Prevozna sredstva
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 5.0 od 31 glasov Ocenite to novico!
Kolesarska steza
Avtoceste za kolesarje so lahko ustrezna rešitev predvsem za območja, kjer je veliko dnevnih migracij iz manjših krajev na obrobju v večja mesta. Foto: BoBo
Kolesarska steza
V Obrtni zbornici v Darmstadtu so svoje zaposlene načrtno preusmerili z avtomobilov na kolo. Med drugim so jim omogočili popuste za prevoze z javnimi prometnimi sredstvi ter postavili sodobna parkirišča za kolesa in prhe za kolesarje. S takšnimi ukrepi so v štirih letih zmanjšali delež zaposlenih, ki se vozijo v službo z osebnim avtomobilom, s 75 na 32 odstotkov. Foto: BoBo

Dodaj v

Avtoceste za kolesarje rešitev za območja velikih dnevnih migracij?

Naročena izdelava študije izvedljivosti
5. september 2016 ob 15:02
Maribor/Frankfurt - MMC RTV SLO, STA

Ena izmed mogočih rešitev za izboljšanje prometnih tokov na večjih mestnih območjih je gradnja avtoceste za kolesarje, kaže študija o načrtovani gradnji prve takšne prometne povezave v Nemčiji.

Avtoceste za kolesarje so lahko ustrezna rešitev predvsem za območja, kjer je veliko dnevnih migracij iz manjših krajev na obrobju v večja mesta. Takšno je na primer širše območje Frankfurta, kjer so tudi zaradi bližnjega letališča močno obremenjene vpadnice v mesto.

Zato so lokalne oblasti lani naročile izdelavo študije o izvedljivosti 30-kilometrske kolesarske avtoceste med Darmstadtom in Frankfurtom. Ta je pokazala, da bi bilo z graditvijo takšne ceste mogoče doseči hitrejše potovanje in posledično zmanjšati količino motoriziranega prometa, ki vsak dan pritiska na Frankfurt.

280 tisočakov za kilometer
Toda takšna avtocesta mora biti dovolj široka, s čim manj vzponi in križišči ter ločena od preostalega prometa. Kdaj bi jo lahko začeli graditi, še ni znano, v vsakem primeru pa bo treba za projekt nameniti najmanj 8,4 milijona evrov oziroma 280.000 evrov za kilometer ceste, je Marleen Agocs z univerze v Wiesbadnu pojasnila ob današnjem začetku mednarodne poletne šole za študente prometnega inženirstva v Mariboru.

Dolgoročno na tem območju načrtujejo šest takšnih avtocest. Takšne avtoceste so še posebej primerne za električna kolesa, katerih uporabo je po besedah Agocseve tudi sicer treba bolj intenzivno spodbujati, da bi se mesta razbremenila motoriziranega prometa. Tako bi na primer številna podjetja lahko svojim uslužbencem namesto službenih avtomobilov dajala službena kolesa, je dejala.

Zaposlene načrtno preusmerili na kolo
V Nemčiji med drugim uvajajo tovorna kolesa, da bi tako razbremenili dostavni promet v mestnih središčih. V Wiesbadnu so na primer uvedli aplikacijo za mobilne telefone Radwende, s katero so povezali kolesarje v skupne akcije zbiranja podatkov in pritiskanja na lokalne odločevalce k vzpostavitvi boljših možnosti za kolesarjenje po mestu.

Za izboljšanje prometnih tokov v urbanih središčih pa ni dovolj le izgradnja ustrezne infrastrukture, ampak je treba domisliti tudi učinkovitejšo uporabo obstoječe prometne infrastrukture in spodbujati ljudi k uporabi okolju prijaznejših prometnih sredstev, je izpostavil profesor Volker Blees. Na univerzi v Wiesbadnu zato letos uvajajo nov študijski program menedžmenta mobilnosti.

"Infrastruktura ne more rešiti vseh prometnih zagat, njena gradnja pa je draga in velikokrat zelo občutljiva tema pri lokalnem prebivalstvu. Zato se je treba bolj usmerjati v to, kako bolje izrabiti to, kar že imamo," je pojasnil.

