Vlak je v skupino delavcev trčil v četrtek ob 9.20 med postajama Postojna in Prestranek pri železniškem prehodu Rakitnik (fotografija je simbolična). Foto: BoBo/Valter Leban
Vlak je v skupino delavcev trčil v četrtek ob 9.20 med postajama Postojna in Prestranek pri železniškem prehodu Rakitnik (fotografija je simbolična). Foto: BoBo/Valter Leban

V četrtkovi železniški nesreči sta zaradi trka vlaka umrla dva železniška delavca, dva pa sta dobila hujše poškodbe. "Danes smo govorili z obema, ki sta v bolnišnici, njuno stanje je stabilno," je v izjavi za medije dan po nesreči povedal generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes, ki je obema zaželel hitro okrevanje, svojcem obeh umrlih pa je znova izrekel sožalje.

O tragičnem dogodku sicer poteka več preiskav: notranja, zunanja, inšpekcijska in kriminalistična. Zadnja gre po neuradnih informacijah v smeri preiskave kaznivega dejanja, je poročala Televizija Slovenija. Nesrečo je ob tem na izredni seji obravnaval tudi nadzorni svet Slovenskih železnic. Kot je dejal Mes, je po dosedanjih ugotovitvah po vsej verjetnosti šlo za človeško napako. "Bo pa treba seveda še kar nekaj stvari preiskati in preposlušati, da se lahko iz tega potegnejo dejansko verodostojni zaključki," je dejal in napovedal, da bodo sklepne ugotovitve verjetno znane po božično-novoletnih praznikih.

Sorodna novica Potniški vlak zbil skupino delavcev, dva sta umrla. Mes: Zelo verjetno človeški faktor.

Ob tem je znova poudaril, da je signalnovarnostna naprava v Postojni ena najboljših in novejših, saj je v uporabo prišla leta 2021. Vsi protokoli so tudi usklajeni z varnostnim organom, postopki pa zelo dovršeni. “Človeškega dejavnika pa ne moreš izključiti, zato je treba ugotoviti, zakaj je do tega prišlo, in uvesti dodatne ukrepe in varovala,” je dejal Mes.

Vse zaposlene, ki so bili povezani z dogodkom, so suspendirali in trenutno ne delajo, saj tudi ne bi mogli kakovostno delati. Prav tako vsem nudijo pomoč. "Nihče od tistih, ki so tako ali drugače vpleteni v takšno nesrečo, dan za tem ne more dela opravljati kakovostno, to tudi ni človeško pričakovati," je dejal generalni direktor.

Kot je vodstvo Slovenskih železnic sporočilo že v četrtek, po prvih informacijah delovna skupina na progi ni bila obveščena o prihodu vlaka. Pojasnili so, da progo od Divače od Ljubljane nadzira prometnik v Postojni. Ta dobi informacijo o tem, da je delovna skupina na tirih, ko se ji približuje vlak, pa je o tem obveščen čuvaj skupine. "Predvidevamo, da je šum nastal ravno v komunikaciji od prometnika v Postojni do čuvaja," je v četrtkovih Odmevih Televizije Slovenija dejal Mes.

Nadaljuje se preiskava tragične železniške nesreče

Mes je na vprašanje, ali delavci vlaka niso slišali zaradi hrupnih del, odgovoril, da je šlo za nov električni potniški vlak, ki je zelo tih, da bi se tovorni vlak verjetno bolje slišal. Obenem pa so delavci strojno regulirali tirnico in zato zaposlena, ki sta bila na stroju, vlaka nista slišala.

Dela na tirih ustavljena, v pripravi dodatni varnostni ukrepi

Direktor SŽ-Infrastrukture Matjaž Kranjc je v izjavi za medije povedal, da so bila po nesreči v četrtek ustavljena vsa dela, ki se izvajajo na železniški infrastrukturi v času, ko vozijo vlaki, kakor so se izvajala v primeru četrtkove nesreče. Ta ukrep so sprejeli preventivno ne glede na to, da so po prvih ugotovitvah dela potekala in je bilo delovišče označeno tako, kot mora biti, je pojasnil.

Napovedal je, da bodo na deloviščih zagotovili dodatno osebje oziroma čuvaje, ki bodo progo nadzirali nekaj kilometrov od delovišča. Dela na tirih se bodo tako nadaljevala v prihodnjih dneh, ko bodo natančneje opredelili in predpisali dodatne ukrepe. Ob tem je Kranjc pojasnil, da sicer na SŽ-ju izredne dogodke preiskujejo predvsem zato, da najdejo vzrok in ga v prihodnje preprečijo.

Tako Mes kot Kranjc sta sicer v izjavi za medije poudarila, da so Slovenske železnice med nacionalnimi železnicami z najmanj izrednimi dogodki, najmanj nesrečami in najmanj smrtnimi žrtvami. "Dejstvo pa je, da je bilo letos veliko izrednih dogodkov, tudi zaradi vremenskih vplivov, trije smrtni dogodki pa so bili povezani z izvajanjem del," je dejal Kranjc in ob tem napovedal dodatne ukrepe in izvajanje izobraževanj za delavce. Dodal je, da morajo tudi zunanji izvajalci opraviti preverjanje s področja varstva pri delu.

Mes je dejal, da na SŽ-ju razmišljajo tudi o objektivni odgovornosti, zaradi katere bi kdo od vodilnih odstopil, a je treba najprej končati preiskavo. Na vprašanje, ali je torej mogoč tudi njegov odstop, je odgovoril: "Če se pokaže odgovornost, absolutno."

Železničarka nesreča pri Postojni posledica človeške napake