Foto:
Foto:

Akt podrobneje določa videz in način izdajanja nalepke, s katero uporabniki poštnih storitev lahko prepovejo vročitev nenaslovljenih oglaševalskih, marketinških in drugih reklamnih sporočil. Nalepke bo Pošta prodajala na svojih enotah, stala pa bo 100 SIT.

Samolepilna nalepka je sestavljena iz nalepke z opozorilnim simbolom, ki jo uporabnik nalepi na svoj predalnik, in navodila za uporabo. Ozadje nalepke je rumene barve, na zgornjem, informacijskem delu nalepke so kratka navodila za uporabo in razpoložljivost nalepke. Navodila niso namenjena lepljenju na predalnik. Prvi del besedila na navodilih se glasi: "Simbol nalepite na svoj predalčnik, če ne želite prejemati oglaševalskih, marketinških in drugih reklamnih sporočil", drugi del pa "Vlaganje takšnih sporočil v predalčnik, ki je označen s tem simbolom, je prekršek in se kaznuje z denarno kaznijo (60. člen ZPSto-1)."

Kakšna je podoba nalepke?
Na osrednjem delu nalepke je izsek z opozorilnim simbolom kvadratne oblike, ki se pred uporabo odlepi od osnovne nalepke. Opozorilni simbol predstavlja rdeč krog, v katerem je prečrtan list papirja bele barve. List nepravilnih oblik z robovi sega čez rdeč krog, preko njega pa je vpet rdeč trak, ki izraža prepoved. V spodnjem desnem kotu nalepke z opozorilnim simbolom pa je še črn logotip izdajatelja nalepke, to je agencije za telekomunikacije.

In kazni za kršitelje?
Kazni za kršitelje opredeljuje 60. člen zakona o poštnih storitvah, ki pravi, da se z denarno kaznijo od pol do milijona SIT kaznuje pravna oseba ali samostojni podjetnik, ki vloži nenaslovljena oglaševalska, marketinška in druga reklamna sporočila v predalčnik, označen z omenjeno nalepko, odgovorna oseba pa še s 100.000 do 250.000 SIT.

Če pa kdor koli brez pooblastila lastnika stanovanja ali poslovnega prostora nalepi, spremeni ali odstrani nalepko s poštnega predalčnika uporabnika, se z denarno kaznijo 100.000 SIT kaznuje pravna oseba, samostojni podjetnik s 25.000 SIT, fizična oseba pa z 10.000 SIT. V agenciji so poudarili, da imajo po zakonu o poštnih storitvah pristojnost za izdajo nalepke, pristojnost nadzora nad uporabo in kršitvami pa ima inšpektorat za telekomunikacije, elektronsko podpisovanje in pošto pri ministrstvu za informacijsko družbo.

Agencija je v skladu s predpisi, ki urejajo javno naročanje, med tremi prispelimi ponudbami za pooblaščenega prodajalca nalepk izbrala Pošto Slovenije. Pri izbiri je bil glavni kriterij za izbor prodajalca geografsko čim bolj razvejano prodajno omrežje na celotnem območju Slovenije. Akt še določa, da mora prodajalec nalepke jasno in na vidnem mestu označiti mesto prodaje nalepke.