Kot primer dobre prakse je navedel pisarno Obrtne zbornice v Darmstadtu, kjer so svoje zaposlene načrtno preusmerili z avtomobilov na kolo. Med drugim so jim omogočili popuste za prevoze z javnimi prometnimi sredstvi ter postavili sodobna parkirišča za kolesa in prhe za kolesarje. S takšnimi ukrepi so v štirih letih po besedah Bleesa zmanjšali delež zaposlenih, ki se vozijo v službo z osebnim avtomobilom, s 75 na 32 odstotkov.

T. H.
Prijavi napako
Komentarji
boyx
# 05.09.2016 ob 15:09
Vem da gre za Nemčijo ampak samo razmišljam malo naprej,ko pride do nas.Kakšna bo cena vinjete?
DREADLORD
# 05.09.2016 ob 15:19
Jaz mislim, da se že več ljudi vozilo s kolesi, če bi bilo znotraj urbanih središč bolje poskrbljeno za varno vožnjo s kolesi. Ljubljana je tukaj kar šibka.
fantasycamp
# 05.09.2016 ob 15:15
Zadnjič sem se ko sem bil na Toškem Čelu pogovarjal z enim kako bi bilo dobro da so vsa mesta povezana z kolesarskimi stezami in da imamo tudi steze za rekreacijo ki vodijo po gozdu...

Tako bi res lahko več ljudi navlekli na šport in rekreacijo, s tem zmanjšali debelost in obolenja ki so temu posledična, zmanjšali čakalne vrste...

Mene ne spraviš na cesto furat dolge ture, ni dovolj varno peljat mem tovornjakov in avtomobilov, tako blizu...

Na živce mi gre že ko moram na poteh ki so namenjene za rekreacijo srečevat avtomobiliste ki se jim ne da peš ali z biciklom v naravo...
Kris
# 05.09.2016 ob 17:56
LJ edina samostojna kolesarska pot (kolesarska avtocesta) ob Večni poti
Pa še to so zavzeli pešci, sprehajalci, mamice z vozički, malimi tekajočimi otroci, tekači, rolerji ki rolajo vštric (in so presenečeni ko te zagledajo), da raznoraznih cuckov ne omenjam. Takih mini cuckov do ogromnih pošasti in vsak ti lahko skoči pod kolo, z ljudmi vred. Steza, namenjena kolesarjem je skratka ugrabljena. Pot spominov, ki je v bližini, ni dovolj (dobra). Raje se pridejo hladit v gozd, v senčko. Očitno ni bilo še nobenih nesreč in pritožb, saj bi sicer lahko redar redno stal tam in pisal nevzgojenemu folku položnice.
leonis
# 05.09.2016 ob 16:20
Pri nas zadnje čase delajo kolesarske steze na enaki višini kot je pločnik za pešce in ustvarjajo majhne skakalnice za bicikliste pri vsakem dovozu.Zaradi tega (vsaj v Ljubljani) opažam, da se marsikateri kolesar raje kar po cesti vozi čeprav ima kolesarsko stezo.Drugače pa zaostajamo tudi s kolesarsko kulturo za zahodom.Pri nas uporablja kolesarsko čelado mogoče 20% biciklistov, ker pač policija za to še ne kaznuje.., enako se dogaja zvečer, ko precej kolesarjev (obstajajo izjeme) ima luč na kolesu samo za okras in se oblečejo v temna oblačila ter brez prižganih luči peljejo sredi ceste. wtf.., pa ljudje, če ne boste sami poskrbeli za svojo dobro vidnost in posledično varnost,kdo bo? Če enkrat pride do nesreče je prepozno...
Neikius
# 05.09.2016 ob 18:33
Kolesarske steze v ljubljani:
* ker so enosmerne je zavijanje levo je nočna mora (3 semaforji če bi želel po pravilih, zato pa nihče ne)
* široke so 20 cm?
* nenehno se križajo s pešci in avtomobili
* še 2x več križišč kot pri avtih (pa tudi z avtom prit skoz mesto je nočna mora glede semaforjev)
* kolesarska steza konstantno zavija med ovirami, spreminja smer, nivo (pločnik/cesta);

