V jezi so se na nekaj radarjev že spravili vandali. Foto: Nina Cverlin
V jezi so se na nekaj radarjev že spravili vandali. Foto: Nina Cverlin
Bodo proračun Maribora rešili radarji?
V Mariboru prvim kršilcem le opomin

Na 14 križiščih v Mariboru trenutno deluje 30 stacionarnih radarjev, namestili jih bodo še 15, vse radarje pa bodo opremili tudi z oznako o dovoljeni hitrosti in s tablo, ki opozarja na redne meritve hitrosti.

Neznanci so ponoči znova stresali jezo na radarje - natanko ob polnoči je zagorel radar v ulici Heroja Šercerja, na poti do tja pa so gasilci preprečili še en požar na cesti Proletarskih brigad, so sporočili z uprave za zaščito in reševanje.

V prvih dneh delovanja so samodejni merilniki hitrosti "ujeli" skoraj 16.000 prekrškarjev. Pooblaščenec direktorja za prekrškovni postopek pri mestnem redarstvu Mitja Senekovič je v Radijski tribuni Radia Maribor v ponedeljek pojasnil, da za tiste, ki so hitrost v prvem tednu delovanja sistema prekoračili za 30 kilometrov na uro ali manj, položnic ne bodo izdali. Pomilostitve pa ne bo za voznike, ki so storili najhujše prekrške - vozili več kot 30 kilometrov na uro preveč. Do nedelje do 20. ure so takšnih primerov našteli malo več kot 100, od teh jih je šest vozilo več kot 50 kilometrov na uro preveč.

Kangler v soboto napovedal opomine
Da bodo prvi teden le izdajali opozorila, je (sicer šele v soboto) napovedal župan Franc Kangler, ki je kar na svojem profilu na Facebooku zapisal: "Mnogi izmed vas, nekateri tudi pisno na moj naslov, ste izrazili željo, da se za prvi teden delovanja radarskega sistema izdajo kršilcem le opozorila. V naslednjih dneh bodo na vašo željo postavljene tudi opozorilne table pred vsakim radarjem, na same radarje pa bodo nalepljene tudi dodatne oznake o omejitvi hitrosti, ki velja v območju vsakega radarja."

Novi radarji, ki jih je mariborska mestna občina postavila v javno-zasebnem partnerstvu s podjetjem Iskra sistemi, bodo skupaj z avtomatizacijo cestnega sistema stali okoli 30 milijonov evrov. Za zdaj večino kazni pobira zasebni partner (92 odstotkov), po določenem obdobju pa bodo radarji postali last občine.

Očitki, da gre le za polnjenje proračuna
Uvedba merilnikov je sicer izzvala precejšnje nezadovoljstvo med Mariborčani, ki so prepričani, da je mestni oblasti na prvem mestu polnjenje proračuna oz. zaslužek, in ne prometna varnost. Na spletnih družbenih omrežjih se je tako že začelo zbiranje podpisov pod peticijo proti radarskemu sistemu. Kangler je na to odvrnil, da zasebno podjetje tudi v primeru večjega števila izdanih glob, kot je bilo predvideno, ne bo imelo dodatnega dobička. Končni znesek, ki ga koncesionar dobi, je po njegovih zagotovilih fiksen, od števila plačanih glob pa je odvisno, koliko let se bo ta znesek odplačeval.

Da so radarji v nasprotju ustavo, konvencijo o človekovih pravicah, so prepričani v klubu za zaščito voznikov, nasprotuje pa jim tudi opozicija v mestnem svetu, ki je predlagala, da bi uvedli moratorij na delovanje sistema do konca februarja oz. do potrditve zakonitosti sistema, a so jih koalicijski svetniki preglasovali.

Bodo proračun Maribora rešili radarji?
V Mariboru prvim kršilcem le opomin