Oliver Frljić želi s predstavo opozoriti javnost na problematiko izbrisanih, za katero Slovenija v 21 letih ni sprejela sistemske rešitve. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
Oliver Frljić želi s predstavo opozoriti javnost na problematiko izbrisanih, za katero Slovenija v 21 letih ni sprejela sistemske rešitve. Foto: Prešernovo gledališče Kranj
25.671
Številnih gledalcev se je predstava 25.671 dotaknila tako, da so celo namenili nekaj denarja za odškodnine izbrisanim Foto: Prešernovo gledališče Kranj

Politično angažiran avtorski projekt hrvaškega režiserja, ki se dotika problematike izbrisanih, je marca ob premieri v kranjskem gledališču naletel na močan odziv gledalcev. "Pokazati želimo, zakaj in kako so bili ti ljudje izbrisani ter da se jim očita krivda in odgovornost za nekaj, kar je dejansko storila slovenska država. Katastrofalno je, da od leta 1992 do danes niti ena vlada ni rešila problema, in mislim, da vse dosedanje vlade nosijo odgovornost za težave izbrisanih," je delaj režiser o predstavi.
Ravno z namenom, da se pokaže, kakšna je kulturna politika v Sloveniji, in preveri, ali slovenska gledališča zanimajo projekti, ki so družbeno relevantni, je kranjsko Prešernovo gledališče predstavo v gostovanje ponudilo vsem slovenskim kulturnim institucijam.
Po navedbah kranjskih gledališčnikov je bil odziv občinstva na predstavo različen. Večino je pretresla, vrsta jih je prispevala denar za odškodnine izbrisanim, medtem ko je po besedah vodje umetniškega oddelka Prešernovega gledališča Kranj Marinke Poštrak odziv dela občinstva tudi izrazito negativen, ignorantski, celo agresiven.
Začarani krog, ki spominja na Kafkov Proces
Kar je Poštrakovo, tudi dramaturginjo predstave, najbolj šokiralo ob branju zgodb o izbrisanih prebivalcih, so bili pravzaprav "neizmerna perfidnost države, ki si je izbris 'zamislila', lahkotnost, s katero so ga uradniki izvajali, molk, s katerim ga je večina medijev utišala (z redkimi izjemami, predvsem Mladine) ali z njim manipulirala, ter seveda tudi ignoranca ljudi ter neinformiranost javnosti. Mukotrpen in absurden birokratski začarani krog, v katerem so se znašli tisti, ki jim je bilo odvzeto stalno prebivališče in s tem posledično tudi identiteta ter vse pravice, je, na mojo grozo in osuplost identičen tistemu, v katerem se znajde junak Kafkovih romanov Proces in Grad Josef K."

V predstavi nastopajo Vesna Jevnikar, Darja Reichman, Miha Rodman, Vesna Slapar, Aljoša Ternovšek, Borut Veselko, Matjaž Višnar, Maja Frančeškin, Maja Rekar in Bojan Stojanov.