Verjetno je še kaj...
zamudnik
# 05.09.2016 ob 15:43
Kako "avtoceste", če pa bi bile za kolesarje?
tk92
# 05.09.2016 ob 15:20
fantasycamp
sej lahko pogledaš že kolesarske steze v Ljubljani...kjer je večinski promet motoristi ki divjajo ko zmešani...da ne govorim da so slabo začrtane...ne moreš imeti kolesarske kar sredi pločnika...to imamo samo pri nas...drugje so kolesarske vsaj malo ločene od cestišča in pločnika
AKidra
# 05.09.2016 ob 16:24
Moja zarocenka, ki je iz Bratislave je brala clanek v njihovem casniku, kako ima Bratislava neurejene kolesarske poti, oziroma jih sploh ni... V clanku potem se pise, kdaj bo tako kot na Dunaju (kjer se sicer meni kolesarske poti v samem mestu ne dopadejo) ali pa, ce gledamo malo manj financno mocna mesta, kot je slovenski Maribor. In moja mi je veckrat priznala, kako lepo urejene kolesarske steze imamo v mojem rodnem Mariboru.
mihael1
# 05.09.2016 ob 15:53
V Ljubljani so kolesarji in pešci vsepovsod in to skupaj.

Razen ob glavnih vpadnicah kolesarskih poti skoraj ni.

Kot mi je znano , je v LJ edina samostojna kolesarska pot (kolesarska avtocesta) ob Večni poti. Drugje v Sloveniji pa kakšna na krajšem odseku.

Cestna politika ne dela na tem, da bi morale imeti ceste še prostor za kolesarje (dodatni meter), ločen vsaj s črto.
severnik
# 05.09.2016 ob 17:13
Tisti, ki pljuvate Ljubljano, še niste bili kaj dosti po svetu :) Pa upam, da ne boste naprej metali Nizozemsko.
uiophjk
# 05.09.2016 ob 16:44
Da ne bo pisalo samo o načrtovanem projektu:

tule je članek z Wikipedie, ki vsebuje tudi fotografije obstoječih kolesarskih hitrih cest.

Ni pa smisel v tem, da se naredi metrski pas ob cesti, ampak raje ločeno od glavnih cest s čim manj križanji. V Ljubljani bi recimo v poštev prišle trase ob zasavski ali gorenjski železnici, ali pa recimo ob severni vpadnici v Črnuče in Trzin.
galoper
# 05.09.2016 ob 18:58
Evropski milijoni za neuporabne kolesarske steze?
Kje pa vas čevelj žuli
Datum: 19. nov. 2014
Evropski milijoni za neuporabne kolesarske steze?
Kje pa vas čevelj žuli
Dolžina: 12 min. 37 s.
Poslušanja: 141
Povp. čas poslušanja: 5 min. 54 s.
Gradnja 5 kilometrske kolesarske steze od Brezovice do Vrhnike bo stala 4 milijone evrov. Pričakovali bi, da bo kolesarska steza ustrezala evropskim standardom, a so člani Slovenske kolesarske mreže med ogledom gradbišča ugotovili,da bodoča kolesarska steza niti slučajno ne ustreza sodobnim načrtovalskim smernicam.
Posodobili so komunalno infrastrukturo pod površino, kar je bilo najdražje.

Pred časom smo lahko brali o 200 km kolesarske 'avtoceste' v Nemčiji
Coen
# 05.09.2016 ob 16:18
Definitivno, to sploh ni vprašanje. Je pa tukaj spet faktor pohlepa. Tako kot je že boyx napisal, samo vprašanje časa je, kdaj bi naše brihte uvedle kake vinjete za kolesarje ali podobno sr*.
hizli tren
# 06.09.2016 ob 07:11
Dobro narejena koleasarsks steza je nova Zaloška cesta v Polju. Kolesarska steza je stalno v istem nivoju/v išini - tudi ko prečka manjša križišča (saj so tam hitrostne ovire za avte). Od peščev je ločena le z granitnimi kockami, tako da ni višinske razlike. S tem je lažje prehitevati druge kolesarje saj ni potrebno skakanje na pločnik.

