Poznate pravila ustavljanja in izstopanja iz vozila na avtocesti? Foto: BoBo
Poznate pravila ustavljanja in izstopanja iz vozila na avtocesti? Foto: BoBo

Na dolenjski avtocesti v bližini predora Leščevje pri Trebnjem je tovorno vozilo 7. marca zbilo pešca, ki je izstopil iz osebnega vozila. Tri dni pozneje je na primorski avtocesti umrl voznik osebnega avtomobila, ki je ustavil na počasnem pasu avtoceste in izstopil iz vozila. Med hojo po avtocesti ni uporabljal odsevnega jopiča in je bil oblečen v črna oblačila - voznik tovornega avtomobila s polpriklopnikom ga zato ni pravočasno videl in ga je zbil.

Če se vozilo med vožnjo naenkrat pokvari, morajo vozniki nemudoma prižgati varnostne utripalke. Namesto da takoj začnejo pritiskati na plin ali obračati ključ, naj vozniki raje pritisnejo sklopko, saj tako ohranijo dovolj hitrosti, da brez težav preusmerijo vozilo na rob vozišča oz. odstavni pas, kjer se ustavijo. Nikakor pa naj vozniki ne znižujejo hitrosti na voznem pasu, opozarjajo na Darsu.

Ko se vozilo ustavi, morajo voznik in potniki avtomobil čim prej zapustiti. A preden to storijo, si morajo obvezno nadeti odsevne telovnike, saj so posebej v megli, ob sneženju in ponoči slabše vidni, zato obstaja nevarnost, da jih zbije kakšno drugo vozilo.

Sopotniki čim hitreje za varnostno ograjo, voznik pa naj postavi trikotnik
Preden stopijo iz vozila, naj se tudi vsi potniki v vzvratnih ogledalih prepričajo, da je izstop varen, obvezno izstopijo pri desnih vratih (razen voznika) in se čim prej umaknejo za zadek avtomobila ter od tam naprej za zaščitno ograjo.

Šele potem lahko voznik namesti varnostni trikotnik, ki naj bo vedno pri roki za hitro uporabo. Priporočljivo je, da se sestavljanja trikotnika vozniki naučijo že doma. Trikotnik morajo postaviti najmanj 100 metrov od vozila. Pri postavljanju trikotnika naj se voznik ne giblje po odstavnem pasu, ampak naj hodi le za varnostno ograjo.

Vozniki, ki se jim vozilo pokvari med vožnjo po avtocesti, lahko brezplačno uporabijo obcestni telefon SOS, pokličejo Prometnoinformacijski center na številko 1970 ali pa o tem obvestijo operativno-komunikacijski center na številko 112.

V daljših predorih postopek enak kot na avtocesti
V daljših predorih, ki imajo odstavne niše, je postopek enak kot na avtocesti. Ob uporabi utripalk in sklopke naj se vozniki pomikajo desno in s tem opozarjamo druge, da se nekaj dogaja. Če je le mogoče, naj ustavijo v odstavni niši, kjer je nameščen tudi telefon SOS. Če to ni mogoče, naj poskušajo zapeljati vozilo k najbližjemu robu vozišča. Enako velja tudi za cesto brez odstavnega pasu, ki ima odstavne niše ravno tako na primerni oddaljenosti, so še zapisali na Darsu.

Na dolenjski avtocesti v bližini predora Leščevje pri Trebnjem je tovorno vozilo 7. marca zbilo pešca, ki je izstopil iz osebnega vozila. Tri dni pozneje je na primorski avtocesti umrl voznik osebnega avtomobila, ki je ustavil na počasnem pasu avtoceste in izstopil iz vozila. Med hojo po avtocesti ni uporabljal odsevnega jopiča in je bil oblečen v črna oblačila - voznik tovornega avtomobila s polpriklopnikom ga zato ni pravočasno videl in ga je zbil.