Prvo letalo 737-900ER je Boeing dobavil leta 2007 in zadnjega leta 2019. Foto: EPA
Prvo letalo 737-900ER je Boeing dobavil leta 2007 in zadnjega leta 2019. Foto: EPA

Z boeinga 737 max 9 družbe Alaska Airlines s 177 ljudmi na krovu je v začetku meseca kmalu po vzletu odpadel panel z vrati, zaradi česar je moralo letalo zasilno pristati. Zaradi enake zasnove je zdaj ameriški regulator svetoval pregled panelov, nameščenih pred zasilnimi izhodi na letalih modela 737-900ER.

FAA je po incidentu 5. januarja vsa Boeingova letala 737 max 9, teh je okoli 170, prizemljila in začela pregled proizvodnje.

V svojem novem "Varnostnem opozorilu za operaterje" je FAA sporočil, da so nekatere letalske družbe izvedle dodatne inšpekcijske preglede vijakov sredinskih izhodnih vrat na letalih 737-900ER.

Uporaba modela 737-900ER je veliko bolj razširjena kot uporaba modela 737 MAX 9 in ima za seboj več kot 11 milijonov ur letenja. Čeprav je 737-900ER starejši model, ima enako zasnovo panelov z zasilnimi izhodi kot 737 MAX 9, za katere se letalski prevozniki odločijo, če želijo dodati več sedežev za potnike.

Letalske družbe po svetu uporabljajo 490 letal 737-900ER, od katerih jih ima vsaj 79 nameščene zasilne izhode, za katere se po navadi odločijo nizkocenovne letalske družbe, ki imajo nameščenih več sedežev.

Iz Boeinga so sporočili, da v celoti podpirajo FAA in njihove stranke pri pregledih letal.