Medtem pa je nova Litijska cesta primer kako se pločniki ne delajo, saj so uvozi oz dvig/spust na vsakih 5 metrov. Uvozi so narejeni ob polju in namenjen traktorjem, ki jih uporabljajo dvakrat letno. Pa tudi Ižanska cesta je taka, pa Tržaška cesta.
Novo Rjavo cesto so naredili slabo zaradi kanalov, ki kolesarjem onemogočajo vožnjo ob robu cestšča.

Ogromen problem je da v Ljubljani tudi novih cest ne znajo narediti pravilno.

Da naredi projektant nekaj takega mora biti totalno nesposoben:
slaba kolesarska
izo
# 05.09.2016 ob 19:55
Jaz mislim, da se že več ljudi vozilo s kolesi, če bi bilo znotraj urbanih središč bolje poskrbljeno za varno vožnjo s kolesi. Ljubljana je tukaj kar šibka.

lo,, spet kao varnost, ne lenoba.
rokin
# 05.09.2016 ob 22:13
zgradte jo! bolj se nas loči kolesarje in voznike bolje bo, ker kultura do kolesarjev je v Sloveniji katastrofalna!
sonce12
# 05.09.2016 ob 17:47
Ni dost, če kolesarske samo zgradijo važna je funkcionalnost, če bodo vseskozi neki hupserji in na križiščih, prehod popolnoma iz strani, bo veliko kolesarjev uporabljalo cesto, tako pač je, če pa bo tako, kot so v Ljubljani sedaj prenovili Litijsko, pač asfaltirali in samo narisali pas za kolesarsko pa bo veliko lažje za vozit kolo, ker tudi naši pretollnici majkajo resne kolesarske povezave, ne da prideš popolnoma "uničen" čez mesto, o kakšnih kolesarskih AC, pa pri nas lahko sanjamo
Digitalija
# 05.09.2016 ob 17:29
Čez 10 let bodo kolesarske "avtoceste" v okolici velikih mest za povezavo primestja z mestom samo po sebi umevne. Podobno bo v centrih mest, kjer bo prevladoval javni promet, več bo prostora za druženje, rekreacijo. Seveda pa bodo nekateri (za)ostali v bencinski družbi. Kje bomo mi, je odvisno od (vsakega od) nas, ne od drugih.
jaskelainen
# 06.09.2016 ob 14:51
podpiram... Slovenija pa je tako majhna, da bi jo lahko celo povezali s tako (kolo)avtocesto... toda zaradi sistemske korupcije bi kilometer sigurno ''koštal'' preko dva milijona € (če ne še več)...

po drugi strani je pa zanimiva logika... rajo na kolesa, da se bodo gospoda lažje pripeljala do cilja... super gospoda pa že tako ali tako uporabljajo helikopterje...
furs
# 06.09.2016 ob 11:19
@KricacX: "V LJ se tako ali drugače 99% kolesarjev ima za avtomobile ali pešce seveda brez upoštevanja prometne signalizacije."

Ne vem, kako si to naračunal. Pravilnejši podatek je, da se ima v Sloveniji 99 % šoferjev za vladarje sveta, za katere seveda prometna signalizacija in pravila ne veljajo.
ancient
# 06.09.2016 ob 06:14
@Kris

LJ edina samostojna kolesarska pot (kolesarska avtocesta) ob Večni poti
Pa še to so zavzeli pešci, sprehajalci, mamice z vozički, malimi tekajočimi otroci, tekači, rolerji ki rolajo vštric (in so presenečeni ko te zagledajo), da raznoraznih cuckov ne omenjam. Takih mini cuckov do ogromnih pošasti in vsak ti lahko skoči pod kolo, z ljudmi vred. Steza, namenjena kolesarjem je skratka ugrabljena. Pot spominov, ki je v bližini, ni dovolj (dobra). Raje se pridejo hladit v gozd, v senčko. Očitno ni bilo še nobenih nesreč in pritožb, saj bi sicer lahko redar redno stal tam in pisal nevzgojenemu folku položnice.


