V Fotopubovem projektnem prostoru je od danes pa vse do 20. decembra na ogled razstava kreativnega centra Poligon z naslovom Začasno. Do nadaljnjega. Kot je zapisala kuratorka razstave Teja Kosi, so mladi ustvarjalci finančno najšibkejša generacija od osamosvojitve naprej, v mestu pa se njihov položaj spaja z arhitekturo neoliberalizma, kar jim posledično zapira vrata pred dostopnimi prostori, ki bi jim nudili ne le osnovo za kakovostno ustvarjanje, temveč tudi za grajenje solidarnosti, občutka pripadnosti in varnosti.

Foto: Poligon
Foto: Poligon

Razstava pripoveduje o strategijah in povezovanjih, ki se dogajajo v prostorih, kot tudi takrat, ko ni več strehe nad glavo. Gre za refleksijo o tem, kako začasnost vpliva na ustvarjalne procese in mentalni prostor, ter poskus krepitve zavesti o pomenu ohranitve podpornih mrež in učinkov na ravni lokalnih skupnosti kot tudi širše – kljub prostorskemu pomanjkanju. Aktiviranje bolj domiselnih, sodelovalnih in solidarnih scenarijev prihodnosti je, kot je zapisala kuratorka, še toliko pomembneje ob trenutni začasnosti epidemije covida-19, ki bo do nadaljnjega ostala z nami.

Slikarka, ilustratorka in animatorka Janja Kosi se predstavlja z delom dom -a m, mest. ed., katerega poimenovanje je preneseno iz slovarskega zapisa. V njem izhaja iz načrtovanih novogradenj v Ljubljani. Ker so oglaševane podobe načrtovanih novogradenj še nenaseljene, brez prebivalcev, bodo za večino, ki so jim nedosegljive, take tudi ostale. Ob izpraznjenem dom-u in odsotnosti človeka je tako predvsem mogoče čutiti pomanjkanje smisla, medtem ko kukanje skozi okna vzbuja sanjarjenje.

Grafična oblikovalka, ilustratorka in fotografinja Maruša Račič je dokumentirala trenutno stanje na nepremičninskem trgu v prestolnici, ki mlade spravlja v krč in obup. S preoblikovanjem prostora je tega predrugačila v duhu ponudbe oz. sob, ki se na spletu ponujajo v najem, in ga poimenovala Nepremično. Na poti do bivališča nas spremljajo nepremičninski oglasi, ki kažejo trenutno stanje nepremičninskega trga.

Umetnik, fotograf in oblikovalec Primož Zorko komentira izrinjanje ustvarjalnosti zaradi kapitala in želje po dobičku. Osem metrov dolg oglasni balon zavzema večino vitrinskega prostora, najlepšega dela galerije, tako da razstavljene fotografije potiska ob rob in jih hkrati deformira. Vedno večji balon kapitalizma, elitizma in turistifikacije namreč duši in izriva umetnost in kulturo ter njune prostore, predvsem tiste uporniške in podtalne, ki se vztrajno upirajo logiki začasnosti.

Industrijska oblikovalka Nuša Jelenec ter arhitektka in unikatna oblikovalka Katarina Dekleva pa razstavljata pohištvo, sestavljeno iz polizdelkov, ki so na voljo v trgovini z gradbenim in tehničnim materialom. Vsi eksponati so zasnovani tako, da kupljeni artikli z minimalnimi posegi tvorijo nove izdelke. V duhu izpostavljene problematike stanovanjskih in produkcijskih prostorov za mlade (in ne več tako mlade) se pohištvo za interjer pojavi zunaj, na ulici. Zaradi iste problematike je med razstavo in po njej na prodaj, je še zapisala kustosinja.