Nesreča letala v Indiji je že tretja večja letalska nesreča v zadnjih desetih dneh, skupno pa že peta letos. Foto:
Nesreča letala v Indiji je že tretja večja letalska nesreča v zadnjih desetih dneh, skupno pa že peta letos. Foto:
Boeing 737-800 Air India Express
Ponesrečeni boeing 737-800, ki mu je poveljeval nekdanji pilot JAT-a Zlatko Glušić je bil star le tri leta. Foto: Reuters
Najhujša nesreča v zadnjih 10 letih
Letalska nesreča v Indiji

Boeing 737-800 letalske družbe Air India Express je vzletel v Dubaju, pri pristanku v hribovitem Mangaloreju v južnoindijski zvezni državi Karnatka pa je letalo v dežju zdrsnilo s pristajalne steze. Letalo je oddrselo v bližnji gozd, kjer se je prepolovilo.

Reševalci so potem, ko so našli in odstranili 127 trupel, ki so bila večinoma zoglenela, našli tudi črno skrinjico, ki bo razkrila dogajanje na nesrečnem letu Dubaj-Mangalore.

Pripoved preživelega
"Letalo je razpadlo na dva dela. Lahko sem skočil ven, ker se je odprlo pred menoj, za menoj je uspelo skočiti še dvema," je že v bolnišnici pripovedoval Abdulah, eden izmed preživelih. "Pri pristanku se je zdelo, kot da je počila guma. Najprej sem skušal pobegniti naprej, kjer pa sem zagledal močan ogenj, zato sem se obrnil in skočil skozi odprtino, ki je nastala," je za indijsko televizijo TV9 povedal srečnež.

Najhujša nesreča v zadnjih 10 letih
Po sporočilu tamkajšnjih oblasti in družbe Air India Express je nesrečo preživelo osem potnikov, ki so jih že prepeljali v bolnišnico, med njimi je tudi majhna deklica. Potniki so bili večinoma Indijci, ki delajo v Dubaju. To je najhujša nesreča v Indiji v zadnjih 10 letih, potem ko je julija 2000 v nesreči v Patni umrlo 50 ljudi. Vrsta incidentov in skorajšnjih trčenj, predvsem v Mumbaju in Delhiju, je v zadnjem času obudila razpravo o varnosti v indijskem zračnem prometu, ki zaradi rastočega srednjega razreda postaja vse gostejši.

Zahtevno letališče v Mangaloreju
Letalo je pilotiral Zlatko Glušić, Srb z britanskim državljanstvom, zelo izkušen pilot, ki je že redno letel tudi v Mangalore, katerega letališče velja za enega najzahtevnejših v Indiji. Letališče leži na vrhu vzpetine, ki jo obkroža tropski gozd. Pilot ni pred nesrečo oddal nobenega klica v sili ali sporočila o težavah. Vidljivost ob 6.00 po lokalnem času je bila okoli šest kilometrov. Družba Air India Express je začela poslovati pred petimi leti, samo letalo boeing 737-800 pa je bilo staro le tri leta.

Air Indio po izgubi prizadela še nesreča
Air India Express je sicer nizkocenovni prevoznik, a hkrati tudi del državnega podjetja Air India, ki ima v zadnjih letih veliko konkurenco zasebnih indijskih letalskih družb, zaradi česar je celotna skupina v letu 2009 izgubila kar 700 milijonov evrov. Septembra lani je močno odmevala stavka pilotov Air Indie in šele posredovanje zvezne vlade je zgladilo spor v nekdanjem indijskem monopolistu.




Najhujša nesreča v zadnjih 10 letih
Letalska nesreča v Indiji