Uredniški izbor

Poudarki

  • V društvu Kralji ulice opozarjajo, da se populacija odvisnikov od heroina stara in da bo ljudi, ki potrebujejo zdravstveno oskrbo, vse več
Brezdomci
Oskrba ljudi, ki so v socialnih težavah in nimajo nikogar, ki bi skrbel zanje, je s pravilniki sicer urejena, v praksi pa prihaja do odstopanj od pravilnikov in dogodkov, ki razviti državi ne morejo biti v ponos. Foto: Dani Modrej
       V praksi pa se je že dogajalo, da so pri odpustu iz bolnišnice uporabnike Kraljev ulice preprosto odložili pred naslov stalnega prebivališča, kar je v nekaterih primerih pomenilo kar bližnji center za socialno delo. Sodelavci Kraljev ulice pa se tudi spomnijo primera, ko so po odpustu iz bolnišnice brezdomca v popoldanskih urah pripeljali pred zaprta vrata društva Kralji ulice in ga tam pustili.       
Bivalna enota
Čeprav bi uporabnik društva Kralji ulice potreboval redno oskrbo, je prepuščen dobri volji svojih sosedov in predstavnikov nevladnih orgnanizacij. Foto: MMC RTV SLO
       Osmi člen navodila ministrstva za zdravje in ministrstva za delo določa, da bolnika, "ki mu zdravstveno stanje ne omogoča samostojnega življenja, niti z zagotovljeno zdravstveno in socialno obravnavo na domu iz bolnišnice ni mogoče odpustiti, če ni urejena neposredna premestitev v institucionalno varstvo."       
Rešilec
V društvu Kralji ulice opozarjajo, da v praksi prihaja do primerov, ko so njihovi uporabniki po odpustu iz bolnišnice odloženi kar pred vrata CSD-jev ali društva v popoldanskih urah, ko tam ni več nikogar. Foto: BoBo

Dodaj v

Ko človek obleži v lastnih izločkih in čaka na pomoč sosedov ali nevladnikov

Razhajanja med teorijo in prakso zdravstvene oskrbe brezdomcev z zdravstvenimi težavami
30. november 2018 ob 06:34
Ljubljana - MMC RTV SLO

Ob vstopu v sobo naletiva na možaka, stisnjenega ob spodnji rob postelje, kjer je bila vzmetnica še suha. Rjuha, ki jo je odmaknil na drugo stran postelje je bila popolnoma rumena, mož pa je imel do kolen spuščene hlače in plenico. "Malo sem moker," nama potarna ob vstopu, medtem ko sodelavec društva Kralji ulice začenja sanirati nevzdržne razmere.

"Vidiš. Mi bi tukaj morali izvajati strokovne programe s področja socialnega dela, tako pa moramo menjati plenice," se nasmehne, medtem ko ugotavljava, kako pravilno namestiti novo plenico.

Možaka na postelji sem sicer prvič spoznal nekaj tednov pred tem srečanjem. Ob mojem prvem obisku je mož v petdesetih letih prav tako ležal na postelji, saj je zaradi šibkega zdravstvenega stanja gibalno zelo omejen. Zdravstveni izvid vključuje dve strani diagnoz, med njimi tudi cirozo jeter in alkoholno demenco, ki sta posledica več desetletij zlorab alkohola in prepovedanih mamil. Mož je bil dolga leta brezdomec. Po letih čakanja le dobil dodeljeno bivalno enoto za začasno reševanje stanovanjskih potreb socialno ogroženih, a so ga obenem dohitele zdravstvene težave, zaradi katerih nima moči za samostojno gibanje.

Kljub vsem diagnozam je mož pri polni zavesti in sposoben pogovora. Pripoveduje mi o odraščanju, izkušnjah v vojski, zgodbe iz časov, ko se je zdravil v komuni, in pove, da ima tudi hčerko, ki pa je že deset let ni videl. Večjo težavo pa mu predstavlja kratkoročni spomin. Tako ne ve natančno, kdaj je nazadnje jedel. Pripoveduje tudi, da je bil včeraj v bolnišnici, čeprav sodelavci Kraljev ulice povedo, da je bil nazadnje v bolnišnici pred dobrim tednom dni.

Oni tudi povedo, da je njegovo zavedanje sveta okoli sebe odvisno od dneva. Tako pridejo tudi dnevi, ko sodelavcev društva, ki mu redno pomagajo sploh ne prepozna. Prav tako ni sposoben sam opravljati potrebe niti zadrževati urina. Ob najinem zadnjem obisku je najprej potarnal, da je lačen, zato sva mu prinesla sendvič, čeprav je imel ob postelji v plastični embalaži shranjen pasulj, ki pa ga ni mogel sam odpreti. Še slabše je z zdravili, saj ima predpisanih več različnih tablet, ki jih mora jemati zjutraj, popoldne in zvečer, a se ne zaveda dobro, kdaj mora vzeti katera zdravila, prav tako pa ima težave s kratkoročnim spominom. Tako sodelavca društva le nekaj minut po tem, ko mu ta da zadnjo tableto vpraša: "Kaj pa zdravila?" Preden ga zapustiva, se sodelavcu društva zahvali za to, da ga je preoblekel in mu zamenjal posteljnino, potem pa sprijaznjeno reče: "Vidiš, z mano so same težave."

