Prenova bi vlakom omogočila, da bi lahko vozili s hitrostjo najmanj 130 kilometrov na uro. Vlaki na tem odseku trenutno dosegajo hitrost do 85 kilometrov na uro (fotografija je simbolična). Foto: BoBo
Prenova bi vlakom omogočila, da bi lahko vozili s hitrostjo najmanj 130 kilometrov na uro. Vlaki na tem odseku trenutno dosegajo hitrost do 85 kilometrov na uro (fotografija je simbolična). Foto: BoBo

Na infrastrukturnem ministrstvu želijo z nadgradnjo proge med Borovnico in Logatcem med drugim skrajšati vozne čase, odpraviti ozka grla na progi Ljubljana–Divača, zagotoviti uporabnikom prijaznejšo infrastrukturo in zmanjšati stroške vzdrževanja. Zmogljivost proge bi z nadgradnjo po načrtih povečali na približno 270 vlakov na dan, kar bi zagotovilo njeno dolgoročno zmogljivost. Posebno pozornost bodo namenili izboljšanju varnosti prometa, pri čemer je cilj brez smrtnih žrtev na nivojskih prehodih prek železniške proge.

Skupna dolžina odseka je približno 19 kilometrov, načrtovana trasa pa je od obstoječe proge krajša za približno tri kilometre in pol. Hitrosti vlakov na odseku trenutno dosegajo od 70 do 85 kilometrov na uro, po nadgradnji pa bi lahko dosegle najmanj 130 kilometrov na uro.

Načrt predvideva gradnjo šestih novih predorov v skupni dolžini 8,6 kilometra. Zgradili bodo tudi viadukt, enega od obstoječih pa celostno obnovili. Proga je že zdaj v celoti elektrificirana. Tovorno železniško postajo Verd bi ukinili, potniška postaja pa je ukinjena že več let.

Nadgradnja del širšega projekta nadgradnje proge Ljubljana–Divača

Kot poudarjajo na ministrstvu, proga med Borovnico in Logatcem ne ustreza trenutnim prometnim zahtevam, predvsem glede hitrosti vožnje oziroma potovalnih časov. Njena rekonstrukcija je hkrati z gradnjo drugega tira proge med Divačo in Koprom ter rekonstrukcijo proge med Ljubljano in Borovnico pomembna tudi za nadaljnji razvoj Luke Koper.

Okoli postaj Borovnica in Logatec je na širšem območju proge veliko stanovanjskih območij in druge infrastrukture, zato ima proga velik potencial za povečanje števila potnikov. Da bi ga lahko izkoristili v čim večji meri, so pomembne tudi povezave med železniškim in avtobusnim prometom, možnosti parkiranja avtomobilov in koles v neposredni bližini postaj ter ustrezni dostopi do postaj in na perone za kolesarje, pešce, gibalno ovirane osebe in druge.

Pobuda za spremembo državnega prostorskega načrta bo javno objavljena do 10. marca, v tem času je mogoče nanjo podati pripombe oziroma predloge. Potekajo tudi javne predstavitve pobude; v ponedeljek bo na Vrhniki, v torek pa v Logatcu.

Nadgradnja proge Borovnica–Logatec je del širšega projekta nadgradnje proge Ljubljana–Divača. Del od Ljubljane do Brezovice je praktično končan, poteka prenova odseka od Brezovice do Borovnice vključno z nadgradnjo postaj. Na preostanku proge so predvidene le nekatere tehnične posodobitve. Proga od Divače do Kopra pa bo celovite nadgradnje deležna z izgradnjo drugega tira, v prihodnosti pa očitno še enega tira ob drugem.