Spomin na prvo dirko, v kateri sta Pogačar in Roglič zasedla prvo in drugo mesto, bilo je v 13. etapi Vuelte 2019. Foto: EPA
Spomin na prvo dirko, v kateri sta Pogačar in Roglič zasedla prvo in drugo mesto, bilo je v 13. etapi Vuelte 2019. Foto: EPA

Ob spremljanju vznemirljive Dirke po Baskiji na portalu Športni SOS tokrat odgovarjamo na vaši kolesarski vprašanji. Še vedno ste vabljeni k postavljanju vprašanj (ne glede na šport).

Vabljeni k sodelovanju

Vprašanja o športu, športni zgodovini in statistiki lahko pošljete po elektronski pošti ali Twitterju.

Športni SOS deluje tudi v avdioobliki ‒ naročite se na podkast SOS-odmev!

Sorodna novica Slovenski šov na griču Baskije: prvi Pogačar, Roglič tik za njim

1727. Kolikokrat sta Primož Roglič in Tadej Pogačar dosegla dvojno zmago? Kdo je boljši v medsebojnem dvoboju?
Dušan Ščap

Primož Roglič in Tadej Roglič sta do zdaj (vključno z 8. aprilom 2021) skupaj zbrala osem dvojnih zmag.

Kdo je boljši? Do zdaj sta nastopila na 64 dirkah, res le majhno prednost pa ima Roglič (33:31). Še manjša razlika pa je v primerih, ko je eden od njiju zmagal. V spodnji tabeli navajam prav take primere.

DirkaDatumPogačarRogličZmage1-2
Slovenija (4)16. 6. 2018410:1
Slovenija (5)17. 6. 20181410:2
Slovenija (skupno)17. 6. 2018410:3
Vuelta (9)1. 9. 2019131:3
Vuelta (10)3. 9. 20191111:4
Vuelta (13)6. 9. 2019122:41:0
Vuelta (20)14. 9. 2019153:4
Vuelta (skupno)15. 9. 2019313:5
DP (cesta)21. 6. 2020213:61:1
DP (kronometer)28. 6. 2020124:62:1
Dofineja (2)13. 8. 20201514:7
Tour (4)1. 9. 2020214:82:2
Tour (9)6. 9. 2020125:83:2
Tour (15)13. 9. 2020126:84:2
Tour (20)19. 9. 2020157:8
Tour (skupno)20. 9. 2020128:85:2
Liege4. 10. 2020318:9
Baskija (1)5. 4. 2021518:10
Baskija (3)7. 4. 2021129:106:2

Opombe:
- V stolpcu Dirka je ime tekmovanja, na katerem sta se pomerila, s klikom na ime dobite poročilo dogodka. V oklepaju je s številko označena etapa, z besedo skupno pa končni vrstni red na tej etapni dirki.
- V stolpcih Pogačar/Roglič je navedeno mesto, ki sta ga dosegla na tem tekmovanju.
- Stolpec Zmage kaže medsebojni izid na tistih dirkah, kjer je eden od njiju zmagal. Vrstni red je naveden po abecedi, zato je Pogačar pred Rogličem.
- Stolpec 1-2 pa prinaša razmerje zmag na tistih dirkah, kjer sta osvojila prvo in drugo mesto. Zaradi abecede spet iz perspektive Pogačarja.

Na skupnih dirkah ima Roglič torej za ščepec več zmag (10:9), ko pa sta oba dosegla prvo ali drugo mesto, pa je za zdaj precej uspešnejši Pogačar (6:2).

1728. Na Dirki po Baskiji sem gledal kronometer. Že nekaj časa opazujem, kako imajo kolesarji UAE na kratkih kronometrih vedno bidone, v nasprotju z drugimi ekipami. Moja teorija je bila, da gre za aerodinamičen razlog in je verjetno bidon prazen. Videl sem Pogačarja, kako je pil iz tega bidona, kar je meni nerazumljivo. Šlo je vendarle le za kratek kronometer. Ali obstaja kakšno pravilo? Kaj pravijo na to strokovnjaki?
Nejc Davidović

Odgovor sem poiskal pri strokovnem komentatorju Martinu Hvastiji in v nadaljevanju objavljam njegov celotni odgovor.


Pogačar je na ponedeljkovem kronometru dosegel peti čas. Foto: EPA
Pogačar je na ponedeljkovem kronometru dosegel peti čas. Foto: EPA

Na tako kratkih kronometrih seveda ni nobene fiziološke potrebe po hidraciji, saj je v telesu dovolj tekočine za približno 30 minut, to je odvisno sicer od temperature in zračne vlage.

Pri tako ostrih startih, kot je bil na Baskiji začetni vzpon, pride do učinka "suhih ust", dobesedno ti "zažge" ustno votlino, predvsem zato, ker se pri maksimalnem naporu diha tudi skozi usta. Ker je kakršno koli dodajanje pijače na kronometrih prepovedano (iz vozila, na vrhu klanca na cesti …), večina starta z nekaj mililitri vode v bidonu. Dovolj je samo, da zmočiš usta. Tudi občutek pogašene žeje je dovolj, zdi se, da je tudi dihanje lažje. Po uporabi smo nekoč bidon odvrgli, danes ga moraš po pravilih peljati na cilj.

Seveda ni pravila, da bi moral piti iz bidona, če ga že voziš s seboj.

Bidoni za kronometer so res drugačni od običajnih, bolj ploščati, recimo da zaradi aerodinamike. Čeprav so nekatere raziskave v vetrovniku pokazale, da klasičen (okrogel) bidon lepše razpre zračni tok pred kolesarjevimi nogami.