Pri oskrbi omejen na dobro voljo sosedov in nevladnikov
Mož je le eden od starejših uporabnikov društva Kralji ulice, ki so ga dohitele zdravstvene posledice življenja na ulici in zlorabe alkohola in mamil. Upanja zanj na dolgoročno izboljšanje stanja ni več, bi pa lahko njegovo zdravstveno stanje nekoliko izboljšali redna uporaba predpisanih zdravil in primerna oskrba, a mož tega nima na voljo. Samostojno zdravil ne more jemati zaradi pomanjkljivega kratkoročnega spomina in občasnih težav pri dojemanju realnosti. Pri oskrbi, ki jo nujno potrebuje, je tako omejen na dobro voljo svojih sosedov v bivalni enoti in skrb sodelavcev društva Kralji ulice, ki moža dnevno obiskujejo, razen ob koncih tedna, zato so ponedeljki vselej negotovi glede stanja, v katerem bo možakar. "Našli smo ga že na tleh, v fekalijah, lačnega, premraženega …" pojasnjuje sodelavka Kraljev ulice.

Tako kot v nekaterih primerih so se tudi zanj v društvu Kralji ulice obrnili na različne naslove, ki bi lahko možakarju zagotovili primerne razmere za preostanek življenja, a so se znašli pred neskončnim prelaganjem odgovornosti z enega organa na drugega in zavrnitvami. Za oskrbo na domu prek zavodov je moški premlad, saj so do nje upravičeni le starejši od 65 let. Podobno je z vlogami za oskrbo v domovih za starejše, saj je le malo takih, ki sprejemajo mlajše od 65 let, pri njih pa, tako kot vsi drugi, trčijo ob čakalne vrste. Poskusili so tudi nasloviti negovalne bolnišnice in paliativno oskrbo, a so bili obveščeni, da njegovo zdravstveno stanje ni tako, da bi bil do tovrstne oskrbe upravičen.

Iz bolnišnice odpuščeni kar na ulico
Po več kot dveh mesecih pošiljanja dopisov na različne naslove ima tako zdaj moški zagotovljeno oskrbo na domu prek ljubljanskega zavoda, vendar ga obiskujejo le enkrat tedensko, domnevno zaradi kadrovske stiske. Drugi obisk tedensko opravlja sicer usposobljena negovalka iz druge države "na črno", z gotovinskim plačilom. Preostale dni osnovno nego opravljajo člani društva Kralji ulice in sosedje v bivalni enoti. V praksi pa to pomeni, da možak obleži v lastnih izločkih, tako kot sva ga našla skupaj s sodelavcem Kraljev ulice.

V mesecih iskanja stalnejše rešitve so se pri Kraljih ulice večkrat obrnili tudi na nujno medicinsko pomoč, saj je bilo včasih njegovo stanje, tako, da so pomislili tudi na najhujše. A to so le kratkoročne rešitve, saj so moškega ob stabiliziranju zdravstvenega stanja preprosto odslovili iz bolnišnice in ga pripeljali nazaj v osamo njegove bivalne enote. V praksi se je že dogajalo, da so pri odpustu iz bolnišnice uporabnike Kraljev ulice preprosto odložili pred naslovom stalnega prebivališča, kar je v nekaterih primerih pomenilo kar bližnji center za socialno delo. Sodelavci Kraljev ulice se tudi spomnijo primera, ko so po odpustu iz bolnišnice brezdomca v popoldanskih urah pripeljali pred zaprta vrata društva Kralji ulice in ga tam pustili.

Razhajanja med teorijo in prakso
Že pri odpustu iz bolnišnice so razvidna razhajanja med teorijo in prakso zdravstvene oskrbe ljudi v slabem socialnem položaju in ljudi brez stalnega prebivališča. Ko smo o tovrstnih primerih povprašali ministrstvo za zdravje, so nam odgovorili, da so s tovrstno problematiko seznanjeni in da brezdomci "nikakor niso brezčutno odpuščeni na cesto". Ob tem poudarjajo, da je prednostna naloga zdravstva reševanje življenj, za bolnike ki nimajo primerne nastanitve, "pa tim strokovnjakov že od začetka zdravljenja išče mogoče rešitve".

To je tudi določeno v Navodilu o zagotavljanju zdravstvene in socialno-varstvene obravnave v primerih odpusta iz bolnišnic. Osmi člen navodila ministrstva za zdravje in ministrstva za delo določa, da bolnika, "ki mu zdravstveno stanje ne omogoča samostojnega življenja niti z zagotovljeno zdravstveno in socialno obravnavo na domu iz bolnišnice, ni možno odpustiti, če ni urejena neposredna premestitev v institucionalno varstvo". Ob tem velja navesti, da je pred kratkim podobno zgodbo doživel še en uporabnik Kraljev ulice, ki so ga hoteli pustiti v petek popoldne na naslovu njegovega stalnega prebivališča, ki pa je center za socialno delo Šiška. Šele po posredovanju sodelavcev Kraljev ulice so uporabnika zadržali v bolnišnici.

Kaj še preostane bolnim brezdomcem?
Ena od pravic, ki izhajajo iz zdravstvenega zavarovanja, je tudi patronažna zdravstvena nega, še pojasnjujejo na ministrstvu, zanjo pa mora izdati delovni nalog izbrani osebni zdravnik. Na ministrstvu ob tem pojasnjujejo, da je zdravnik pri sprejemanju strokovnih odločitev svoboden in neodvisen, in dodajajo, da lahko pacient, ki meni, da mu je kršena pravica do primerne, kakovostne in varne zdravstvene obravnave, vloži zahtevo za obravnavo kršitve pacientovih pravic.

