Do zdaj načrtovani trasi obvooznice domačini nasprotujejo zaradi konflikta z načrtovanim prostorskim razvojem Ptuja in občine Markovci. Foto: Danijel Poslek
Do zdaj načrtovani trasi obvooznice domačini nasprotujejo zaradi konflikta z načrtovanim prostorskim razvojem Ptuja in občine Markovci. Foto: Danijel Poslek

Ptujska županja Nuška Gajšek, župani Ormoža Danijel Vrbnjak, Gorišnice Jožef Kokot, Vidma Branko Marinič, Markovcev Milan Gabrovec in Hajdine Stanislav Glažar ter vodja civilne iniciative Sergeja Puppis Freebairn so v izjavi zapisali podporo premikom, ki so se zgodili po desetletjih prizadevanj za umestitev trase mimo Ptuja ter da so bile upoštevane in slišane pripombe občin in lokalnega prebivalstva.

Novo različico poteka trase so medresorski delovni skupini predlagali projektanti in je po mnenju županov sprejemljiva tako z vidika varstva narave, varstva kulturne dediščine kot tudi drugih sektorjev ter z vidika varstva voda.

Po besedah županje Ptuja bi prej predlagana severno različico S4 tik ob Ranci lahko uničila ves gospodarski in turistični potencial ob Ptujskem jezeru, hkrati pa bi pomenila tudi nesprejemljivo veliko rušitev nepremičnin na trasi. "Mislim, da bo na koncu vseeno prevladal razum in da nekaj evrov, ki bi jih privarčevali pri varianti S4, ne more biti nad tem, kaj je interes lokalne skupnosti," je dodala.

Gradnja te hitre ceste, ki je najpomembnejša za prebivalce ormoškega območja, se je na vzhodni strani začela s postavitvijo viadukta Sejanca, Dars pa je nedavno objavil razpis za gradnjo dveh faz med Ormožem in Gorišnico in nato do Markovcev. Minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec je gradnjo napovedal za začetek naslednjega leta.

Zgodba se sicer vleče že več kot 20 let. Gradnje so se lotili tik pred največjo gospodarsko krizo v prejšnjem desetletju in od tedaj sta propadli kar dve na razpisu izbrani gradbeni podjetji. Vse do zdaj tudi niso našli primerne rešitve za traso zadnjega dela ceste na avtocestni križ pri Hajdini.