Na Slovenski cesti, kjer zdaj od motoriziranega prometa vozijo le še avtobusi, so se količine črnega ogljika v zraku zmanjšale za 58 odstotkov, navajajo na občini. Kakšne so drugje, kjer se je promet povečal, na tiskovni konferenci niso navedli. Foto: BoBo
Na Slovenski cesti, kjer zdaj od motoriziranega prometa vozijo le še avtobusi, so se količine črnega ogljika v zraku zmanjšale za 58 odstotkov, navajajo na občini. Kakšne so drugje, kjer se je promet povečal, na tiskovni konferenci niso navedli. Foto: BoBo
Janković
Ni evropskega mesta, kjer prenova ne bi povzročila povečane gneče, opozicijskim svetnikom odgovarja župan. Foto: MOL
Prometna zmeda v središču Ljubljane?

Pobudo za sejo je podpisalo 12 opozicijskih mestnih svetnikov na čelu s predsednikom svetniškega kluba SDS-a, Mirom Brničem Jagrom. Po njihovih trditvah so prometne razmere zaradi prenove na tem delu Ljubljane nevzdržne, prestolnica pa zaradi tega trpi gospodarsko škodo.

Prometna ureditev se je dopolnjevala "na pamet", brez strokovno-analitičnega pristopa, ki bi ponudil ustrezne nadomestne rešitve, so zapisali opozicijski mestni svetniki.

Janković: To je živo nagajanje SDS-a
Župan Mestne občine Ljubljana, Zoran Janković, se je še pred sejo odzval s tiskovno konferenco. Gneča ob prenovi je po njegovem mnenju samoumevna, saj ne pozna evropskega mesta, kjer se to ne bi zgodilo. Po vsebini se tako zdi Jankoviću seja "popolnoma nesmiselna" in jo je označil kot "živo nagajanje" SDS-a. Zatrdil je, da je Ljubljana s svojo prometno ureditvijo zgled dobre prakse po vsej Evropi.

Spomnil je tudi, da je zdajšnja ureditev Slovenske ceste v skladu tudi z dolgoročnim načrtom občine za obdobje 1986-2000. Že takrat so namreč predvideli, da bodo tedanjo Titovo cesto zaprli za avtomobilski promet.

Gajšek: Sodelovalo je na desetine strokovnjakov
To je izpostavil tudi vodja mestnega oddelka za urejanje prostora Miran Gajšek. Poudaril je tudi, da je pri načrtovanju prenove Slovenske ceste sodelovalo 54 vrhunskih strokovnjakov ter 22 projektantskih in inženirskih ustanov. Poleg tega je bil po njegovih besedah načrt tudi dvakrat javno razgrnjen.

Polutnik: Sklepi SDS-a se že uresničujejo
Vodja oddelka za gospodarske dejavnosti in promet David Polutnik pa je izrazil obžalovanje, da se Brnič Jager ni zglasil na njegovem oddelku, kjer bi se lahko prepričal, da se sklepi, ki jih v pobudi predlaga svetnik SDS-a, že uresničujejo. Kot je dejal Polutnik, nič ni prepuščeno naključju, zaradi zaprtja ceste pa so uvedli veliko nadomestnih rešitev, med drugim je navedel tudi parkirišča P&R.

Okoljevarstvenega vidika se je dotaknila vodja oddelka za varstvo okolja, Nataša Jazbinšek Seršen. Kar zadeva kakovost zraka in hrup v mestu, po njenih besedah dobivajo "izjemno dobre rezultate". Meritve črnega ogljika, ki izhajajo neposredno iz prometa na Slovenski cesti, so po spremembi prometnega režima za 58 odstotkov nižje, je poudarila.



Prometna zmeda v središču Ljubljane?