Kaj torej preostane bolnikom, ki se jim zdravstveno stanje ne bo izboljšalo in nimajo nikogar, ki bi lahko skrbel zanje? Na ministrstvu za zdravje poudarjajo, da se v primerih s kompleksno socialno situacijo izvajalci zdravstvene dejavnosti povežejo s centri za socialno delo, lahko pa zaprosijo tudi za nujno intervencijo. Izpostavljajo pa tudi paliativni pristop, ki zajema celovito oceno bolnikovih potreb, kjer se izvajalci zdravstvene dejavnosti s pacienti, ki nimajo razvite socialne mreže, dogovorijo, kje želi biti oskrbovan. Lahko je tudi oskrbovan doma, kjer se organizira, praviloma doplačljiva, negovalna podpora, pri kateri pa lahko pomagajo tudi različni prostovoljci. "Tako oskrbo je treba načrtovati zelo zgodaj v poteku bolezni, preden so simptomi bolezni že tako izraženi, da bolnik ni več sposoben sodelovati," še navajajo na ministrstvu.

Populacija odvisnikov od heroina se stara
A praksa je, kot kaže primer izpostavljen v uvodu, pogosto drugačna. Možak iz uvoda tako ostaja prepuščen dobri volji socialnih delavcev iz društva Kralji ulice, pomoči sosedov, ki mu pomagajo pri pranju in sušenju oblek in posteljnine (rjuho, prepojeno z urinom, sva po najinem zadnjem obisku s sodelavcem Kraljev ulice vrgla v smeti), oskrbi prek zavoda in oskrbi prek dela na črno. Ob tem v društvu Kralji ulice opozarjajo, da bo tovrstnih primerov čedalje več, saj se populacija uporabnikov heroina stara in prihaja v leta, ko postanejo vidne zdravstvene posledice njihovega načina življenja.

Luka Lukič
Prijavi napako
Komentarji
johann
# 30.11.2018 ob 06:55
Sicer bo zvenelo grdo, ampak vsak človek si sam oblikuje svoje življenje. In če so ga nekateri ljudje celo življenje lomili, pač morajo prevzeti tudi posledice.
tanj
# 30.11.2018 ob 07:43
Dva primera iz realnega življenja v domu ostarelih:

1. Mama trem otrokom in babica, polna delovna doba, 500 eur pokojnine. Kar pomeni, da je veliko let vplačevala v pokojninsko, zdravstveno in socialno blagajno ter tri otroke skupaj s (preminulim) možem spravila do kruha. Otroci so zaposleni, torej polnijo pokojninsko, zdravstveno in socialno blagajno. Gospa potrebuje pomoč, zato je deležna domske oskrbe. Zaradi hitro napredujoče demence je le vprašanje časa, kdaj bo potrebna namestitev na oddelek za dementne osebe, kjer 1.000 eur za oskrbnino ni več dovolj. Trije otroci oskrbo doplačujejo že zdaj, doma imajo svoje družine, kjer vsak evro prav pride.

2. Možakar, večkrat zdravljen a neozdravljiv alkoholik. Žena že leta ločena, otroci so se mu odpovedali. Opravilna sposobnost taka, da na dober dan zapusti dom in se odpravi na izlet v bližnje hribe. Problematičen, konflikten, samovšečen, po večih poskusih iskanja primernega sostanovalca v sobi je osebje obupalo, saj njegovo obnašanje sostanovalcu povzroča neprijetnosti, ki se nekomu v domski oskrbi ne bi smele dogajati. Tako da je možak v sobi sam. Ker so kapacitete precej zasedene in ker starostniki, ki oskrbo plačujejo sami oz. njihovi svojci izbirajo sobe, kjer je strošek oskrbe čimmanj obremenjujoč za družinske proračune, je ta možak nastanjen v veliko sobo z balkonom. Take sobe si večina svojcev za svoje starostnike ne more privoščiti. Strošek oskrbnine možakarju plačuje občina. Poleg tega mu občina plačuje obvezno žepnino, do katere je po zakonu upravičen.