Ja, po drugi strani pa so ravno kolesarji "zavzeli" nešteto pločnikov (Ne govorim samo za Ljubljano), ki so rezervirani le za pešce in prav glupo gledajo, če se jim ne umakneš. Nevzgojeni so med obojimi. Na žalost.
sonce12
# 05.09.2016 ob 21:47
@galoper:; no to je lep primer, kako "zasrati" kolesarsko stezo in jo narediti kolesarju nevarno, ne samo tistim s specialko, tam je nevarno še za starše z otroki kdor je podpisal in odobril tisto kolesarsko stezo je nor, res nor ali pa se še nikoli ni vozil z kolesom. Toliko hupserjev kot je tam in prečkanje ceste ni ne smiselno, ampak tudi zelo nevarno, če moraš v 500m štirikrat čez cesto.
juk
# 06.09.2016 ob 15:38
Tukaj bi morala država stopit zraven in podpirat. Lahko bi imeli celo Slovenijo povezano s takimi stezami. Prav tako bi država lahko subvencionirala nakup koles. Dolgoročno bi se nam to definitivno splačalo.
solatosned
# 06.09.2016 ob 12:50
Jaz pa se strinjam, da nas je več kolesarjev, ki ne upoštevamo semaforjev kot pa šoferjev. Nekako bolj se odločamo po presoji, ker smo navajeni, da za kokolesarje je vse bolj šlampasto urejeno in tako ubiramo bljižnice tudi tam kjer so pravila jasna. Seveda so taki in drugačni. Samo če sem iskren, se mi kot kolesarju res zdi neumno čakat na zeleno luč, če mi je povsem jasno, da sem edini v križišču daleč na okoli. Je pa lahko past za druge, če izkoristim priložnost takrat ko ne bi smel, saj mi lahko kdo zamišljen nezavedno sledi in stopi pred avtobus. Tako da, če se že krši pravila je treba misliti na vse prisotne, ne samo da bom jaz prej.
Se pa dostikrat najde tudi kdo, ki z avtom zavija desno(po možnosti še brez žmigavca) in nič ne pazi na kolesarje, ki imajo prednost. Včasih moraš biti kar mojster vožnje, da ti rata odpeljat ovinek skupaj z avtom v desno.

Rdeča nit tega prispevka je kolesarska "avtocesta" . Komentira pa se veliko bolj na široko(z mano vred). Te medkrajevne kolesarske ceste pa bi res pomagale, da bi se sprostil avtomobilski promet ampak samo pod pogojem, da bi bile dovolj kvalitetne, da bi se šlo v smer tudi alternativnih lahkih vozil, ker drugače ob deževnih in mrzlih zimskih razmerah, bi šla večinai spet iz koles v avto. Pomagale bi samo, če bi se ljudem splačalo ne imet avtomobila, drugače bi bile predvsem za rekreacijo in vremensko lepe dni. Ker malo nas je, kateri kolo uporabljamo tudi pozimi, čeprav s primerno obleko sploh ni tako strašno kot izgleda(sploh če ti elektrika pomaga).
hepimen
# 06.09.2016 ob 12:39
rokin
zgradte jo! bolj se nas loči kolesarje in voznike bolje bo, ker kultura do kolesarjev je v Sloveniji katastrofalna!

Se strinjam.

