanju lastne identitete je postavil pred kuliso nemirov ob razglasitvi kosovske samostojnosti.

Žirija je v obrazložitvi zapisala, da Karpopotnik "izžareva etnografski duh, vendar je znotraj te realnosti tudi prostor za počasnost, ki jo nosi duhovna dimenzija". "Podaljšana pozornost, ki jo film nudi krajem in ljudem, sproži v gledalcu zadovoljstvo ob ponovnem spodbujanju lastnega pogleda."

Med navdušenimi tudi Michael Moore
Prva mednarodna projekcija Karpopotnika je bila januarja letos na filmskem festivalu v Rotterdamu, kjer ga je izbral selektor filmskega festivala Tribeca, ki je potekal aprila v New Yorku.

Prav tam ga je videl slavni ameriški dokumentarist Michael Moore. Povabil ga je na filmski festival Traverse City, ki bo potekal od 29. julija do 3. avgusta v Michiganu. V povabilu na svoj festival je Moore zapisal, da se Ivanišinu "zahvaljuje za čudovit film, ki proslavlja filmsko umetnost in na različne načine navdihuje občinstvo", so povzeli v Slovenskem filmskem centru.

Uspešen konec tedna za slovenski film
Kratki igrani film scenarista in režiserja Janeza Lapajneta Kdo se boji črnega moža? pa je medtem slavil na festivalu v Portsmouthu, kjer je v konkurenci celovečernih in kratkih filmov prejel nagrado za najboljši vojni film.

Prav tako je v tujini slavil koprodukcijski igrani film Barbari, ki je dobil posebno omembo žirije na mednarodnem filmskem festivalu v Karlovih Varih, v programu Vzhodno od zahoda. Film je nastal kot koprodukcija med Sense produkcijo iz Srbije, Restart Produkcijo iz Slovenije in produkcijo OR iz Črne gore.