Dodaten komentar ni potreben. Še enkrat: zgodbi sta iz resničnega življenja. In še veliko jih je.
malikaliber
# 30.11.2018 ob 07:24
Res je vsak je odgovoren sam zase, se pa včasih lahko zgodi takšna ali drugačna življenska situacija, kateri lahko človek ni kos! In če si človek boš takšnemu sočloveku pomagal, če si pa hijena, si pa preberi prvi komentar...
evaevi
# 30.11.2018 ob 07:09
Razumem, da marsikoga zamika moralistično kaznovalski vzgib,
ki pa je vedno neetičen.
mortte
# 30.11.2018 ob 07:06
Zgodbe brezdomcem so različne. Ne moremo vse metati v isti koš. Ne glede na to je treba vsakemu pomagati, ker ljudje lahko pomagamo za razliko od živali, ki ne morejo pa bi verjetno hotele.
Binder Dandet
# 30.11.2018 ob 07:04
Kaj si zelel povedat? Da naj sam zase v taksnem stanju skrbi? Alkoholna demenca in ciroza jeter sta posledici. Pa sele v 50ih je. In on zivi s posledicami.
kiliboy
# 30.11.2018 ob 07:22
johann
Te bom spomnil na tvoje besede, ko se bo zalomilo nekomu iz tvoje bližine. Moraš se zavedati, da poleg odgovornosti, ki jo tako zelo zagovarjaš, obstaja tudi SRČNOST in pojma sta kompatibilna, ne izključujoča. Pomagati človeku v nesreči, je dobro delo. Pa pri tem ostanem.
Novak Gregor
# 30.11.2018 ob 07:27
Kar skuhaš, to boš pojedel! Tako pač je. Sam sem bivši narkoman, ki si je z drogami skoraj uničil življenje. Iz odličnega učenca in športnika do narkomana. Lahko bi bil gospod, a sem zaradi lastne neumnosti in nevednosti SAM KRIV za svoje probleme, ki sem jih imel in jih imam in tega se zavedam, saj sem dobro vedel, da si s takšnim načinom življenja predčasno kopljem grob...
zeus-zengg
# 30.11.2018 ob 07:16
Ko človek obleži v lastnih izločkih in čaka na pomoč sosedov ali nevladnikov
----------------
skratka - ta krasni novi svet kapitalizma in liberalne demokracije , ko država več ne skrbi za ljudi , ampak seveda nevladniki - v soju žarometov seveda . Podobne prizore je bilo vedno videti na zahodu , recimo v Berlinu , če si le zavil v kakšno stransko ulico . Drži pa resnica - v socializmu je za vse kriva država , v kapitalizmu pa je za vsak sam kriv . Zelo zvito , bi rekel ....
STRIKE
# 30.11.2018 ob 07:33
Vsakemu človeku moramo pomagati!
alah
# 30.11.2018 ob 07:13
V idealnem svetu bi morala obstajati ustanova, ki bi take ljudi ponovno naučila skrbeti zase in jih postopoma učiti odgovornosti, ampak v realnem svetu zmanjka denarja še za tiste odgovorne in zaposlene...
el CARTEL
# 30.11.2018 ob 07:52

evaevi
# 30.11.2018 ob 07:09
Prijavi neprimerno vsebino
Razumem, da marsikoga zamika moralistično kaznovalski vzgib,
ki pa je vedno neetičen.


slovenska mentaliteta je pač sestavljena bodisi iz ljudi ki bodo vedno pripravljeni pomagati ali na drugi strani nekih moralizatorjev, ki vedno trobijo da "si nekdo nekaj zasluži" ali da je "sam kriv" - kar je po moje le podaljšek pregovorne slovenske nevoščljivosti (torej sadistično uživanje v nesrečni usodi drugega)
seven7
# 30.11.2018 ob 07:54
Tale logika v 21 stoletju da je vsak odgovoren zase in naj nosi posledice je barbarska...

Itak da vsak nosi posledice svojih dejanj, je pa od sočloveka lepo da cloveku v najbokj krizicnih trenutkih pomaga...
el CARTEL
# 30.11.2018 ob 07:48
johann
# 30.11.2018 ob 06:55
Prijavi neprimerno vsebino
Sicer bo zvenelo grdo, ampak vsak človek si sam oblikuje svoje življenje. In če so ga nekateri ljudje celo življenje lomili, pač morajo prevzeti tudi posledice.


a to da je brezdomec ni dovolj velika "posledica"? in ciroza jeter in demenca?

torej ga kot družba moramo pustiti da še umre na ulici v lastnih izločkih?

meni je tako razmišljanje brecej bolano, ampak ne toliko nepričakovano (le prikačovana posledica dezintegracije družbe, ki nam jo promovirajo ideologi individualizma).
in na takih primerih se kaže kaki smo kot družba - oz kako nam je spodletelo kot skupnosti.
Gully Foyle
# 30.11.2018 ob 07:22
Evaevi... Neeticno je ne skrbeti zase in potem pricakovati, da bodo to potem poceli drugi.
ateistek
# 30.11.2018 ob 08:18
mirkoxx

Ne, je pa sam odgovoren za tako stanje.

Kako pa to veš? Ko sem nekaj časa delal kot prostovoljec na Kraljih ulice, je med brezdomci zelo veliko psihičnih bolnikov. Kako si upaš v naprej nekoga obsoditi, da je sam odgovoren za svoje stanje, če stvari ne poznaš ampak klamfaš zaključke kot ti paše. In ti zaključki so lep pokazatelj tvoje srčnosti in občutka za sočloveka, ki ga nekaterim očitno precej manjka. Mogoče enako kot temu brezdomcu manjka dom.

Torej, NE SODITE PREHITRO!! Potrebno je iti od primera do primera.
Namida
# 30.11.2018 ob 08:24
Se zdi, da se ob komentarjih kaže to, da človeka boli, ko bere take zgodbe in zato proba najti opravičilo (da bi mu bilo lažje pri srcu) in če rečemo, ah saj si je sam kriv... lažje zamahnemo z roko in rečemo, da je prav tako. Pa ni!

