Za asistenčne sisteme in avtonomno vožnjo je bistveno, da tipala delujejo tudi v razmerah slabe vidljivosti. Foto: Bosch
Za asistenčne sisteme in avtonomno vožnjo je bistveno, da tipala delujejo tudi v razmerah slabe vidljivosti. Foto: Bosch

Vse več podjetij se ukvarja z razvojem sistemov za avtonomno vožnjo. Med temi je tudi vodilni svetovni proizvajalec avtomobilskih komponent Bosch, ki je za razvoj sistemov za samovozne avtomobile združil moči z velikanom Sony Semiconductor Solutions. S skupnim znanjem podjetji razvijata inovativna videotipala za sisteme za pomoč vozniku in za avtonomno vožnjo.

Pomembna je svetloba
Spremembe vremenskih razmer in zmanjšana vidljivost predstavljajo velik izziv ne le za človeško oko, temveč tudi za videotipala, ki so ključna za delovanje asistenčnih sistemov in sistemov za avtonomno vožnjo. Zato Bosch in Sony Semiconductor Solutions skupaj razvijata napredno tehnologijo za kamere, ki bodo avtomobilom omogočale prepoznavanje in izmenjavo podatkov z okolico tudi ob slabi vidljivosti. Videotipala skupaj z radarskimi in ultrazvočnimi tipali namreč predstavljajo čutila oziroma elektronske oči sodobnih avtomobilov.

Pri snovanju sistemov za pomoč vozniku, kot so sistem za samodejno zaviranje v sili, opozarjanje na menjavo voznega pasu in prepoznavanje prometnih znakov imajo kamere vse večjo vlogo. Videotipala prepoznavajo okolico in predmete, posnetki, ki jih zajemajo, pa vključujejo ogromno podatkov. Bosch že več let proizvaja mono- in stereovideotipala, ki zagotavljajo 360-stopinjski pogled.

V prihodnosti bodo videotipala imela ključno vlogo med elementi, ki bodo omogočali avtonomno vožnjo. Zato so potrebne kamere, katerih delovanje je zanesljivo v različnih svetlobnih razmerah in se znajo hitro prilagajati spremembam le-teh. Le tako bo mogoče zagotoviti varno vožnjo tudi v slabših razmerah in ob številnih ovirah v prometu.