Vprašanje je, ali bomo še kdaj videli podjetje s tako prepričljivim tržnim nadzorom, kot ga je nekaj let užival Netflix. Foto: Reuters
Vprašanje je, ali bomo še kdaj videli podjetje s tako prepričljivim tržnim nadzorom, kot ga je nekaj let užival Netflix. Foto: Reuters

Še pred nekaj leti je bil z redkimi izjemami za specifične vsebine za koncept pretočne platforme sinonim Netflix, pionirsko podjetje na tem področju. Na vrhuncu so si v podjetju lastili več kot 90 odstotkov trga spletnega gledanja filmov in televizijskih oddaj.

Poleg televizijskih produkcijskih hiš so se v zlato mrzlico za pretočnimi zaslužki spustili tudi tehnološki velikani. Foto: EPA
Poleg televizijskih produkcijskih hiš so se v zlato mrzlico za pretočnimi zaslužki spustili tudi tehnološki velikani. Foto: EPA

A kmalu so možnost vstopa na ta trg in dostopa do zajetne pogače povezanega zaslužka prepoznali tudi drugi ponudniki. To velja predvsem za velike medijske hiše in tehnološka podjetja, ki so vsa po vrsti predstavila svoje lastne spletne aplikacije za ogledovanje vsebin, ki jih producirajo oziroma jih imajo v svojih arhivih.

S poplavo novih možnosti za ogled najljubših serij pa se je začelo porajati novo vprašanje: Koliko pretočnih platform je za uporabnike preveč? Po poročanju AP na to vprašanje poskušajo odgovoriti strokovnjaki na londonskem tehnološkem in medijskem raziskovalnem inštitutu OMDIA, ki so zbrali in proučili podatke o pretočnih navadah ameriških uporabnikov.

Pravljično število

Ugotovili so, da je število pretočnih storitev, na katere je naročen povprečen Američan, zadnja leta vztrajno naraščalo. Še predlani se je gibalo okoli številke 5, lani novembra pa so bili Američani povprečno naročeni že na 7,23 pretočne storitve. A najzanimivejši je podatek, da se trend rasti v zadnjih mesecih ni nadaljeval in zadnje zbrane številke kažejo, da se je nekoliko spustil in ustalil približno pri številki 7,05.

Poleg cene se uporaniki niso pripravljeni vsak dan spopadati z desetinami aplikacij, ki imajo vsak svoje geslo in sistem delovanja. Foto: Reuters
Poleg cene se uporaniki niso pripravljeni vsak dan spopadati z desetinami aplikacij, ki imajo vsak svoje geslo in sistem delovanja. Foto: Reuters

Ta ugotovitev bi za industrijo lahko imela pomembne posledice. Raziskovalci namreč predvidevajo, da začne pri določenem številu pretočnih storitev uporabnikom stalno shranjevanje in menjavanje med računi na neki točki presedati. Poleg tega je tu še strošek, saj vsaka dodatna pretočna platforma zahteva dodatna doplačila in viša skupno ceno pogledanih vsebin.

Zgornja meja števila pretočnih vsebin, ki jih spremljajo uporabniki, bi lahko pomenila, da bodo večji tržni pomen dobili agregatorji vsebin, ki bodo uporabnikom olajšali gledanje svojih najljubših serij in filmov na enem mestu, kar je bila osnovna ideja za ustanovitev storitve Netflix. A časi, ko smo za vse svoje televizijske užitke lahko odšteli manj kot 10 evrov mesečno, so verjetno za vedno minili.