Ko je človek že enkrat na tleh in ga ti še vedno brcaš, namesto, da mu pomagaš...to več pove o tebi, kot o tistem, ki je na tleh.
dejko
# 30.11.2018 ob 08:19
@johann

sej razumem: tebi, ki si tako priden, ti ni bilo z rožicami postlano, pa si vse naredil, da ti je sedaj lepo in prav
ampak svet ni idealen in ko se zalomi, ne smeš ostati sam
primer je sicer skrajen, vendar, če nekje začneš vleči črto,...

empatija, johann, empatija - to nas razlikuje od podivjanih potrošnikov
ajvard1
# 30.11.2018 ob 08:11
če smo tako revna država, da ne moremo poskrbeti za te ljudi, je toalarm.

če je razlog pomanjkanje empatije, je to dvojni alarm.
Geres*
# 30.11.2018 ob 07:31
Cakte, eni se spotikate ob to, da bi tem ljudjem bilo treba pomagati?

Ja, nekateri so si sami zakuhali svojo usodo. Ampak ce pomagamo mladim, zdravim, za delo sposobnim, ki se jim npr za minimalca ne da delat, potem so se bistveno vrcje pomoci in ja, clovecnosti potrebni ljudje, ki so se zaradi bilo katerega razloga znasli v situaciji, ko si NE MOREJO sami niti plenice zamenjati.
šešerko
# 30.11.2018 ob 12:42
naj nekdo razloži zakaj mora sin ali hčera doplačevati najmanj 500eur mesečno za oskrbo dementnega starša, ki je delal 40 let. TO NI SOCIALNA DRŽAVA
dren111
# 30.11.2018 ob 07:54
V idealnem svetu bi morala obstajati ustanova, ki bi take ljudi ponovno naučila skrbeti zase in jih postopoma učiti odgovornosti, ampak v realnem svetu zmanjka denarja še za tiste odgovorne in zaposlene...

taki "idealni svetovi" so že obstajali. ampak se je tudi tam nekaj zalomilo in jih potem označujemo za totalitarne.
dejko
# 30.11.2018 ob 08:46
@radoveden

...Kaka ura glasbene vzgoje manj...

zanimivo, kdo pa rabi kulturo, popolnoma nekoristna! pa slovenščina tud, kajne?
najbolj koristno je naučit se garat pa švicat za mašino za žepnino in sanjat ferarije pa Maldive
bit priden in se učit poslušat, kaj ti tumbajo vsi ostali, pa kimat...

ne razumeš ravno dobro ustroja človeške družbe?
pa gallusova ti tud dela težave...
ljudje so bolj in manj uspešni, bolj in manj usposobljeni, bolj in manj prilagojeni
to je zato, da lahko kot družba preživimo v različnih okoliščinah
saj sistem se bo menjal, kot se je že tolikokrat in takrat bodo veljale neke druge norme in neki drugi ideali, kaj pa, če za tisto TI nisi opremljen, kaj pa takrat?
ne smemo vso populacijo poneumit na eno ideologijo, ker smo lahko v prihodnosti zaradi tega ranljivi
prilagodljivost in pripravljenost preživeti družbene spremembe nam zagotavljajo samo variacije na temo (glasbeni pouk) ;)
Radoveden
# 30.11.2018 ob 08:42
Ljudi je treba naučit lovit ribe, ne pa jim jih nosit. In ja, je razlika ali jih nekdo noče lovit ali ne zmore. Takemu ki ne zmore se jih prinese. Tudi zgodbe brezdomcev so različne. Eni bi lahko, pa so se odločili zavestno, da jih ne bodo. Obžalovanje in vest, da bi morali pa pri nekaterih potrka na vrata takrat ko dejansko več ne zmorejo. Seveda so sedaj potrebni pomoči in so jo sedaj upravičeni prejet, saj dejansko več ne zmorejo. Vse ostalim bi pa nekje v štartu moral sistem pokazati kako se ribe lovi, da bi teh zgodb bilo čim manj. Marsikaj se je že premaknilo v to smer, imamo pa še veliko dela.
jazbečar
# 30.11.2018 ob 11:12
Jaz mislim, da bi morali pomagati VSEM takim. Ne glede zakaj je prišlo do takega stanja. Saj smo vendar ljudje za božjo voljo!
SF0100
# 30.11.2018 ob 08:28
Težko je...

ampak moralna dilema je tudi ali pomagati tistemu, ki je 50 let grizel, trgal, garal, da je preživel sebe in družino brez pomoči drugih, zdaj na stara leta pa nima ne za dom in je priklenjen na skromno sobico ali svojcem v skrb...

Zakaj pa ne bi pomagali takemu, ki je za sistem neviden? Nagradili ga za 50 let trpljenja. Po drugi strani imamo pa luftače, ki so se celo življenje zabavali, družbi jemali in ne dajali, (ne glede na razloge za ta dejanja) in za slovo naj jim pa še država SPET daje in pomaga.
ZvonkoBingl
# 30.11.2018 ob 08:28
"Brezdomki" na sliki 1 nebi bilo treba bit tu kjer je ...Domači so ji želeli pomagati pa sama tega ni hotela...Te njene fotografije pa izkoriščate novinarji vseh portalov...Tudi na nora24 so se našle njene slike, kako država ne poskrbi za domače reveže za migrante pa ja...( Pa ne podpiram migrantov , da se razumemo..!!!
Radoveden
# 30.11.2018 ob 08:22
"Drži pa resnica - v socializmu je za vse kriva država , v kapitalizmu pa je za vsak sam kriv . Zelo zvito , bi rekel ...."

Ne. Zelo realno, odgovorno in odraslo, bi rekel.