Hkrati pa tudi kultura kolesarjev ni najbolj blesteča.
hepimen
# 06.09.2016 ob 12:33
Morda bi se najprej veljalo vprašati, zakaj se avtocesti reče avtocesta in zakaj je avtocesta za kolesarje paradoksalen pojem?
darko56
# 06.09.2016 ob 12:13
ko bereš komentarje se sprašuješ, kako je mogoče, da se taisti kolesarji popolnoma drugače vedejo brž, ko se usedejo za volan. vsaj glede na splošen odnos voznikov do kolesarjev...
sintaksa
# 06.09.2016 ob 11:26
Kolesarske avtoceste so ideja premožnih lastnikov avtomobilov, ki želijo še dokončno dominacijo na cestah. Ni dovolj ogromen terenc (brez madeža), ki s svojo prisotnostjo, in kulturo svojega lastnika, ustrahuje lastnike klasičnih vozil, vozil srednjega razreda. S tem projektom si bodo "kupili" poligon za svoje igračke. Mi plačamo njim avtoceste, oni nam kolesarske.

No mal heca mora bit :)

Sicer pa se moramo dobro organizirat kot družba, če želimo kvalitetno sprovesti projekte kolesrskih poti po mestih in deželi, da ne bomo imeli treh med-seboj-skreganih taborov.
Najprej pa so za veščine vožnje in kulture na cesti odgovorni inštruktorji vožnje. Oni vzgajajo voznika, oz. bi ga morali. Ima časa 30-50 ur, da preda ključna znanja vožnje, za vsakega kandidata pa mora izbrati drugačen pristop. To ni malo časa in bi morali biti uspešnejši. Pa tudi ne bi smel bit vsak inštruktor.

Če si voznik avtomobila, veš kako moraš peljati na kolesu, in obratno. Očitno pa ni z vsemi enako. Eni rabijo dlje, da zaznajo svoje telo v polni meri. Nekateri pa imajo "občutek".

Tako na oko... ene 20 let bomo rabili, da pridemo na nivo zahodnih držav, seveda s pomočjo evropskih sredstev. Brez te naše nove religije (evropska sredstva) smo tako ali tako izgubljeni.
Zaljudi
# 06.09.2016 ob 05:18
Zgodba z vidika zaposlenih v kolesarsko zelo obleganem kraju...
50% egotriparjev z top shit opremo, kolesi za 5 jurjev in dalje... Več stane... Boljši si! Vožnje v štric, ala vse je naše. Da ne govorim o aroganci, ko ti wannabee-ji, uletavajo na pijačo...
Mene osebno, bi bilo sram. Nobene strpnosti do drugih sprehajalcev, družin z otroci in ostalih obiskovalcev.
Naj mi še kdo reče, da gostinci nismo strpni in vprašajte se, zakaj postajamo neprijazni...
Pa še kratka obrazložitev pojma: Stranka ima vedno prav.
Moja naloga do gosta je sledeča:
Jaz: Dober dan, izvolite prosim?
Gost: Kavo z mlekom in malo vode, PROSIM.
Jaz: Takole gospod vaša kavica...
Račun znaša .... Eur.
Gost plača, zahvalim se za plačan račun, opomnim da račun naj le vzame (za naše skupno dobro) lepo pozdravim.
In to drage dame in gospodje je VSE, za kar smo dolžni poskrbeti.
Vse ostalo je DODANA VREDNOST.
Drugače pa zame osebno velja, bodi dober do mene in verjemi da bom boljši do tebe... Pa še kakšno prijetno presenečenje te lahko doleti ;)
Kaj pa menite vi?
solatosned
# 06.09.2016 ob 00:08
Kot je bilo v članku omenjeno, elekrično kolo je super. Tudi sam ga uporabljam. Avtomobila nimam čeprav imam izpit. Sestavil sem si ga sam, ker z trgovinskimi variantami nisem bil zadovoljen ali pa so bile čisto predrage.
Glede koles je še toliko možnosti, ki si jih običajno ljudje niti ne predstavljajo. Obstajajo recimo lahka električna trikolesa z kabino. Razlika od klasičnih avtomobilov pa je, da niso narejena za velike hitrosti. Ampak kaj ni recimo 60 km/h dovolj? Zakaj je treba tako želeti avtomobile, ki so narejeni za hitrosti nad 100 km/h? Te hitrosti zahtevajo zaradi varnosti razne ojačitve, ki pa vse nanesejo na masi vozila...
Verjetno mi ni treba pisat, da je avto tudi velik strošek, ki veliko prispeva k onesnaževanju. Lahko električno vozilo pa je lahko in zato rabi majhen motor in majhno baterijo.
Upam, da se ne bere tole, kot da sem nek prodajalec..., ampak res verjamem, da bi bilo možno na področju osebnega transporta narediti veliko in za relativno malo denarja, samo ko bi ljudje spoznali, da ni vse v hitrosti in da hitrost stane.
Jaz bi si želel, da bi ljudje in politiki spoznali, da bi s takimi lahkimi vozili (kolesa, tricikli,...), ki bi se vozila po svojih ozkih cestah lahko veliko koristnega naredili na okolju, ki bi bilo ljudem in tudi drugi naravi bolj prijazno.
Sussudio
# 24.11.2016 ob 10:07
severnik
Ljubljana ima ostale tezave vecje kot pa so kolesarske... taka je kot bi bil v kakem romunskem mestu. Mestno jedro po novem urejeno, izven mestnega jedra pa beda
solatosned
# 07.09.2016 ob 21:15
smr3k4

