Foto: AP
Foto: AP

Ko je 33-letna Šarapova, ena najuspešnejših teniških igralk in zaradi svojega videza tudi ena najbolj tržno zanimivih, februarja letos naznanila svoje slovo od teniških igrišč, se je številnim zdelo, da še dolgo ne bo igralke podobnega statusa.

A Max Eisenbud, mož, ki si lasti zasluge, da je bila petkratna zmagovalka turnirjev za grand slam iz Rusije več kot desetletje na vrhu najbolje plačanih športnic, meni, da je našel igralko podobnega potenciala – 18-letno Amando Anisimovo.

"Jasno so tu podobnosti, težko jih je spregledati," je za CNN povedal Eisenbud, direktor teniške akademije IMG Tennis, ki je ob Šarapovi bedel tudi nad Li Na, prvo kitajsko igralko, ki je osvojila turnir za grand slam.

"Pri obeh sem agent jaz, obe sta zelo privlačni, obe imata ruske korenine, vse to. To so podobnosti, ki bodo vedno tu. A značajsko sta zelo različni."

Iz New Jerseyja v Miami

Anisimova je bila rojena ruskim staršem v New Jerseyju, nato pa se je pri treh letih z družino preselila v Miami, bazo številnih teniških igralcev. Leta 2017 je osvojila naslov mladinske prvakinje na OP-ju ZDA, pri čemer je premagala rojakinjo Coco Gauff.

Lani je na Roland Garrosu takrat 17-letna Anisimova izločila branilko naslova, Romunko Simono Halep, s tem pa postala prva teniška igralka, rojena v drugem tisočletju, ki ji je uspelo priti do polfinala, kjer je izgubila proti končni zmagovalki, Avstralki Ashleigh Barty.

Uspeh Anisimove v Parizu je pritegnil veliko pozornosti in Amandi zagotovil podaljšanje pogodbe z Nikejem, hkrati pa je postala edina teniška igralka, poleg Serene Williams, s katero je podpisal proizvajalec športnih pijač Gatorade.

Eisenbud pravi, da pokroviteljstva ne bi mogla priti ob boljšem času, saj pokrovitelji s slovesom Šarapove in počasnim poslavljanjem Williamsove iščejo nove obraze. Eisenbud je sicer zavrnil navedbe, da naj bi bila pogodba z Nikejem vredna 100 milijonov dolarjev, je pa navrgel, da gre za "verjetno eno največjih pogodb sploh".

"Znamka Šarapova"

Za te je bila zagotovo specializirana Šarapova, ki se je v ZDA iz Rusije preselila pri osmih letih. Deset let pozneje je postala svetovna senzacija, ko je leta 2004 v finalu Wimbledona premagala Williamsovo.

Šarapova je lopar v kot postavila februarja letos. Foto: AP
Šarapova je lopar v kot postavila februarja letos. Foto: AP

Nekdanja številka 1 je v karieri skupno zaslužila kar 325 milijonov dolarjev s sponzorskimi pogodbami, nagradami in javnimi nastopi, s čimer zaostaja samo za večno tekmico Williamsovo, ki je zaslužila več kot 350 milijonov.

"Marija je zelo uspešna," je povedala Anisimova za CNN marca o svoji vzornici. "Res je kul, da ima svojo lastno znamko bombonov in številne druge vznemirljive stvari, ki se jim lahko zdaj po upokojitvi posveti."

"Sama sem podpisala s kar nekaj znamkami, komaj pa tudi čakam, da se česa lotim sama," je dejala Anisimova, ki se za vse poslovne odločitve posvetuje s svojo starejšo sestro, Mario Egee, nekdanjo teniško igralko, ki je pozneje postala uspešna bankirka na Wall Streetu.

Eisenbud vseeno opozarja, da "ustvarjanje znamke Marija Šarapova" ne deluje po istem kopitu za vse in da ni nujno, da bi nekaj, kar je delovalo za Marijo, tudi za Amando. "Ko je Marija leta 2004 osvojila Wimbledon, družbenih omrežij še ni bilo, zdaj pa so. To je velika razlika ... Znamke zahtevajo različne zadeve. In družbena omrežja so bistvena."