V socializmu naj bi odgovornost prevzemala za nas država, kot da smo nebogljeni, neodrasli ljudje. V kapitalizmu pa odgovornost in svoboda pripadata posamezniku.

Če človek leta in leta biva v socialuzmu, potem pa preklopi na kapitalizem je to tako, kot bi otroka leta in leta ujčkal doma, ga hranil, nudil streho, dajal žepnino, potem pri 40-ih bi mu pa rekel naj se osamosvoji. In na koga bi potem ta odrasla oseba uperila prst, da je sedaj zloben, ker hoče da si najde službo in prevzame odgovornost za svoje življenje? Taka je razlika med socializmom in kapitaizmom.

Noben sistem ni narejen po meri vseh, saj smo ljudje različni, ampak je kapitaizem še vedno boljši od vsega kar smo poznali, saj omogoča, da se vsak posameznik razvija. Za tiste, ki pa se ne morejo, imamo socialni sistem, ki zakrpa luknje ki jih ljudje sami ne znajo. Lahko je bentit čez kapitalizem ampak, ta ti je sploh omogočil da lahko čez njega javno bentiš. Socializem ti teh kritik javno ne bi dopuščal, niti ti ne bi omogočal te ravni življenja, napredka in svobode.
Edson Aranches
# 30.11.2018 ob 12:57
Kakšnih nevladnikov, če dobijo denar od države, halo!
GORILA
# 30.11.2018 ob 12:48
naj nekdo razloži zakaj mora sin ali hčera doplačevati najmanj 500eur mesečno za oskrbo dementnega starša, ki je delal 40 let. TO NI SOCIALNA DRŽAVA

...v bistvu ni treba... ampak se s tem odreče tudi dediščini, hmmm?

Torej, zaradi dediščine!

P.S. Se pa strinjam, da teh doplačil pač ne bi smelo biti... ravno tako kot za vrtec!
krtmenedva
# 30.11.2018 ob 11:04
Vsakemu, čisto vsakemu izmed nas se lahko zgodi, da ostane sam in na cesti - izguba službe, partnerja, bolezen, finančni polom... ni krivec samo alkohol... in ne potrebujete filozofirat da se za vsakega najde delo - ni res! Kdo bo vzel v službo bolnika, brezdomca...že starejšega zdravega človeka nočejo. In to so govorimo o naši sosedih, someščanih, sodržavljanih, če hočete - ki so nekoč lepo plačevali visoke davke v proračun .... sedaj pa država gleda stran - in skrbi za napačne stvari.
lokiland1926
# 30.11.2018 ob 09:39
Sem star 65 let in sem se izvil iz najhujšega primeža kapitalizma ali "antisocializma". Tisti, ki je bil v socializmu manj sposoben, počasen... (tudi lenuh) je lahko imel dostojno življenje, ne pa kot pa v teh časih (1995-2018). Pred dokončnim uničenjem sociale nas loči samo še nekaj let, t.j. po krizi, ki prihaja, pa bo ta izraz izginil iz doktrine naše države. Skoraj vsa inercija socializma je že porabljena, preostanejo nam samo še nekateri resursi, ki pa jih nismo mi ustvarili (voda, gozdovi, narava in zrak). Razni lepogovoreči ljudje (lobisti) bodo zagotovo pobrali tudi te dobrine. Žal nimam rešitve za nastali položaj, ker je za pot do njih potrebno herojsko dejanje. Jaz pa za to državo ne mislim biti heroj.
zeus-zengg
# 30.11.2018 ob 07:49
tanj
stvari v maniri moralnih,, svečenikov,, prikazuješ črno belo . Hudo je če je človek slep za barvne odtenke in vidi le črno-belo - nič ne rečem je pa to zelo udobna drža...
firtoh
# 30.11.2018 ob 11:41
Jezus,kakšni komentarji!Nekaterih je ena sama krščanska 'dobrota',po drugi strani pa vpijejo,da so krščanske korenine ogrožene,you know from whom.
Vsak bo(upam) enkrat star in boln.Takrat se bo pokazalo, kakšni so njegovi svojci.Ga bodo negovali ali prepustili drugim.
Sam poznam primer zakonskega para,oba baje srečno poročena, uspešna,dva prav tako uspešna otroka. Mož je imel prometno nesrečo,ostal živ a tetraplegik. Žena ga je negovala po prihodu iz Soče,slaba dva meseca,se odselila in ločila.Skrb je prevzela hči,ki tudi ni dolgo zdržala.Zdaj je v domu,star 56 let,osamljen in odvisen od drugih.
šešerko
# 30.11.2018 ob 11:38
smilite se mi tisti, ki obtožujete take reveže in govorite da morajo prevzeti odgovornost. Saj so jo že, da mu mora nekdo menjati plenice pri 50h je huda kazen. Vi moralisti pa bi ga kar še tepli. Velikokrat imajo taki ljudje večje srce, kot vi moralisti, lahko imate miljone, ampak zame ste res pravi revki, vredni prezira
stari maček
# 30.11.2018 ob 10:08
Sem živel v socializmu in znam ločit.
Vsak delavec je bil plačan tako,da je dostojno živel,vsi smo hodili na dopust in vsak je bil spoštovan od čistilke do direktorja.
Pa kakšna demokracija pri nas neki,bodi tiho in garaj,če ti ne paše pojdi.Da človek dela,pa mora na RK in KARITAS,sramota,delodajalci pa jahte,razkošne vile,avtomobile itd.
neptun555
# 30.11.2018 ob 09:11
nisem veren, sem ateist vendar mislim da je potrebno pomagat in oprostit nekomu ki se je spravil v tako nemogoč položaj
kasandra
# 30.11.2018 ob 08:48
Obup. Ker je vsak "sam kriv", vsak "sam zase odgovoren", ga bomo pustili zgnit.
Binder Dandet
# 30.11.2018 ob 08:14
"Ne, je pa sam odgovoren za tako stanje."