Kako pa ti tuneli v hrib delujejo? Kakšna je investicija in stroški obratovanja? Ni bolj enostavno električni pogon?

(pa tudi el. pogon ni vsak vredu!, je treba kar precej stvari prej vedeti predno kupiš mačka v žakju za pogon kolesa)
galoper
# 07.09.2016 ob 20:26
Vzorna kolesarska površina je zgrajena med Šenčurjem in Visokim, a še vedno preozka za množičen dvosmerni kolesarski promet. Še prijetnejša bi bila, ko bi bila daljša. Tista v LJ ob Večni poti se ne more primerjati z njo - gledano s stališča kolesarja. Vabljiva je le zaradi odmaknjenosti od prometa motornih vozil in lokacije med drevesi.
smr3k4
# 07.09.2016 ob 11:43
Kolesarska avtocesta je smiselna samo če gre večino po ravnem in če bi jo naredili kot tunel z vpihom zraka kot potisne sile - tako so narejene študije na Nizozemskem...
Po takšnih cestah/kolesarskih stezah/tunelih bi lahko kolesarji z vetrom v hrbet vozili tudi preko 60 km/h.
Tuneli bi bili seveda panoramski da bi videl okolico s podobno logiko priključkov (uvozov in izvozov) kot na avtomobilskih avtocestah.
i love bass
# 07.09.2016 ob 00:41
ne razumem, čemu kolesarke poti, če se folk še zmeraj na wc vozi z avto?
los-t
# 06.09.2016 ob 13:06
hepimen

# 06.09.2016 ob 12:33
Morda bi se najprej veljalo vprašati, zakaj se avtocesti reče avtocesta in zakaj je avtocesta za kolesarje paradoksalen pojem


"Kolocesta" bo...samo se bo kdo z juga spomnil, kolo je pa njihova zadeva, tisto, v krogu z robčkom...."Bicikelcesta"?
valcek2010
# 06.09.2016 ob 10:10
zakaj ne ob oavtocestah, tam je prostor da ne bi uničevali več kot je potrebno
saj na avtocesti je vedno smog in veter tako da ni problema, tudi ko si v avttu dihaš to sranje, noben fiter ti tega ne prepuca
pol pa bi se manj vozilo z avti
eno z drugim z roko v roki
los-t
# 06.09.2016 ob 09:50
a če bo prometna nesreča na taki avtocesti, boste mediji tudi zahtevali, da se ne hodi po cestišču ampak ostane v koloni na kolesu in se naredi prehod za reševalce?
ps11
# 06.09.2016 ob 09:11
Ja seveda, naši kolesarji še tega ne vejo, da se ne morejo po pločnikih trajbat v pešce pa v nasprotno smer čez križišče, kjer ga voznik ne pričakuje..bojo pa avtoceste obvladal, malo morgen
ancient
# 06.09.2016 ob 09:09
No, mi lahko tista dva, ki sta mi dala minus kljub temu, da sem napisal evidentno resnico, obrazložita svojo odločitev?
Eska
# 05.09.2016 ob 21:41
@gicek007
# 05.09.2016 ob 21:32
Mogoce bi se slo iz Vica v Lj do BTCja in nazaj To je maksimum.

