Foto: BoBo
Foto: BoBo

Zaradi oznake interno podrobnosti niso znane, pobude ne komentirajo tudi na resornem infrastrukturnem ministrstvu.

S prihodom nove vlade so se odnosi in želja po sodelovanju z Madžarsko okrepili. Minister Jernej Vrtovec se je julija na temo čezmejnih projektov v energetiki in prometu srečal z ministrom za zunanje zadeve in trgovino Petrom Szijjartom ter ministrom za inovacije in tehnologijo Laszlom Palkovicsem.

Prizadevanje, da bi sosednja država sodelovala pri več kot milijardo evrov vrednem infrastrukturnem projektu, je obstajalo že v času vlade Mira Cerarja. Madžarska naj bi po takratnih načrtih prispevala do 200 milijonov evrov kapitalskega vložka v podjetju 2TDK. Vlada je tedaj pripravila podobno pobudo, ki je sprva prav tako nosila oznako tajnosti, a je to oznako z dokumentov pozneje umaknila infrastrukturna ministrica v času vlade pod vodstvom Marjana Šarca Alenka Bratušek. Zaradi tajnosti pogajalskih izhodišč so se namreč slišali očitki o prikrivanju zahtev Madžarske v zameno za sodelovanje pri projektu.

Sorodna novica Cerar ostro proti Bratuškovi: Slovenija zapravila zgodovinsko priložnost v škodo prihodnjih rodov

Dokumenti pa so nato razkrili, da je slovenska stran zahtevala, da kapitalski vložek Madžarske v projektnem podjetju 2TDK z vložki morebitnih drugih zalednih držav ne sme doseči ali preseči slovenskega vložka, višina donosa na vložen kapital pa ne sme presegati 2,8 odstotka letno. Slovenija je tedaj v pogajanjih zagovarjala tudi, da javna železniška infrastruktura, ki sestavlja drugi tir proge Koper–Divača, po koncu koncesijskega razmerja postane last Slovenije. Lastniški delež v Luki Koper in prednost madžarskih prevoznikov pri uporabi drugega tira nista predmet pogajanj.

Ministrica Bratušek je sicer nato vztrajala, da je Slovenija projekt sposobna zgraditi sama. In novembra 2018 je madžarski premier Viktor Orban sporočil, da pri projektu ne bodo sodelovali in da bodo svoje naložbe usmerili v Trst.