Skupnega vzpona je za 220 metrov. Foto: Peter Podbevšek
Kolesariti začnete na Trgu Mladinskih delovnih brigad. Foto: Peter Podbevšek
Desno na Viško in čez progo, v križišču levo in nato vseskozi po prednostni cesti. Foto: Peter Podbevšek
V Dobrovi v krožišču zavijete proti Polhovemu Gradcu. Foto: Peter Podbevšek

Kadar se konec tedna pokaže vsaj malo sonca in četudi temperature komaj presegajo 5 stopinj, so ceste v okolici Ljubljane že polne kolesarjev, ki bi radi glavno kolesarsko sezono pričakali pripravljeni.

Ena najboljših pomladnih tur za trening je vsekakor tista čez Zaklanec. Za slabih 40 ne preveč zahtevnih kilometrov in 200 skupnih višinskih metrov se je nabere.

Trasa: Ljubljana-Razori-Dobrova-Šujica-Dvor- Zaklanec-Brezje pri Dobrovi-Dobrova-Ljubljana
Čas: od dobre ure do 1 ure in 45 minut.
Dolžina: 38 kilometrov
Skupni vzpon: 220 metrov
Težavnost: 2/5

Prva med ljubljanskimi rekreativnimi kolesarskimi klasikami za trening je nedvomno tista na Pance. Posebej poleti je cesta polna kolesarjev vseh vrst, na vrhu vzpona pa lahko vedno občudujete najdražje primerke kolesarske tehnike. Tisti, ki ste že bili kdaj ali v italijanskem Bormiu pod več kot 2700 metrov visokim prelazom Stelviom ali pa v Bédoinu pod provansalskim orjakom Mont Ventouxom, boste vedeli, o čem je govor. No, na Pance bomo še šli. Tokratna tura je po zahtevnosti rahlo lažja kot tista na 520 metrov visoke Pance, a malo manj obljudena, cesta ob potoku Prosca od Dolenje vasi na Zaklanec pa ena najlepših v okolici Ljubljane.

Kolesariti začnete na zahodnem obrobju ljubljanskega centra, na Trgu Mladinskih delovnih brigad, kjer se srečajo Tržaška, Bleiweisova, Prešernova in Aškerčeva cesta. Nadaljujte na zahod, po Tržaški cesti. Ko imate čez cesto na svoji levi viško cerkev, zavijete desno in čez progo, v križišču levo in nato vseskozi po prednostni cesti. Cesta vas pelje nad avtocesto in proti Razorom do Dobrove, kjer v krožišču zavijete proti Polhovemu Gradcu. Posebnih naporov pot do Dobrove ne zahteva, tudi ko se peljemo skozi Šujico, ni drugače. Razpoloženje zna tu in tam pokvariti precej slaba cesta. Od Hruševega naprej postane pot malo zanimivejša, a še vedno nezahtevna. Peljete se po ožji dolini ob Gradaščici, ki dostikrat cesto tudi poplavi, do Dvora, kjer vas na začetku vasi pričaka kratek klanec, nato pa se z vrha klančka spustite mimo vodnjaka, ki pride še kako prav poleti, in nezgrešljive gotske cerkve iz 16. stoletja do razcepa za Horjul.

V križišču zavijete levo proti Horjulu oz. Dolenji vasi. Pred vami je eden najlepših kolesarskih odsekov, pravzaprav vzpon, na južnem obrobju Ljubljane. Vzpona, ki nikoli ne preseže 3 odstotkov naklona, je za slabe 4 kilometre. V teh 4 kilometrih se dvignete za 80 metrov, torej ni prenaporen za začetek sezone. Lepa cesta do najvišje točke na 430 metrih je neprometna in se vije ob potoku Prosca, kjer je v bolj mrzlih mesecih lahko precej hladno, poleti pa ravno hlad potoka še kako dobro dene.

Spusta z Zaklanca v istoimensko vas je za dober kilometer in pol in je strmejši kot tisti v smeri, od koder ste prišli. Ves čas imamo pred sabo izjemen razgled na horjulsko dolino vse do Ulovke na desni in Krima na levi. Če imate raje krajše in strmejše klance, lahko turo prevozite tudi v nasprotni smeri. Na koncu spusta zavijete levo na glavno cesto in se odpeljete nazaj v Ljubljano. Cesta, ki jo obnavljajo, se večinoma spušča. Če vam je ostalo še kaj energije, lahko na poti proti Dobrovi zvišate svojo povprečno hitrost. Ko se pripeljete v Dobrovo, v krožišču zavijete proti Ljubljani in se vrnete po isti poti proti centru. Tisti pa, ki ceste tam okoli dobro poznate, lahko do Ljubljane pridete seveda tudi po kateri od stranskih cest, tisti čez Srednjo vas na Vrhovce ali čez Preval do Kosez.

Torej ... če iščete dobro turo na južnem delu Ljubljane, tako za trening kot za takrat, ko nimate časa na pretek, pa bi vseeno na kolo in ste bili na Pancah že prevečkrat, lahko tura čez Zaklanec postane vaša največkrat prevožena v letu.