Milan Eržen. Foto: www.alesfevzer.com
Milan Eržen. Foto: www.alesfevzer.com

Želi si tudi, da bi bile dirke krajše, a privlačnejše in da bi več denarja od televizijskih pravic pripadlo ekipam, ne pa zgolj organizatorjem. To je ena največjih težav profesionalnega kolesarstva, meni Luka Mezgec, ki že več kot desetletje tekmuje na dirkah najvišje ravni.

Milan Eržen je edini Slovenec, ki je šef kolesarske ekipe v svetovni seriji. Eržen želi pretresti uveljavljeni sistem tekmovanj v kolesarskem svetu. Jeseni je v podkastu Tour 202 nakazal, da je na obzorju nova, konkurenčna serija. V zadnjih tednih smo izvedeli, da se projekt imenuje One Cycling.

Če vključiš pravilno traso, ki omogoča dober nastop kolesarjev, ki pridejo na to tekmovanje, ga narediš zelo privlačnega, kar je pomembno za televizijo, kar je pomembno za navijače ob progi in kar je tudi pomembno za kolesarje, da uživajo v teh bojih.

Milan Eržen

Zanj se zdaj zavzema že večina od 18 ekip v svetovni seriji. Za vlogo osrednjega vlagatelja se dogovarja družba SRJ Sports Investments, ki spada pod javni investicijski sklad Savdske Arabije.

Več različnih kolesarjev bi konkuriralo za zmage
Eržen je v najnovejšem Touru 202 predstavil nove podrobnosti projekta. Dirke bi bile krajše, skupaj denimo tri dni. Etape bi bile razgibane, tako kot preizkušnje na klasikah, manj pa bi bilo popolnoma ravninskih etapah ali pa dolgih klancev. S tem bi tudi več različnih kolesarjev konkuriralo za zmage, ne pa zgolj sprinterji na položnih preizkušnjah ali pa hribolazci na gorskih. "V letu 2023 so bile iz mojega vidika najbolj zanimive dirke dirka po Flandriji in svetovno prvenstvo na Škotskem. Obe dirki nista imeli klancev, dolgih pet ali deset kilometrov, sta bili pa zelo težki. Če vključiš pravilno traso, ki omogoča dober nastop kolesarjev, ki pridejo na to tekmovanje, ga narediš zelo privlačnega, kar je pomembno za televizijo, kar je pomembno za navijače ob progi in kar je tudi pomembno za kolesarje, da uživajo v teh bojih," pravi Eržen.

Projekt bi združil 12 ali 13 dirk
Naslednje leto bi izpeljali nekaj pilotnih dirk. Cilj je postaviti organizacijo tekmovanj na zelo visoko raven, hkrati pa prodreti z vrhunskim kolesarstvom tudi na druge trge po svetu, denimo v Severno in Južno Ameriko ter v Azijo, Eržen pa je kot možno destinacijo omenil tudi Slovenijo. Leta 2026 predvideva, da bi lahko projekt združil 12 ali 13 dirk, tudi nekaj že uveljavljenih, tradicionalnih, ki bi jih privabili pod okrilje projekta One Cycling. "Dirke se nikoli ne bodo križale z najboljšimi iz svetovne serije, ampak se bo iskal prostor vmes, med temi dirkami," trdi Eržen.

Luka Mezgec. Foto: Sportida/Vid Ponikvar
Luka Mezgec. Foto: Sportida/Vid Ponikvar

Mezgec: Mnogi klubi razpadajo
Idejne vodje nove serije si želijo z novim tekmovanjem zagotoviti, da se bodo najboljši večkrat merili med seboj. Na vprašanje, zakaj bi se Tadej Pogačar odločil za dirko One Cycling namesto za dirko svetovne serije, Eržen odgovarja, da bi ga lahko prepričal nagradni sklad in tudi tekmovalnost, saj bodo zraven preostali najboljši. Pod okriljem One Cycling bi se tudi pravičneje porazdelil denar. Trenutno velika večina ostane organizatorjem, največje ekipe pa v nasprotju s skoraj vsemi drugimi elitnimi športi, svojih proračunov ne polnijo z denarjem od TV-pravic, ampak od pokroviteljev. Eden najboljših slovenskih kolesarjev Luka Mezgec meni, da uveljavljeni kolesarski ustroj potrebuje prevetritev. "Da klubi ne dobijo nič od televizijskih pravic, da gre vse več ali manj organizatorjem, je zgrešeno. Zato tudi prihaja do takšnih sprememb pri klubih. Živijo iz leta v leto, mnogi razpadajo. Veliko je stresa zaradi tega. V vodstvu klubov je vedno neki boj za sponzorje. Gotovo je to eden izmed največjih problemov kolesarstva," je v podkastu Tour 202 povedal Mezgec.

Zelo radi spremljajo najboljše kolesarje na svetu
Eržen je še poudaril, da bo pri novem projektu ključna nova medijska platforma, ki bi združevala vse medijske vsebine na enem mestu, na ta način pa bi bolje poskrbeli za navade novih, mladih navijačev. "Kolesarstvo jim je všeč kot rekreativni šport. Zelo radi spremljajo najboljše kolesarje na svetu, ki ponudijo razburljive borbe na cesti. Ampak ti navijači nimajo več časa gledati prireditev štiri ali pet ur po televiziji. Šport se digitalizira, vedno več se uporablja drugi zaslon, kjer ljudje skušajo najti najbolj zanimive detajle določenih prireditev. Morda si v živo ogledajo le zadnjih 10, 15 kilometrov etape, zvečer pa vrhunce in intervjuje po tekmovanjih. Takšna je prihodnost, ne samo kolesarstva, ampak vsega športa na svetu," pravi 52-letnik, ki osem let vodi ekipo Bahrain Victorious.

Tour 202: Luka Mezgec pozdravlja kolesarsko prenovo