Katarina Kresal se je ob dnevu študentov pogovarjala z mladimi. Foto: MMC RTV SLO/K. P.
Katarina Kresal se je ob dnevu študentov pogovarjala z mladimi. Foto: MMC RTV SLO/K. P.

Ob svetovnem dnevu študentov so člani Mlade liberalne demokracije (MLD) pripravili pogovor s predsednico stranke LDS Katarino Kresal na temo Kaj pa mladi? Kot je uvodoma poudaril predsednik MLD-ja in podpredsednik stranke LDS Borut Cink, gre vsak drugi mladi človek študirat in vse prepogosto se dogaja, da je dolžina študija predolga. "Kaj pa po diplomi?" je povprašal Cink in dodal, da mladi človek po končanem šolanju službe ne dobi, posledično pa to pomeni, da nima možnosti pridobitve kredita za na primer stanovanje.

Prepričan je tudi, da je mladim treba približati politiko. LDS na primer, po Cinkovih besedah, na volitvah sodeluje s 15 kandidati, ki so mlajši od 30 let, kar je tudi Kresalova ocenila kot pozitivno.

Prva zaposlitev - ugodnosti za delodajalce
Delovanje podmladka je Kresalova pohvalila in poudarila, da se mladi vse več vključujejo v politiko. "Konkurenca je celo podmladek DeSUS-a," je v šali dejala. Sicer pa je prepričana, da je medgeneracijska solidarnost tudi to, da "so starejši solidarni do mladih in ne zgolj obratno".

Kot eno izmed izboljšav za mlade sicer vidi izkoristek znanja, ki ga mladi imajo. "Znanje je največja kvaliteta in mladi morajo imeti pravico do znanja in do dela," je dodala. "V ustavi je zapisano, da imajo upokojenci pravico do pokojnine, zakaj ni zapisano, da imajo mladi pravico do prve zaposlitve," je dejala Kresalova, ki kot rešitev vidi ugodnosti, ki bi jih imeli delodajalci, ki bi zaposlovali mlade - prvo leto, po njenem predlogu, ti ne bi plačevali davka, kasneje pa postopoma do končnega zneska, ki bi ga v celoti plačevali šele po štirih letih.

"Neformalno izobraževanje nas bogati"
V pogovoru so se sodelujoči dotaknili tudi problema neupoštevanja neformalnega znanja - znanja, ki ga mladi lahko pridobijo v različnih društvih. Kresalova je prepričana, da gre za znanja, ki "nas bogatijo". Je pa opozorila na pomanjkanje osnovnih znanj o delovanju sistema v državi. Kot je dejala, bi se moralo v šole uvesti dodatne predmete, ki bi poučevali mlade predvsem o delovanju države in osnovnih človekovih pravicah.