Seveda je. Ampak kaj se zaradi tega spreminja? Še vedno ni sposoben poskrbet zase. In je odvisen od drugih. In, upam, smo kot družba dovolj odgovorni, da za nemočne poskrbimo, četudi so sami krivi za stanje, v katerem so.
jure456
# 30.11.2018 ob 07:28
največja prevara hudiča na zemlji je prepričati ljudi da sploh ne obstaja
kralj matjaž
# 30.11.2018 ob 18:55
stari maček
Torej zato ker sem v življenu nekaj ustvaril, kljub temu da mi je država kradla, da nisem mogel ustvarit več, da bi sedaj imel varno starost, mi ta ista država, ki mi je kradla pod pretvezo, da bom imel varno starost te ne zagotavlja.
Tisti, ki pa v življenju ni nič ustvaril, po možnost še živel na račun denarja, ki mi ga je država ukradla, imel manj stresno življenje, cel prosti čas. Njemu pa država še sedaj zagotavlja vso varnost na moj račun.

Zakaj naj bi to bila poštena družba?
oleander_in_pes
# 30.11.2018 ob 11:44
Hvala za citirane dele pravilnika z Ministrstva.
Nisem niti vedel, da obstaja. Če bi, bi ga bil že koristno uporabil - ali pa ne, ker v praksi mahanje s pravilnikom ne pomaga, če si brez pedigreja oz. zvez.

Med mojimi sosedi vrtičkarji je nekaj medicink in medicincev. Tako sem recimo zvedel, da ostarele ljudi, ki jih po zdravljenju ne morejo namestiti v negovalno bolnišnico - teh v Sloveniji sploh nimamo - največkrat pošljejo domov, kjer se sami znajdejo kot vedo in znajo. Ene obiščejo patronažne, drugih ne, eni dobijo pomoč na dom, drugi ne. Osebe, za katere vedo, da po operaciji nimajo kam, zdravniki na svojo odgovornost obdržijo na oddelkih čeprav zasedajo postelje oziroma jih premeščajo tja, kjer je kaj prostora, čeprav posebnega oddelka zanje sploh nimajo, kakor tudi ne ustreznega osebja, ki je že tako preobremenjeno. Vse je odvisno od tega, kako se za bolnika zavzame posamezen zdravnik oziroma tim. Ista pesem je s paliativno oskrbo terminalno bolnih. Žalostno.

Z druge plati: najdejo se svojci, menda ne tako redko, ki zdravnike prosijo, naj bolnika še nekaj časa obdržijo, ker da ga oni ne morejo vzeti domov, ker nimajo časa, da bi se z njim ukvarjali, čeprav imajo pa toliko pod palcem, da bi brez težav plačali privat ure medicinski sestri za nego na domu.

Če je tako za tiste z zavarovanjem, kako je potem šele za tiste, ki so padli skozi vse "varnostne mreže"?

Če denar v zdravstvu ne bi ponikal v črne luknje, bi ga bilo dovolj za vse.
Simba
# 30.11.2018 ob 10:06
Dilema je velika.

Se mi smili ta brezdomec? Seveda.
Bi se mu moralo pomagati? Mnogo prej kot imigrantom!
Ali je ta gospod prvi na spisku za pomoč? Definitivno ne.

Prvi za pomoč bi morali biti otroci, ki nimajo redne prehrane, jih zebe, nimajo za obleči, nimajo urejene šolske prehrane ali pa potrebujejo zdravstveno pomoč v tujini - brezpogojno.
Drugi na spisku za pomoč bi morali biti stari ljudje s starostno pokojnino ki ne dosega zneska na normalno preživetje
Tretji na spisku za pomoč bi morali biti stari ljudje s starostno pokojnino in hudimi zdravstvenimi težavami pa nimajo zadosti visoke pokojnine za iti v dom, da se jim to omogoči
Četrti na spisku za pomoč bi morali biti ljudje ki se jim je zalomilo v življenju (osebna tragedija oz. hude zdravstvene težave) in so ostali brez možnosti zaposlitve,...
Peti na spisku za pomoč bi morali biti ljudje ki so taki kot ta revež iz članka

Predzadnji na spisku bi morali biti ljudje ki prejemajo socialo
Zadnji na spisku pa imigranti

