Foto: EPA
Foto: EPA

Kot so sporočili z Javne agencije RS za varnost prometa, bodo policisti do prihodnje nedelje izvajali poostren nadzor nad avtobusi in tovornimi vozili.

V nadzorih bodo policisti med drugim posebej pozorni na spoštovanje omejitev hitrosti, tehnično brezhibnost vozil, preobremenjenost, psihofizično stanje voznikov ter uporabo mobilnega telefona. Poostren nadzor nad vozniki tovornih vozil in avtobusov je evropsko usklajen.

3,2 odstotka več nesreč s tovornimi vozili kot leta 2022

V letu 2023 so bili vozniki tovornih vozil udeleženi v 2610 oziroma 3,2 odstotka več prometnih nesreč kot leta 2022. Povzročili so jih 1617, oziroma 62 odstotkov od vseh nesreč, v katerih so bili udeleženi. V posledicah teh nesreč je umrlo osem ljudi (sedem v letu 2022), od tega trije vozniki tovornih vozil (šest v letu 2022). Izboljšanje so zaznali pri številu telesnih poškodb, 37 ljudi je bilo hudo poškodovanih (-24,5 odstotka), 322 ljudi pa lažje (-15,3 odstotka).

V letu 2023 so bili vozniki avtobusov udeleženi v 303 prometnih nesrečah, kar je 2,9 odstotka manj kot v letu 2022. V letu 2023 so povzročili 112 prometnih nesreč oz. 20 več kot v letu 2022. V teh nesrečah so umrli štirje ljudje, pet je bilo hudo poškodovanih, 36 pa lažje, kažejo podatki agencije.

V letu 2023 je bilo pri voznikih tovornih vozil ugotovljenih 47.229 (38.339 v letu 2022) kršitev cestnoprometnih predpisov. Najpogostejše kršitve so povezane s hitrostjo (11.568), uporabo mobilnega telefona (6707), neuporabo varnostnega pasu (4386), varnostno razdaljo (2296) in nepravilnostmi na tovoru (2348).

V teh dneh so s PU-ja Kranj sporočili, da so ustavili in izločili iz prometa tovornjak, ki je prevažal 51 ton hlodovine, sicer pa je v Sloveniji dovoljena vožnja skupine vozil z največjo maso 40 ton. "Taka vožnja je nevarna in neodgovorna, saj ni šlo za manjša odstopanja, ampak za občutno prekoračitev največje dovoljene skupne mase. Lahko si predstavljate, kaj bi bilo, če bi se tak tovor prevrnil, ali pa bi ta voznik moral zavirati v sili. Namreč vsaka dodatna obremenitev vozila pomeni tudi daljšo pot ustavljanja," so še dodali na PU-ju Kranj.

Agencija za varnost prometa je pripravila video o ustreznih pnevmatikah in dolžini zavorne poti, video o mrtvih kotih velikih vozil, pa tudi knjižico Varen prevoz tovora. Te so prejele šole vožnje po vsej Sloveniji, vsi izpitni centri in izvajalci tehničnih pregledov v povezavi s kontrolnimi organi za ugotavljanje skladnosti vozil. Agencija je pripravila tudi poseben pripomoček za pritrjevanje tovora, s katerim je mogoče izračunati število potrebnih pritrjevalnih pasov, ki ga razdeljuje na dogodkih in izobraževanjih.