Človek s tako slabimi sposobnostmi tudi vozniškega izpita ne bi smel imeti.
Kolesarske proge niso zgrajene z namenom, da jo v vsaki vožnji prevoziš od začetka do konca. Saj tudi avtoceste ne prevoziš z avtom od enega do drugega konca zato, da izkoristiš vinjeto.
solatosned
# 06.09.2016 ob 10:20
@g1n3k
Teža vozila je odvisna predvsem od končne hitrosti in ne toliko za koliko oseb je narejeno. Če bi bile kolesarske poti, na katerih bi bila omejitev do 50 km/h, bi se odprla cela paleta možnih lahkih osebnih vozil - tudi vozil za več oseb.
Je pa res, da se po običajnih kolesarskih poteh na pločnikih, kjer poskakuješ gor in dol težko hitro pelješ, pa tudi vožnja ni prijetna.
Po moje je rešitev mobilnosti v tem, da se med dvema skrajnima hitrostma - avtomobila in pešca - naredi še vmesna hitrost. V vmesni hitrosti(50km/h) imaš veliko dobrih lastnosti obeh skrajnosti. Prevozno sredstvo se poceni, večja varnost, okolju prijaznejše, razbremenitev cest namenjenih avtomobilom, rekreacija, lažje parkiranje,... Praktično edina slabost je pa, da na dolge relacije prideš kasneje na cilj. To pa je že drugo vprašanje, zakaj se nam tako mudi. Morda tudi zato, ker avto in vse kar je povezano z njim veliko stane?
Po moje začenjamo spreminjati državo na bolje, ko razmišljamo o takih in podobnih konkretnih problemih.
g1n3k
# 06.09.2016 ob 08:45
Dokler bodo starši nosili odgovornost za vzgojo biološkega potomca - torej bo razmnoževanje človeštva stvar družinske celice in ne celotne družbe - bo kolo v slovenskem okolju težko premagalo avto in večja vozila, zaradi tega ker je čisto nepraktično. Mogoče lahko na njem pelješ enega otroka, pogojno dokler ni prevelik. Bolje delat na poceni primestnem javnem prevozu (bi bil lahko zelo poceni, če bi se za trenutne stroške potrudili napolnit vlake in avtobuse)
gicek007
# 05.09.2016 ob 21:47
@Eska: Zadnjič sem prevozil Praga Ljubljana brez problemov z avtom, lažje kot iz Ljubljane do Kamnika s kolesom. LoL

Polajaki imajo prav, da so proti tem progresivnim zadevm kot je "kolesarkenje". Ha ha ha
fafaron
# 05.09.2016 ob 18:46
Če je za biciklje in ne za avte, ni avtocesta, pač ba bicikelcesta
gicek007
# 05.09.2016 ob 21:32
LoL kaj si izmislijo. Kolesarske avtoceste, podobno kot tisti kitajski avtobus ki bo vozil nad avtomobili. Smešno.

S kolesom lahko gre povprecni clovek par kilometrov po ravnem v službo. Ne pa da se bos vozil kilometre in kilometre

Poglejte, jaz si ne predstavljam da bi iz Kamnika v Domzale se vozil s kolesom v službo (cca 10 km po ravnem). Mogoce bi se slo iz Vica v Lj do BTCja in nazaj To je maksimum.
KricacX
# 05.09.2016 ob 15:25
V LJ se tako ali drugače 99% kolesarjev ima za avtomobile ali pešce seveda brez upoštevanja prometne signalizacije.
Kazalo