V tej banana državi je ravno obratno.
tinko81
# 30.11.2018 ob 10:07
Seveda je vsak odgovoren zase , ampak po moje se lahko vsakemu v nekem trenutku sesuje življenje . Pač eni se lahko poberemo sami , po večini , drugim je treba pomagat . In če je naša družba grajena res na kančku empatije , tako kot se predstavljamo svetu . Socialna država ,. Si tudi ta možakar zasluži pomoč in po moje si ji 100 %.
andromaha
# 30.11.2018 ob 10:03
Narobe je,ko se začnemo spraševati,kdo je kriv za tako stanje človeka.Člvek je,v nemogočem polžaju,potreben pomoči in potrebno mu je pomagati ! Brez dodatnih vprašanj !
Ne vem,kakšna je situacija z brezdomci v celi Sloveniji (mediji o tem zelo malo poročajo),
če pa vzamemo samo LJubljano,kjer je tolik praznih stanovanj v državni lasti, bi pa lahko
razkirali nekaj stanovanj (ne vem kakšna je potreba) in zaposlili negovalke (kolikor jih potrebujejo)
in bi take ljudi v njih nastanili,da vsaj dostojno umrejo in ne na ulici.Kakšen strošek pa bi to bil za državo ? Vse skupaj manj kot ena dobra podkupnina.
Lev Julius
# 30.11.2018 ob 09:57
Kaj bo z ljudmi ,ki so danes stari okoli 50 let ,prejemajo minimalno plačo s katero krpajo dan z dnevom in nekega dne zbolijo ? Takrat bodo postali breme za delodajalca in se znajdejo na zavodu
Kdo bo skrbel za njih ko jih bodo lastniki zaradi neplačevanja najemnine vrgli na cesto ? To je realnost .
Vongobongo
# 30.11.2018 ob 09:53
Rad bi , da pomagamo vsem. A dokler se ne poskrbi za revne Slovence , ni logicna pomoc tujcem!
biberkopf
# 30.11.2018 ob 09:52
če se za ilegalne emigrante poskrbi z eko hrano in led televizorji,bi bilo prav da se tudi za slovenske brezdomce!!!
dejko
# 30.11.2018 ob 08:36
@radoveden
...Lahko je bentit čez kapitalizem ampak, ta ti je sploh omogočil da lahko čez njega javno bentiš. Socializem ti teh kritik javno ne bi dopuščal, niti ti ne bi omogočal te ravni življenja, napredka in svobode...

hja,...
sem kritiziral tudi bivši sistem, pa zato nisem kamnov prelagal ne na Golem otoku, ne nikjer drugje, tako da težko razumem te pravljičarske zgodbe, kako je bila neodvisna misel v Jugi že v kali zatrta in sankcionirana
še težje pa razumem, pravljico, da v kapitalizmu pa je demokracija in svoboda izražanja nekaj über in sploh in oh..., ker vse kar ostaja od kritike so raznorazni kvazi reality šovi, kjer se nabira politične točke ali všečke, resnih tem se ne sme dotikati (samocenzura ali cenzura), v odločanje pa so posvečeni samo VIP (kapital čez vse)

če mene prašaš, sem več možnosti za razvoj (in rast) človeka videl in doživel v jugo-socializmu, kot ga bom kadarkoli v (trenutnem) podivjanem potrošniškem kapitalizmu
oleander_in_pes
# 30.11.2018 ob 16:33
Kakšnih nevladnikov, če dobijo denar od države, halo!

Zanimiv komentar, saj država res čedalje bolj prelaga servisne storitve za državljane na nevladne organizacije (ki jih je vse več, več pa je tudi grebenja za ta denar in korupcije), resneje pa se ukvarja le z ustvarjanjem primerne klime za biznis ... Država se s tem otrese več neposredne odgovornosti. Oboje pa je značilnost neoliberalizma. A da ne bo kdo mislil, da je bilo prej močno drugače, tudi prej je cvetel "daj - dam". Tudi banke smo v prejšnji državi dokapitalizirali večkrat, a brez pompa, in nekatere so se kljub temu potopile oziroma spojile z drugimi.

pa ne moreš pričakovati od svojcev da bodo 100% lahko skrbeli za bolne starše. Tudi oni imajo svoje družine in službe in jim sedaj obesiti še oskrbo težko bolnega človeka ni humano do nikogar. Tudi jaz imam otroke, ampak si ne bi želel da postanem odvisen od njih.
Za bolne osebe bi morala poskrbeti država 100% tako z oskrbnino kot z nastanitvijo v takih domovih.


Tega ni niti v najbogatejših državah, ki se imenujejo socialne.

Sploh pa, če ti je ta nekdo, ki je zdaj nemočen, rit brisal, ko si še pleničke nosil, si tudi ti dolžan za njega poskrbeti, če imaš sredstva. Običajno je tako, da ni časa, zato pa je denar - tudi medicinsko pomoč se da najeti, se pač ne gre na smučanje ali na morje. Huje je, če ni denarja in ne časa, tu pa bi država morala pomagati najti rešitev.

V Nemčiji so sprejeli zakonodajo, po kateri družinski člani koristijo bolniško odsotnost za ostarelega ali terminalno bolnega starša oz. svojca iz ožje družine. Ne vem, ali je pol leta ali eno leto. Svojci se pri tem bojda lahko izmenjujejo. Na spletišču Evropske unije pa sem pred nekaj leti bral, da pripravljajo zakonodajo, ki naj družinskim članom ali partnerjem, ki zaradi nege osebe, ki je bodisi hudo zbolela ali je telesno ali umsko prizadeta, pustijo redno zaposlitev. Priznali naj bi jim delovno dobo in dali nadomestilo, po smrti negovane osebe pa po potrebi pomoč pri usposabljanju za vrnitev na trg dela. Pri nas težave teh ljudi niti ne obstajajo.
Kazalo