Spletno razstavo bodo spremljale objave kratkih zgodb o popotovanju, na katero sta se Berthou in Požlep podala 2. septembra 2019.

Foto: GalerijaGallery
Foto: GalerijaGallery

S parnikom sta se odpravila na raziskovalno popotovanje po reki Misisipi, ki sta ga zaključila 20. oktobra 2019. Razstava Southwind E1 sledi metodologiji in kronologiji raziskovalno-akcijskega projekta. Poglablja se v osebne izkušnje in v mehanizme transkripcije, nesorazmerja in produkcije umetniškega projekta.

Umetnika sta na pot odrinila zgolj mesec dni po 6-mesečnih poplavah, ki so bile, kot so povedali lokalni prebivalci, najhujše in najdaljše od leta 1993. Številna mesta ob nabrežju zgornjega Misisipija je odneslo. Pristanišča so bila opustošena in uničena, infrastruktura ob toku reke je zapuščena. Lokalno prebivalstvo se sooča tudi z izrazito revščino, ki so jo povzročile poplave in trenutne gospodarske razmere, hkrati jih pestijo zdravstvene težave zaradi industrijskega onesnaževanja. Rasna neenakost je tukaj del vsakdanjega življenja, predvsem v manjših mestih in krajih z manjšim deležem ljudi z visoko izobrazbo.

Po najpomembnejši ameriški reki, ki prečka deset zveznih držav
Reko Misisipi sta si Berthou in Požlep izbrala, ker je nekakšno "telo naroda", subjekt, ki je zaradi svoje kolonialne zgodovine in gospodarskega pomena odlična študija primera današnjih ZDA. Ta najpomembnejša trgovska plovna pot v državi, dolga 3730 kilometrov, prečka deset zveznih držav: Minnesoto, Louisiano, Wisconsin, Illinois, Kentucky, Tennessee, Misisipi, Iowo, Misuri in Arkansas.

Projekt je še vedno v nastajanju, tako da bo spletno dogajanje prek GalerijaGallery izkoriščeno kot mesec in pol dni trajajoča pisateljska rezidenca, ki jo bosta avtorja uporabila za dokumentacijo enako trajajoče poti po reki Misisipi. Sveže objave na spletu v obliki kratkih zgodb bodo sledile vsake tri dni.

Mark Požlep v svoje delo pogosto vključuje potovanja, prek katerih raziskuje napetost med politiko in poetiko, dejanji posameznika in njegovo nemočjo. Foto: Lana Požlep/Gledališče Glej
Mark Požlep v svoje delo pogosto vključuje potovanja, prek katerih raziskuje napetost med politiko in poetiko, dejanji posameznika in njegovo nemočjo. Foto: Lana Požlep/Gledališče Glej

Umetniška praksa Marka Požlepa, rojenega leta 1981, pogosto vključuje (po)potovanja, ki so dolgotrajna performativna oziroma vzdržljivostna umetnost in hkrati umetnina. Gre za intenzivno postopkovno raziskovanje, ki želi razkriti napetost med politiko in poetiko, dejanji posameznika in njegovo nemočjo. Potovanje ni oris ali metafora – je izkušnja in prečkanje pravih krajev.

Umetniško ustvarjanje v Franciji leta 1981 rojenega Maxima Berthouja izhaja iz kinematografskih esejev, ki nastajajo na podlagi performativnih dejanj. Njegovo delo se umešča v praktičen raziskovalni okvir, pri katerem se umetnost preslika na znanstveno podlago.

Southwind E1 je prvi projekt, ki so ga pri galeriji v celoti zasnovali za splet. Otvoritveni dogodek bo ob 20. uri potekal prek Zooma in na spletni strani galerije.