Žalostna misel, ki jo lahko plešeš je misel in hkrati vodilni motiv druge celovečerne predstave avtorskega opusa, ki nadaljuje nit dvojnosti in nasprotujočih si silnic življenja. Foto: Jaka Varmuž
Žalostna misel, ki jo lahko plešeš je misel in hkrati vodilni motiv druge celovečerne predstave avtorskega opusa, ki nadaljuje nit dvojnosti in nasprotujočih si silnic življenja. Foto: Jaka Varmuž

V Španskih borcih bo nocoj premiera plesne predstave Rosane Hribar Žalostna misel, ki jo lahko plešeš. Naslov označuje tudi vodilno misel oziroma motiv predstave, v kateri avtorica raziskuje dvojnost in nasprotnost življenja, ki sega od stvarnega do vere v ideale. Predstava je nastala v produkciji zavoda Flota.

Osrednji lik predstave je moški idealist, večno ujet v njemu zelo dragoceno obliko melanholije. "To je moški, ki se predaja občutkom jeze in žalosti, kontemplira o absolutnosti lastne nesreče, se sprašuje o splošni eksistenci človeštva, sprejema univerzalne posledice (...) in pri tem uživa. Uprizarja dovršeno samopodobo, pod katero se skrivata dvom ter nasprotje med silovitostjo in negotovostjo, agresijo in ranljivostjo," so zapisali v zavodu.

Osrednji lik bodo uprizorili igralec Primož Ekart, pevec Tomislav Jovanović - Tokac in plesalec Luka Ostrež, ki bodo gledalce prek sladkobno obarvanih motivov do žalostnih napevov popeljali v lepe in manj lepe plati človeškega obstoja.

Ponovitvi predstave bosta v torek in sredo. Foto: Jaka Varmuž
Ponovitvi predstave bosta v torek in sredo. Foto: Jaka Varmuž
Sorodna novica Predstava Priznati neznosno. Ljubim te. ustvarjena po pripovedovanju Novomeščank

Ženska in moška perspektiva
Žalostna misel, ki jo lahko plešeš je druga celovečerna predstava plesalke in koreografinje Rosane Hribar, ki jo je uvrstila v sklop z naslovom Daj povej mi, kolk' sreča stane?. V njem se posveča nasprotjem in dualizmu človeškega bitja, ki jih oblikuje življenje na robu, razpetost med stvarnostjo in presegajočimi ideali, ujetost v prostor in čas, ki so ga oblikovali politični, ekonomski in kulturni tokovi.

Z dvema predstavama, ki se medsebojno dopolnjujeta, se tematike loteva z različnih perspektiv. Prvo z naslovom Priznati neznosno. Ljubim te. so uprizorili oktobra 2022 in temelji na izpovedih žensk, ki so po spletu okoliščin marginalizirane in prisiljene živeti v določenem družinskem, socialnem ali družbenem okolju, kjer o njihovem življenju odloča nekdo drug, bodisi mož, status ali sistem. Tokratna predstava pa govori skozi pogled moškega, ki svojo stisko konstituira skozi moč, strast in spretnost, a se vedno znova zave izgubljenih idealov, so še zapisali v zavodu.

Predstavo je Rosana Hribar pospremila z mislijo Francisa Bacona:
Predstavo je Rosana Hribar pospremila z mislijo Francisa Bacona: "Hlepim po življenju; in pohlepen sem kot umetnik. Hlepim po tistem, za kar upam, da mi lahko prinese naključje, veliko bolj kot po čemerkoli, kar lahko preračunam. In delno prav zaradi svoje pohlepnosti živim vsak dan posebej, kot temu pravijo – zaradi pohlepnosti po hrani, po pijači, po družbi tistih, ki so mi všeč, po tem, da se kaj vznemirljivega dogaja. Kljub temu pa pogledam na obe strani ceste, preden grem čeznjo." Foto: Jaka Varmuž

Rosana Hribar je diplomirala na Akademiji za ples v Ljubljani in magistrirala iz umetnosti giba na ljubljanski Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. V zadnjih dveh desetletjih je kot plesalka in koreografinja sodelovala s skoraj vsemi najpomembnejšimi slovenskimi koreografi in gledališkimi režiserji ter sodobnoplesnimi in baletnimi skupinami doma in v tujini.

Več njenih avtorskih del je nastalo iz sodelovanja s koreografom in plesalcem Gregorjem Luštkom. Zanje je prejela nagrade na priznanih mednarodnih plesnih tekmovanjih v Hanovru, Ludwigshafnu in Beogradu in domači platformi Gibanica. Leta 2015 je dobila tudi nagrado Prešernovega sklada.